Nejdå, Måttlig bor fortfarande kvar i sin lägenhet.
Jag vill dock läsa på så mycket jag kan innan ett köp, så det kan ta allt mellan tre månader och två år innan det blir allvar, men när det är dags så är jag väl förberedd.
Lite tankar om de senaste tipsen:
Uppsala-Näs har jag ingen koll alls på men gissningsvis är det, precis som Spikerman skrev, antagligen för dyrt.
Rimbo låter onekligen trevligare än jag hade kunnat tro. Blir dock lite fundersam när tozan skriver om planer på många nya lägenheter.
Blir det bostadsrätter eller hyresrätter? Blir det många hyresrätter så är jag rädd jag att de i så fall snabbt kommer att befolkas av nyanlända, och då vill jag inte bo i närheten.
Att bo längs järnvägen är en bra idé, och det är inte alls omöjligt att det kommer att bli precis så.
Björklinge har jag haft ögonen på i många år, och är en klar kandidat även om priserna stigit kraftigt de senaste åren.
Det verkar dock vara väldigt utspritt, med många hus som ligger en bra bit bort från gamla E4.
Jag inser att det kan verka lite fånigt att vara så fixerad vid bussförbindelser när jag ändå kör bil, men min tjej har ännu inget körkort, och kommer det in barn i bilden så vill jag gärna att de ska kunna ta sig till stan på egen hand när de blivit så gamla.
Läby har jag bara åkt igenom, men skulle kanske kunna vara ett alternativ om rätt hus säljs till rätt pris vid rätt tillfälle.
Jag fortsätter att följa tråden med stort intresse, så fortsätt att skriva!