2015-03-04, 22:09
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Har Malmö spelat med vitt hemmaställ under säsongen?

Körde vita retro tröjor hemma i senaste derbyt, då de hylla Nordström. Annars tror jag inte jag sett dem i vitt något mer än de..
Citera
2015-03-04, 22:46
Medlem
.-.-.s avatar
KHK fick ett enda pp, och det va en tvåa för en crosschecking rakt i plytet på en KHK spelare., man kan lugnt säga att domarna va ganska generösa mot VIK, som fick 5pp.
Citera
2015-03-04, 22:53
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
KHK fick ett enda pp, och det va en tvåa för en crosschecking rakt i plytet på en KHK spelare., man kan lugnt säga att domarna va ganska generösa mot VIK, som fick 5pp.
Häll missade även en crosschecking i ryggen på Pudas precis innan 2-1 målet.

Nåväl, ingenting att sitta och lipa över.. VIK vinner rättvist, men nog skulle KHK haft iallafall något powerplay till?

Håller KHK sig på banan i nästa match så tror jag på vinst.
Citera
2015-03-05, 00:03
Medlem
VIK kommer att mala ner KHK om man gör sitt yttersta för att spela fysiskt och tufft. Samtidigt finns givetvis fina handleder och lirare men jag tror nyckeln för 3 vinster är att tackla, nyttja storlek och styrka. Då står KHK inte emot i 60min.
Däremot, får KHK lira mer fartfyllt och diktera då blir det tufft, samtidigt gör vi mål på en spelvändning ikväll men det är KHK paradgren.

Nu press på KHK, bådar gott!
Citera
2015-03-05, 07:05
Medlem
Pjornens avatar
Visst, VIK kanske skulle ha haft någon utvisning till under matchen, men samtidigt så släppte Häll väldigt mycket från KHK i slutet på första perioden. Speciellt i samma sekvens som VIK faktiskt får sin utvisning så hade väl KHK 2-3 solklara utvisningar som Häll släppte (fasthållning på Slangen i offensivzon, Moyer borde ha åkt ut för roughing innan han gjorde "döende svanen").
Citera
2015-03-05, 09:11
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjornen
Visst, VIK kanske skulle ha haft någon utvisning till under matchen, men samtidigt så släppte Häll väldigt mycket från KHK i slutet på första perioden. Speciellt i samma sekvens som VIK faktiskt får sin utvisning så hade väl KHK 2-3 solklara utvisningar som Häll släppte (fasthållning på Slangen i offensivzon, Moyer borde ha åkt ut för roughing innan han gjorde "döende svanen").
Hur tänkte du där?
Både Urbas och Moyer fäktades, således väljer Häll att blunda för detta då det ändå är en finalmatch och ska vara tufft och grinigt.
Urbas väljer dock att gå över gränsen och dra på en cross rakt på hakan.
Jag hade dock inte klagat om Moyer hade åkt på en tvåa för diving, då han förstärker.
Citera
2015-03-05, 10:09
Medlem
Pjornens avatar
Det är ju ganska uppenbart att det är Moyer som är på Urbas och fäktas med armarna i ansiktet, sen när han själv får sig en smäll så lägger han och åmar sig som att världen hade gått under.
Att samma Moyer sen vid ett annat tillfälle åker till domaren och anklagar Bromé (ev. Andersson, minnet sviker lite) för diving framför KHKs mål gör ju det hela mer pinsamt.
Citera
2015-03-05, 10:35
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjornen
Det är ju ganska uppenbart att det är Moyer som är på Urbas och fäktas med armarna i ansiktet, sen när han själv får sig en smäll så lägger han och åmar sig som att världen hade gått under.
Att samma Moyer sen vid ett annat tillfälle åker till domaren och anklagar Bromé (ev. Andersson, minnet sviker lite) för diving framför KHKs mål gör ju det hela mer pinsamt.
Håller inte alls med, tycker de är på varandra lika mycket men det är Urbas som går över gränsen.
Men som sagt så tycker jag att Moyer förstärker och hade inte protesterat om han åkt på en tvåa för diving.
Det är final och inte en "betydelselös" match i mitten på säsongen, då ska ribban ligga lite högre för vad som är tillåtet.

Sedan får du gärna dela med dig utav utrustningen du använder för att höra vad spelarna säger på isen, hade varit kul att höra.
Citera
2015-03-05, 11:07
Medlem
Pjornens avatar
Om Moyer åker och visar väldigt tydligt "diving-tecknet" med händerna för domaren i samband med den situationen så behöver man inte höra exakt vad han säger.

Håller absolut med dig att ribban ska ligga högre i en final än under grundserien, och jag har aldrig sagt emot att Urbas skulle ha en tvåa, då han är uppe med klubban/handskar i ansiktet men samtidigt tycker jag att Moyer skulle ha haft en 2a i situationen innan eller en 2a för diving.
Citera
2015-03-05, 12:54
Medlem
Om ni tittar på reprisen ser ni att Moyer ger en rak höger på Urbas, den är 100% solklar. Lika solklart är det att Urbas ska åka ut för crosschecking. Sen förstärker Moyer nå oerhört. Men i slutändan ska det givitvis vara utvisning på båda, horribelt att domaren missar den första knocken rakt i ansiktet på Urbas.

Reprisen finns att se på viasatsport.se, att VIK-hataren Luckner inte ens bemödar sig kommentera den raka höger Urbas åker på är sorligt i sig. Men ja, domaren tabbar sig
Citera
2015-03-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Man kan tro det var Schilken som dömde , men var väl inte han .
BIK -Löven lär bli ett lotteri ikväll , halt och Lyth håller väl på dra utvisningarna i tombolan nu , jag tippar på 4 BIK utvisningar och 8:a för Löven ,men det kan bli tvärtom också,beror hur lotten faller, så jag helgarderar.
Citera
2015-03-05, 21:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Man kan tro det var Schilken som dömde , men var väl inte han .
BIK -Löven lär bli ett lotteri ikväll , halt och Lyth håller väl på dra utvisningarna i tombolan nu , jag tippar på 4 BIK utvisningar och 8:a för Löven ,men det kan bli tvärtom också,beror hur lotten faller, så jag helgarderar.

2 poäng för Björklöven måste ju betecknas som en triumf.

---

Rögle i förarsätet. Vinner de nästa tror jag de vinner SS och får möta Karlskrona, vilket blir en öppen historia i så fall. Malmö förnekar sig aldrig i kvalsammanhang. Horribelt att tappa 2-0. Mora är nog avsågade nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in