Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Det är för att du inte vet något om krig och militär.. Det är därför du inte kan se..
Du måste lära dig att SE.. För detta så genomgår man utbildningar och skaffar erfarenheter..
Var är dina
tekniska förklaringar? Tror du att tekniska data om vad som "finns" på ytan ger dig bättre utgångspunkter i en diskussion om krig?
Hur många av dessa flygplan kan du lyfta upp samtidigt? Landning och Take Off möjligheter? Koordination? Fattar du ens vad du pratar om? Vad gör du när fienden splittrar ditt flyg? Du måste skjuta ner fiendens UAVs.. med vad? Dina F 18? Du har inga baser kvar..
Utöver det ska du genom föra bombningar

i Iran och du behöver flygeskort..
Låt oss se vad du gör... Vad gör du när 25 Su-24 är på väg mot dig? Med missiler som nasr, noor och bakom sig F4or med Ghader? Kan du berätta lite..
Jag vet inte vad jag riktigt ska se, Jag ser 4 divisioner med moderna jaktplan och top of the art robotar mot minst en generation äldre vapen. Dom kommer att möta upp Iranierna lågt från ens den yttre ringen av eskort har iranierna visat tendenser att anfall kommer antalet hangarfartyg antagligen uppgå i runt 2-4 st.
Dom startar lika fort på ett hangarfartyg som på en flygplats så när iranska plan börjar röra på sig (syns på radar/signalspaning/satellit) så skickas 20 plan upp varje av dessa plan har en möjlighet att skjuta ner 3-4 fiendeplan och deras förluster mot SU-24/F4or lär var 0(om nån nu inte skrattar ihjäl sig) Om dom skjuter ner 40-50 plan så kan inte Iran ha så många plan kvar då möts dom av en andra våg F18 som tar avfyrade missiler och kvarvarande plan.
Skulle inte heller det göra helt slut på ankommande fiender så har VARJE FARTYG EGNA SAM RUNT 90 MISSILER PER ESKORT KAN VARA SAM. sedan hur just det är fördelat mellan SAM eller Ship to ship eller andra typer av missiler vet varken du eller jag men antagligen har dom lika många SAM som Iran har flygplan beredda att skjutas på 1 sekund.
Utöver detta så har du diverse akan eller eldrörsartilleriet.
Frågor på det?
Edit, Irans flygbaser lär likna ostar långt innan Iran kan slå tillbaka och inga vapen Iran har kan hoppas orsaka stora/några förluster på den första vågen med 5 generationens flygplan och B2or som följer upp anfallet med kryssningsmissiler.
[quote=sockarring|52523229]
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Låt oss se vad du gör... Vad gör du när 25 Su-24 är på väg mot dig? Med missiler som nasr, noor och bakom sig F4or med Ghader? Kan du berätta lite..[c/QUOTE]
För det första har sju stycken Arleigh Burke jagare en förmåga att ensamma slå ut 24 flyg + lite till, sen kommer även tillräckligt många jaktflyg ha lyft för att slå ut lika många till. USAF saknar inte direkt förmåga att ha radartäckning.
Du ska ha en eloge för din envishet, men du saknar förmåga till kritiskt tänkande och ger ett lite korkat intryck.
Haha ja du var först!
Jag har hört att vid krigsspel så räknade jänkarna med att antalet anfallande flygplan skulle vara över 100st su24 ibland 100 från ena hållet och hundra från andra med eskort och beväpning som motsvarade jänkarnas egna....