2015-03-04, 22:31
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
...
Jag visste faktiskt inte att domaren endast får ringa och kolla om spelaren är inne i målgården, det gör hela den här säsongens dumslut[sic] ännu snurrigare. Inte för att det gör någon skillnad vid den här situationen eftersom Ahlen utan tvekan är inne i målgården, felaktigt mål.

Slutord: No Goal.
Citera
2015-03-04, 23:09
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Jag visste faktiskt inte att domaren endast får ringa och kolla om spelaren är inne i målgården, det gör hela den här säsongens dumslut[sic] ännu snurrigare. Inte för att det gör någon skillnad vid den här situationen eftersom Ahlen utan tvekan är inne i målgården, felaktigt mål.

Slutord: No Goal.
I de förra reglerna fanns ett tillägg i swecase om att domarna i (endast) HA/SHL även fick bedöma om målvakten blev störd. Någon motsvarande paragraf har jag inte återfunnit i det nya regelverket, så vill någon smiska mitt inlägg ovan på fingrarna är det bara att börja leta om man kan finna en sådan.

Jag vet inte om jag tycker att han utan tvekan är inne i målgården, vänsterarmen är definitivt innanför linjerna men kan vara ovanför ribban av bilderna att döma och då inte i målgården. Tåspetsen på vänsterskridskon kanske fortfarande är precis innanför linjen när den är påväg ut medan han sätter handen framför Starkbaum. Jag vet inte, orkar inte leta nu heller, vad som gäller där - om det är räcker med att något överhuvudtaget av kroppen är inne i målområdet för att man ska anses befinnas där eller om det kräver att en viss del ändå är det. Jag lämnar frågan öppen om Ahléns vara eller inte i målgården, då är det i alla fall inte frågan om mer än "bara" huruvida war room såg rätt eller inte var han befinner sig.
Citera
2015-03-04, 23:21
Medlem
Displaceds avatar
Att det ska gullegullas med DIF genom att SHL inte kommer med någon förklaring (som de gjort förut) gör saken bara ännu värre. Ingen tror väl att SHL undkommit utan förklaring om detta skett DIF?
Citera
2015-03-04, 23:28
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/aktuell-for-modo-igen-i-kvalspelet#Ishockey

Modo satsar på att använda Brashear under kvalet.
Citera
2015-03-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/aktuell-for-modo-igen-i-kvalspelet#Ishockey

Modo satsar på att använda Brashear under kvalet.

Haha , TILL VAD
Citera
2015-03-05, 01:23
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Haha , TILL VAD
Till att sälja några extra lösbiljetter och ta fokus från det sportsliga misslyckandet. Gimmick.
Citera
2015-03-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Till att sälja några extra lösbiljetter och ta fokus från det sportsliga misslyckandet. Gimmick.

Får väl hålla med.
Hoppas vi får möta dem.

Och hoppas vi har bränsle nog för att knuffa dem en bit nedåt.
Fansen lär ju känna sig förnedrade
Citera
2015-03-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Att det ska gullegullas med DIF genom att SHL inte kommer med någon förklaring (som de gjort förut) gör saken bara ännu värre. Ingen tror väl att SHL undkommit utan förklaring om detta skett DIF?

Ja, SHL gulligullar verkligen med DIF. Tar 7 miljoner från oss bara sådär. DIF om några har tävlat på andra vilkor än resten av lagen i årets SHL. Och inte fan är de till de bättre
Citera
2015-03-05, 02:10
Medlem
Kongruensbojds avatar
Tönteriet med Play-in börjar alltså igen på lördag. Brynäs ligger nästan 20 poäng efter FBK. DIFs målskillnad är usel. Ända ska dessa två tävla om chansen att spela hem bucklan senare i vår. Inte så rättvist kanske.

Ser att C More samsänder play-in-matcherna med TV12.
Citera
2015-03-05, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Tönteriet med Play-in börjar alltså igen på lördag. Brynäs ligger nästan 20 poäng efter FBK. DIFs målskillnad är usel. Ända ska dessa två tävla om chansen att spela hem bucklan senare i vår. Inte så rättvist kanske.

Ja vem fan bryr sig om Play in när det skall spelas ett kval mot ev Karlskoga
Citera
2015-03-05, 07:55
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Hoppas det avskaffas nästa år.
Citera
2015-03-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ja du, Lundqvist 22p och Wallin 15.
Tek 57% mot 51%.
En av det bästa spelarna vid sargen i serien, vad har eran clown?

Fuskestad har blivit bra utspelade alla matcher utom 1.

Du som har en son i jun åldern borde väl veta vara av namnet Fusklunda kommer från? Din pajas!

"Våran" clown har ett antal mer sm guld än sopan Lundqvist. Tom mer än ert lag har

Och vad har det med saken att göra,så för att Färjestad spelade ut ditt plastlag fullständigt EN match så kan man räkna det som?
Att man vinner ett halvt sm guld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in