2015-03-04, 10:27
Medlem
Har aldrig följt utvecklingen dagligdags (vill tillägga att man blir ett nervvrak av att följa utvecklingen intensivt ) Nu gör jag det för att jag vill att potten ska gå upp ett visst antal kronor, för att jag ska sälja av, tänkte jag. Tänk jag köpte Ericsson när de var nere på historiskt låga 6,25. Jag tänkte att de bara ska stiga till 26,5 som de varit uppe i som högst (nu ligger de väl på 21?).

Jag är inte så hemma på det här. Är det en bubbla? Är företagen övervärderade? Är börsens uppgång inte i fas med hur det egentligen står till med företagen? osv osv

Äsch, så länge fastighetsmarknaden ser ut som den gör, och så nu den låga räntan som gör att folk tycker att aktier är det enda alternativet... Börsen kommer nog stiga ytterligare i år, eller vad säger ni?
Senast redigerad av laprikapaprika 2015-03-04 kl. 10:29.
Citera
2015-03-04, 10:29
Medlem
Kanske man gjorde rätt när man klev ur börsen helt i förrgår, kanske inte. Låg till ca 75% investerad i index, och plockade hem en vinst på nästan 40% så känner mig nöjd för den här gången. gårdagens index tappade -1,47% och -0,67% ner idag hittils. Nåväl, intressant att se hur det kommer att sluta.
Citera
2015-03-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag tror jag klarar mig, men tack för tipset.

Celeno är flashbacks obotliga stock picker. vad ska vi göra med honom
Citera
2015-03-04, 11:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luwan
Celeno är flashbacks obotliga stock picker. vad ska vi göra med honom

Om nån mot förmodan skulle vara intresserad så lade jag precis in säljorder för hela mitt innehav i DIGI, 557000 kronor.

Så nu hoppas jag givetvis börsen fortsätter ner ett par dagar.
Citera
2015-03-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno

Om nån mot förmodan skulle vara intresserad så lade jag precis in säljorder för hela mitt innehav i DIGI, 557000 kronor.

Så nu hoppas jag givetvis börsen fortsätter ner ett par dagar.

Vad händer med likviden? All in på Vardia?
Citera
2015-03-04, 11:52
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Har aldrig följt utvecklingen dagligdags (vill tillägga att man blir ett nervvrak av att följa utvecklingen intensivt ) Nu gör jag det för att jag vill att potten ska gå upp ett visst antal kronor, för att jag ska sälja av, tänkte jag. Tänk jag köpte Ericsson när de var nere på historiskt låga 6,25. Jag tänkte att de bara ska stiga till 26,5 som de varit uppe i som högst (nu ligger de väl på 21?).

Jag är inte så hemma på det här. Är det en bubbla? Är företagen övervärderade? Är börsens uppgång inte i fas med hur det egentligen står till med företagen? osv osv

Äsch, så länge fastighetsmarknaden ser ut som den gör, och så nu den låga räntan som gör att folk tycker att aktier är det enda alternativet... Börsen kommer nog stiga ytterligare i år, eller vad säger ni?
Vinsterna skulle ju ha stigit 20% under 2014 eller hur det var så det motiverar ju en prisökning.

När alla som någonsin kan tänka sig har köpt för att det är sista alternativet så ..
Citera
2015-03-04, 12:02
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modellplanet
Vad kostade den missen? Minus 1415 kronor nu på en timme. Kunde struntat i jobbet. Bara att rotera, inget nytt under solen.
Var bara lugn. Kommer ingen ihåg hösten som var? Oktober 2014 gick Börsen ned runt 10%, och det talades om kris och krasch och elände. 2-3 veckor senare hade hela raset tagits igen, och sen har det bara fortsatt uppåt. Sitt lugnt i båten...
Citera
2015-03-04, 12:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luwan

Vad händer med likviden? All in på Vardia?
Haha.

LF Global Index.
Citera
2015-03-04, 12:38
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Var bara lugn. Kommer ingen ihåg hösten som var? Oktober 2014 gick Börsen ned runt 10%, och det talades om kris och krasch och elände. 2-3 veckor senare hade hela raset tagits igen, och sen har det bara fortsatt uppåt. Sitt lugnt i båten...

Japp, den här tråden startades ju för att någon var nervös över nedgången. Det haglade kommentarer som "Nu kommer kraschen! Sälj! Sälj!" Alla nybörjare kan plöja igenom tråden för att få en förståelse för hur tankarna går när det stormar på börsen. Men man ska hålla fast vid sina ursprungsstrategier och inte sitta och stirra på grafer hela dagarna.
Citera
2015-03-04, 12:46
Medlem
BrorGertruds avatar
Ska vi ner en sväng för att locka in lite fler folk på börsen som ännu inte vågat då man tyckt den var övervärderad?
Citera
2015-03-04, 13:02
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Ska vi ner en sväng för att locka in lite fler folk på börsen som ännu inte vågat då man tyckt den var övervärderad?
Ska man gå efter det är den nog fortfarande övervärderad, den har trots nedgången i går och idag stigit med 12% i år, det är mer än ett helt börsår normal sett. Det är lite nervöst på Börsen just nu, men när placerarna upptäcker att alla goda tecken fortfarande finns kvar börjar man köpa igen. Räntorna är rekordlåga, industrin går bra, företag och privatpersoner har gott om pengar som ska investeras nånstans. Om en vecka är denna nedgång glömd och allt är som vanligt igen.
Citera
2015-03-04, 14:31
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ska man gå efter det är den nog fortfarande övervärderad, den har trots nedgången i går och idag stigit med 12% i år, det är mer än ett helt börsår normal sett. Det är lite nervöst på Börsen just nu, men när placerarna upptäcker att alla goda tecken fortfarande finns kvar börjar man köpa igen. Räntorna är rekordlåga, industrin går bra, företag och privatpersoner har gott om pengar som ska investeras nånstans. Om en vecka är denna nedgång glömd och allt är som vanligt igen.

Ja, jag delar samma åsikt. Dagens nedgång är inte lika omfattande som gårdagens, så länge vi inte gör en rekyl ner emot slutet av börsdagen blir det nog inte mycket mer av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in