2015-03-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno

Visst säger kronor ingenting. Det hindrar inte att det är lite surt att man sparar undan 20.000 av lönen och två dagar senare är de pengarna borta

Känns som att du investerar jäkligt oklokt med en väldigt obalanserad portfölj bestående av högriskare. Kanske vore vettigt att sprida risken o söka professionell hjälp så att du slutar pricka in aktier som minskar 100% över några dagar (vad det nu är för aktier).
Citera
2015-03-03, 23:10
Medlem
blä på två dagar har jag förlorat 30 000:-. nästan 3% av mitt kapital. Det tar ett tag att återhämta detta. :/

Var helt klart en dålig idé att investera i Vardia.
Citera
2015-03-03, 23:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Känns som att du investerar jäkligt oklokt med en väldigt obalanserad portfölj bestående av högriskare. Kanske vore vettigt att sprida risken o söka professionell hjälp så att du slutar pricka in aktier som minskar 100% över några dagar (vad det nu är för aktier).
Jag tror jag klarar mig, men tack för tipset.
Citera
2015-03-03, 23:38
Medlem
olovpalmes avatar
Vad beror nedgången på?är det helt omotiverat eller är det väntat?
Det känns dumt att inte sälja stora delar Aktieinnehavet nu och köpa tillbaks vid ett senare tillfälle när kurserna är lägre.
Hur länge tippar ni att nedgången håller i sig?
Citera
2015-03-03, 23:41
Medlem
You are on the way to destruction.
Citera
2015-03-04, 00:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det känns dumt att inte sälja stora delar Aktieinnehavet nu och köpa tillbaks vid ett senare tillfälle när kurserna är lägre.

Finns inga generella förklaringar till fjantnedgångar som idag. Normal rörelse på börsen skulle jag säga. Det går upp ena dan och ner nästa. Allt är i sin ordning....

För övrigt bör man inte försöka hoppa in och ut ur börsen då det inte finns mycket att vinna på det. Köp och behåll istället! Och köp helst inte när andra ska köpa som till exempel nu när börsen är på nya toppnivåer.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-03-04 kl. 00:15.
Citera
2015-03-04, 00:46
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Nedgången kommer att komma, men omöjligt att veta om det är nu eller om det blir efter någon annan dipp om några månader eller något år. Jag sålde av lite Avanza zero för säkerhets skull, motsvarande 10% av mitt aktiefondsinnehav men lät resten vara.
Citera
2015-03-04, 08:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Du får hjälpa Celeno då
Citera
2015-03-04, 09:43
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Grattis till första dagen på börsen!

Om det tröstar dig så tappade jag ca 12000 idag jämfört med igår. Men jag är lika glad för det och firar med en kall Staropramen
Det vänder snart upp igen. Nån procents nedgång är helt normalt, speciellt efter en lång tids uppgångar. Gissar på att det mesta tas igen under onsdagen. Och som sagt, med 16% uppgång i år har man råd med en liten avmattning...
Citera
2015-03-04, 10:02
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det vänder snart upp igen. Nån procents nedgång är helt normalt, speciellt efter en lång tids uppgångar. Gissar på att det mesta tas igen under onsdagen. Och som sagt, med 16% uppgång i år har man råd med en liten avmattning...
Jag var fullinvesterad i teknikbolag år 2000 så jag är härdad.
Citera
2015-03-04, 10:16
Medlem
Citat:
Jag var fullinvesterad i teknikbolag år 2000 så jag är härdad.

Vad kostade den missen? Minus 1415 kronor nu på en timme. Kunde struntat i jobbet. Bara att rotera, inget nytt under solen.
Citera
2015-03-04, 10:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modellplanet
Vad kostade den missen? Minus 1415 kronor nu på en timme. Kunde struntat i jobbet. Bara att rotera, inget nytt under solen.
Inte särskilt mycket, jag var student och tyckte 10000 kronor var en stor summa pengar. Kommer inte ihåg hur exakt mycket jag hade som mest och hur mycket jag tappade, bara att jag hade ont i magen

Jag hade 200 Ericsson och 200 Digital Vision, båda inköpta för över hundralappen.

Hämtade in några ören när Ericsson gjorde nyemission och sålde sen för 8 kronor eller nåt. DV fick jag nån tia för.

Sen köpte jag hus och tänkte inte på aktier på nästan 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in