Einstein måste haft fel om att ljuset inte går att överskrida. om vårt universum är det enda. och det accellererar. och dit kosmiska styrålningen antingen gör expansionen gränsad till homogen och enperfekt sfärisk och den accelererar. krymp dagens modell till en ärta. det finns ingen primitivt ursprungs mall därrymd duken kunde expandera sig till. det går inte något som kan mätas,observeras, det existerar inget. det säg att den expansionen som blir till får värdet 1 från mitten till den yttersta. allt precis bakom har värde 0. fel att kalla att icke estistens i oändlighet, eftersom jag tänker, alltså finns jag det betyder att universum som expanderar befinner vi oss i , anser jag rimligt. så det jag undrar över, eftersom vi finns till så kan inte värdet 0 vara något som skapat värde 1,bigang. eftersom inget är ite ens det exsterbart. värdet 0 är det enzda jag kan komma på för att det¨antingen
ääså fanns inte extensen utan att veta tror jag inte gud kan existera i en plats som helt enkelt inte gårt att existera i eftersom då betyuder dret att null and void. kunde han xistera, agera, och trillslut skapa något trots att han lyckades. då måste han inneha värdet 1 tillsammans med det som nu finns. han kunde existera genom att han förändrade. han upplevde inte att han befann sig i evighetens men han gjorde ju det men märkte det i9nt.
dock tror jag inte riktigt på att det var riktigt så. jag tror att nån form av om inget existerar alls eller har gjort. ddet ärjust att inget e3xsiterar och dömd finns inte tiollsölut får det när för evigt har nått en punkt. någonting sker helt enkserlt med det som inte finns. nu har det ett ärr eller värde AV ATT det inte finns. tillslut har det efter evighe3ten varat för evigt. något som måste vara helt motsatsen till det.. allt i en liten ljuspunkt innehåller informationen som när den e klar exploderar. den kommer expandera och ha bråttom .
min teori är att rymdens duk finns i allting för det får inte fattas något för attdå skulle helt enkelt för evigt utradera och expandera.. den rymd som expanderas måste vara snabbast för den ska allt gå fortare än ljuset. om ljusetvid första big bang vatr snabbaste. den skulle slockmna av att hamna i täten. eftersom ljus existerar fortfarande gissar jag påatt den inte hann ikapåp expansionen av rymden som om Einstein sa. ljset har samma hastighet. men behöver ju ha någopt att färdas i. vilket. detta har jag nyss bara gissat. hej