2015-03-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Rätt bra för att vara en svensk serie även om skådespelet och manus styltar något.

Kan dock tycka att de kvinnliga poliserna syns mer än de manliga, Nour och en till kunde hantera tonårskillarna. Jämställdhet javisst, men ibland blir det för mycket.

När kommer Yohio och hur ska han passa in?

Så mycket skog, Reinfeldt måste ju våndas över hur mycket skog det finns utan att nån bor där

Ja just ja, Yohio..! När kommer han? Ska bli kul att se hur de får in honom. Hoppas han ska vara människa dock. Tycker det räcker med troll och varelser nu.
Citera
2015-03-03, 21:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Ja just ja, Yohio..! När kommer han? Ska bli kul att se hur de får in honom. Hoppas han ska vara människa dock. Tycker det räcker med troll och varelser nu.
Han ska spela en äldre version av den försvunne Anton har jag läst. Hur han blir äldre vet jag inte. Framtidsvisioner? Hopp i tiden framåt? Blivit äldre av det som drabbat honom? Vem vet.
Citera
2015-03-03, 22:00
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Han ska spela en äldre version av den försvunne Anton har jag läst. Hur han blir äldre vet jag inte. Framtidsvisioner? Hopp i tiden framåt? Blivit äldre av det som drabbat honom? Vem vet.
Stämmer nog inte, såhär står det på SVTs Youtube-kanal

"Yohio spelar rollen som Linus - en vresig emo som tror att hela världen blivit galen."
Citera
2015-03-03, 22:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Stämmer nog inte, såhär står det på SVTs Youtube-kanal

"Yohio spelar rollen som Linus - en vresig emo som tror att hela världen blivit galen."
Aha, vet att jag läst det någonstans på nätet bara, men det var väl ett felaktigt rykte då.
Citera
2015-03-04, 03:12
Medlem
Förutsägbar. Manus verkar vara slumpmässigt dragit ur en hatt. Mystik-grejen får de inte riktigt till, det blir bara humor. Tröttsamt att landsbygd och inland alltid ska skildras på samma sätt - enslingar, kufar och otäcka gubbar. Bilskrot = läskigt. Skog = spännande. Tar de bort lite hemskheter kan den platsa som julkalender.

Folk kommer givetvis sitta klistrade framför detta ändå. Men det säger kanske mer om hur utbudet ser ut.
Citera
2015-03-04, 08:16
Medlem
Oddballs avatar
Var har de filmat naturscenerna med de där stora kullarna/bergen? Det påminner mig extremt mycket om ett ställe vid Kalixälven som jag legat och spanat på ett par veckor en gång i tiden.
Citera
2015-03-04, 08:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Var har de filmat naturscenerna med de där stora kullarna/bergen? Det påminner mig extremt mycket om ett ställe vid Kalixälven som jag legat och spanat på ett par veckor en gång i tiden.

Hela serien tycks till största del vara inspelad i Sala med omnejd
http://salaallehanda.com/nyheter/sala/1.2565795-jordskott-ger-sala-en-ny-skepnad
Citera
2015-03-04, 09:36
Medlem
Recycles avatar
Påminner om en skitbra bok som heter Björn, utspelar sig i Dalarna och handlar om en grabb som hittar ett lik osv vill inte spoila för mycket.
Citera
2015-03-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Många av vyerna är inspelade i Östjämtland, Hammarstrand med omnejd.

http://www.op.se/noje/tv/vyerna-i-thrillerserien-jordskott-i-svt-filmades-i-ragunda
Citera
2015-03-04, 19:22
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recycle
Påminner om en skitbra bok som heter Björn, utspelar sig i Dalarna och handlar om en grabb som hittar ett lik osv vill inte spoila för mycket.

Slutet var det vidrigaste jag varit med om:

Hur kan nån som varit med om nåt sånt bara acceptera det och liksom embrace the moment?!
Citera
2015-03-05, 14:53
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hela serien tycks till största del vara inspelad i Sala med omnejd
http://salaallehanda.com/nyheter/sala/1.2565795-jordskott-ger-sala-en-ny-skepnad

Korrekt! Var mycket kameror på orten förra sommaren som medförde avstängda gator till och från.
Bergen dock... Naturen med det känns inte bekant... Möjligt att det kan finnas runt silvergruvan. Möjligt att det är utanför och på någon lokal plats i kommunen.
Citera
2015-03-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Slutet var det vidrigaste jag varit med om:

Hur kan nån som varit med om nåt sånt bara acceptera det och liksom embrace the moment?!

Vad är det för bok egentligen Författare?
Och hur pass mycket likheter ser ni, tror ni de som gjort serien "inspirerats" av boken på riktigt eller är det bara vagt liknande handling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in