2015-03-03, 21:50
Medlem
Ang. B´s senaste läkarbesök så handlar det förmodligen bara om att hon ville ha mer billigt receptbelagt knark och blev nekad. Då gäller det att ställa till drama.
Citera
2015-03-03, 22:38
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelparasiten
Ang. B´s senaste läkarbesök så handlar det förmodligen bara om att hon ville ha mer billigt receptbelagt knark och blev nekad. Då gäller det att ställa till drama.

Antagligen.

Har svårt att få ihop Bernys story och hur mycket det tar mot mig att ifrågasätta någons historier om övergrepp (något hon utnyttjar) så låter det inte sannolikt. Om Berny hade försökt greppa någons vapen hur sannolikt är det att polisen bara skulle släppa henne till hennes "man", t. ex.?

Men att hon inte går på läkarbesök själv längre ser jag som positivt i alla fall.
Citera
2015-03-03, 22:40
Medlem
Littlepaw13s avatar
Nej nej nej nej nej till ALLT just nu.

Tatueringen... :/
Hon kanske bara är på grammatiskt "skemthumår".

Statusen känns bara som ett gigantiskt error . åh, varför måste världen (i det här fallet en halvöppen Facebook) veta precis allt in i minsta detalj i dramallama bjoernys liv?
Citera
2015-03-03, 22:45
Medlem
Men "I take a bullet for you" var väl hennes och Jhnas citat, deras grej? Lustigt hur hon återanvänder namn / uttryck osv (bara att byta ut personerna / djuren i sammanhanget).
Jag skulle gissa att Andreas blir den nya Jonas. En man som, till skillnad från Berny, har ett relativt fungerande liv, som hon har ett längre förhållande med, som hon lovordar och älskar gränslöst. Sen kraschar det, och hur låter det då? "Han tvingade mig att överge min älskade bandit Theus!" "Han tatuerade in sitt namn på min arm mot min vilja!" Och så vidare..
Citera
2015-03-03, 22:49
Avslutad
Det är så jäääävla sorgligt att Nicklas verkar vara totalt bortglömd nu. Han var tydligen inte den stora kärleken i hennes liv, hennes blivande man. Så sjukt respektlöst ärligt talat.
Citera
2015-03-03, 22:54
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Det är så jäääävla sorgligt att Nicklas verkar vara totalt bortglömd nu. Han var tydligen inte den stora kärleken i hennes liv, hennes blivande man. Så sjukt respektlöst ärligt talat.

Seriöst.
så mycket som hon har sörjt den mannen offentligt så förstår jag inte att du har mage att säga så.
hon, likt alla andra, måste väl också få lugn i sin sorg och få tillåta sig själv att gå vidare? Hon har ingen skyldighet att sörja öppet. Även om vissa val hon gör är tvivelaktiga i mina ögon så vet jag att vi är många här som vill att det ska gå bra för berny. Att hon också ska våga släppa vissa saker och bli bättre.
Citera
2015-03-04, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Seriöst.
så mycket som hon har sörjt den mannen offentligt så förstår jag inte att du har mage att säga så.
hon, likt alla andra, måste väl också få lugn i sin sorg och få tillåta sig själv att gå vidare? Hon har ingen skyldighet att sörja öppet. Även om vissa val hon gör är tvivelaktiga i mina ögon så vet jag att vi är många här som vill att det ska gå bra för berny. Att hon också ska våga släppa vissa saker och bli bättre.
Absolut har hon rätt att gå vidare, men att hon använder exakt samma ord för att beskriva Andreas som hon gjorde när det var Nicklas är smaklöst. Men å andra sidan återanvänder hon ju djurnamn, så det är väl hennes stil.
Citera
2015-03-04, 16:39
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Absolut har hon rätt att gå vidare, men att hon använder exakt samma ord för att beskriva Andreas som hon gjorde när det var Nicklas är smaklöst. Men å andra sidan återanvänder hon ju djurnamn, så det är väl hennes stil.

Trodde först du klagade på att hon inte nämnde Nicklas nog nu. Det jag reagerade på.
OK den delen kan jag förstå men det verkar ju (tyvärr?) vara något återkommande hos berny så inget jag tror hon gör för att provocera.
snarare tror jag det är en okonventionell form av snett smicker från hennes sida. Hon hittar något (en namn en låt) som hon ÄLSKAR och så vill hon applicera det på ALLT ANNAT hon också ÄLSKAR. Och eftersom hon ÄLSKADE så mycket förra gången vill hon ha samma känsla igen och verkar tro att en del av det sitter i namnet.

Men vad vet jag... jag hoppas hon rättar till tatueringen, mest för sin egen skull.
Citera
2015-03-05, 00:45
Medlem
litendockas avatar
Men... nej. Tatueringen.
Citera
2015-03-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
http://oi59.tinypic.com/2myssc9.jpg

Senaste tillskottet bland Bernys hemmagjorda tatueringar.

Citera
2015-03-05, 14:37
Medlem
roewsvetts avatar
Det är helt otroligt vilken attraktionskraft hon har. Efter två minuter vill alla kukbärare ha henne, taxichaufför, överstepräst eller läkare är egalt. Alla faller de platt för hennes sexiga utstrålning. Tur att hon inte är färsk och visar dom vad som händer om man muckar med världens tuffaste uttorkningsoffer.
Citera
2015-03-06, 13:58
Medlem
Charmas avatar
Att att en sån som Berny oftare skulle bli utsatt för övergrepp, sexuella trakasserier osv, mycket oftare än en vanlig svensson-tjej är ju inte ett dugg konstigt enligt mig.
Finns studier hur övergreppsmän (kallar dem så för enkelhetens skull) väljer ut sina offer. En film visar 10 tjejer som promenerar förbi kameran. En av dem har på riktigt blivit utsatt för ett eller flera övergrepp. Övergreppsmännen har fått peka ut vem de troligast skulle gett sig på, och de har till stor del träffat av att välja just den tjejen som redan utsatts för övergrepp. Sämre kroppshållning, ojämt rörelsemönster osv har man försökt ta fram som faktorer varför vissa blir "utvalda". Helt enkelt att de känns som ett enklare offer att ge sig på.

Blixten slår aldrig ner flera gånger på samma ställe är ju bevisat en myt. Tvärtom är det vanligare att den gör just det. På höga utsatta punkter, tex en mast på ett berg osv.

Och vore jag läkare som ville tafsa på en patient skulle man ju välja just en som Berny. Som desperat är ute efter recept på vissa sorters piller och kan tänkas gå med på vissa saker. Som kanske är påverkad och avtrubbad när hon kommer in. Som inte blir trodda när de berättar sin historia för andra, eftersom de ljugit hela sitt liv och inte anses tillförlitliga för fem öre. Kanske också Berny väljer att uppsöka just en tveksam läkare, eftersom hon hört att just denne brukar kunna skriva ut piller till tjejer som han kanske kan flirta lite med, utan att, som en seriös läkare skulle göra, kolla upp historik, sätta gränser osv.

Sen hur det är i just detta fall har jag ingen aning om. Jag är ingen försvarare av Berny, det mesta hon gör är ju tragiska saker som jag inte alls står bakom. Så visst kan det vara helt uppdiktat, eller iaf modifierat. Men helt osannolikt förstår jag inte varför det skulle vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in