2015-03-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Bevisvärdering som skäl för PT i HD minsann. När hände det senast tro?

Finns ju ett par NJA-fall från 2009 och 2010 som handlar om bevisvärdering i sexualbrottsmål. Kan rekommendera läsning av målsägandebiträdets överklagan till HD, ger kanske en hint om vad HD kommer beröra i en kommande dom.
Citera
2015-03-01, 17:46
Medlem
äntligen!! hoppas på att fittan bob*l åker dit nu...hoppas du som kastade ner en så fin kvinna, o dina äckliga "bröder" som kom till sjukhuset o leta efter henne för att antagligen avsluta de åker dit rejält...på ett sätt eller annat..
Citera
2015-03-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gheheje
äntligen!! hoppas på att fittan bob*l åker dit nu...hoppas du som kastade ner en så fin kvinna, o dina äckliga "bröder" som kom till sjukhuset o leta efter henne för att antagligen avsluta de åker dit rejält...på ett sätt eller annat..

Åtala honom själv om du nu vet så jävla mkt. Jag tror inte ens du läst förundersökningsprotokollet.
Citera
2015-03-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Åtala honom själv om du nu vet så jävla mkt. Jag tror inte ens du läst förundersökningsprotokollet.

är nära vän till familjen och vet hur han har behandlat henne innan. BO har haft de extremt jobbigt de sista åren med honom, psykist och fysisk misshandel. känner bo väldigt bra och att hon skulle hoppat själv är jag 99% säker på att hon inte gjort. behöver inte ens läsa nå jävla protokoll...vet att han är skyldig till detta!!
Citera
2015-03-03, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gheheje
är nära vän till familjen och vet hur han har behandlat henne innan. BO har haft de extremt jobbigt de sista åren med honom, psykist och fysisk misshandel. känner bo väldigt bra och att hon skulle hoppat själv är jag 99% säker på att hon inte gjort. behöver inte ens läsa nå jävla protokoll...vet att han är skyldig till detta!!

Antingen ljuger du - oklart varför - eller så vet du inte vad du pratar om och mer önskar att det är så här?

Jag har läst förundersökningsprotokollet. Om du är en god människa, gör det du också. Kom sedan till mig och påstå att han är skyldig. Eller ännu hellre, erkänn att du hade fel.
Citera
2015-03-03, 21:33
Medlem
countrychicks avatar
Jag noterade att P*r L*ljekvist är ombud åt MGM. Under första halvan av maj genomförs förhandlingen mot PL, han är bla åtalad för heilande och anstiftan på Djursholms torg.

(FB) Känd advokat är full, gör hitlerhälsning och lejer kriminella
Citera
2015-03-03, 21:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag noterade att P*r L*ljekvist är ombud åt MGM. Under första halvan av maj genomförs förhandlingen mot PL, han är bla åtalad för heilande och anstiftan på Djursholms torg.

(FB) Känd advokat är full, gör hitlerhälsning och lejer kriminella
Riskerar han att sitta i finkan under rättegången?
Citera
2015-03-04, 13:06
Medlem
Citat:
Antingen ljuger du - oklart varför - eller så vet du inte vad du pratar om och mer önskar att det är så här?

Jag har läst förundersökningsprotokollet. Om du är en god människa, gör det du också. Kom sedan till mig och påstå att han är skyldig. Eller ännu hellre, erkänn att du hade fel.

hmm..tro vad du vill, känner fortfarande bo och hennes familj väldigt bra. och vet hur hon haft det efter att hon berättat för gm att hon ville leva en bl.a mer svensk livsstil, vilket mannen inte accepterade.

varför skulle jag vilja att det va så här??
Citera
2015-03-04, 17:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Har inte läst förundersökningen ännu men inslaget i Veckans Brott räcker väl.
I larmsamtalet grinar han och säger att han befinner sig vid kroppen men törs inte röra henne. Ändå har han en blodig t-skirt på sig. Blodstänk i hela lägenheten påstår han är från näsblod vid ett tidigare tillfälle. Han måste ha hållit henne i benen och svingat henne runt vid det tillfället.

Sen verkar han ha orsakat att hovrätten fått totalt hjärnsläpp.

Grin-Olle är stekt.
Citera
2015-03-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har inte läst förundersökningen ännu men inslaget i Veckans Brott räcker väl.
I larmsamtalet grinar han och säger att han befinner sig vid kroppen men törs inte röra henne. Ändå har han en blodig t-skirt på sig. Blodstänk i hela lägenheten påstår han är från näsblod vid ett tidigare tillfälle. Han måste ha hållit henne i benen och svingat henne runt vid det tillfället.

Sen verkar han ha orsakat att hovrätten fått totalt hjärnsläpp.

Grin-Olle är stekt.

precis!! det är så jävla uppenbart att det va han som slängde ner henne. ögade igenom FUP'en lite snabbt och fastnade vid en sak direkt.
"B*bels fru sade åt Bob*l att gå från lägenheten varpå B*bel efter ett tag gjorde det.
Bob*l tog bilen och körde ett tag för att lugna ner sig.
Någon gång under förloppet stannade B*bel och slog på ett träd med hans knytnävar och
därav kan han ha fått såret han hade på knogen som patrullen observerade på honom."

jamen tjena...han åkte iväg o slog på ett träd... det var ju blodstänk i hela lägenheten från ett föremål som redan var blodigt.. typ när man slår en person på ett redan blodigt ansikte.
Citera
2015-03-05, 12:03
Medlem
Citat:

Några sidor du vill lyfta fram lite extra?
Citera
2015-03-06, 14:16
Medlem
Citat:

Kan du ladda upp FUP på www.minfil.org

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in