• 1
  • 2
2015-03-03, 10:00
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
http://unvis.it/mobil.svd.se/nyheter...er_svd-2044804

Enligt en nyligen klubbad lag måste alla dömda till pedofili kastreras innan deras fängelsestraff påbörjas. Lagen höjer också minimistraffet till fängelse i tre år.

Vad tycker Flashback? Är kastrering ett rimligt straff för pedofiler eller är det för hårt?

En annan aspekt av lagen är att det nu blir olagligt att förespråka pedofili. Polen har alltså förbjudit yttrandet av vissa åsikter.
Citera
2015-03-03, 10:17
Medlem
Har inte läst länken då vi i sverige inte har någon lag emot pedofili. Det är faktiskt tillåtet att vara pedofil i sverige och tur är det.
Citera
2015-03-03, 10:35
Medlem
70Ds avatar
Originalartikeln verkar vara från 25 september 2009. Märkligt.
Citera
2015-03-03, 11:22
Bannlyst
Kastrering hindrar väl inte personer som är lagda åt pedofilhållet hålla sig ifrån yngre töser.
Citera
2015-03-03, 13:00
Bannlyst
Bullshit.
Citera
2015-03-03, 13:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
http://unvis.it/mobil.svd.se/nyheter...er_svd-2044804

Enligt en nyligen klubbad lag måste alla dömda till pedofili kastreras innan deras fängelsestraff påbörjas. Lagen höjer också minimistraffet till fängelse i tre år.

Vad tycker Flashback? Är kastrering ett rimligt straff för pedofiler eller är det för hårt?

En annan aspekt av lagen är att det nu blir olagligt att förespråka pedofili. Polen har alltså förbjudit yttrandet av vissa åsikter.
Helt rimligt tycker jag!
Det handlar ju om kemisk kastrering.
Kan kanske vara bra att vara avsexualiserad vid terapi och behandling av pedofili kanske och sedan dömas för brottet, alltså sitta av straffet i fängelse.
Först tvångsbehandling sedan fängelse och efter fängelset så tycker jag att det bör vara noggranna och regelbundna uppföljningar av pedofilen.
Om det sedan hjälper vet jag inte. Men blir ändå mer kontrollerbart och skyddar barnen så mycket som möjligt.
Vid återfall bör man förlänga straffet minst två år till. Högst två återfall.
Slutar pedofilen inte då så tycker jag den skall vara kemiskt kastrerad för alltid.
Jag anser att barnen skall skyddas till varje pris.
Citera
2015-03-03, 14:00
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.svaxon
Kastrering hindrar väl inte personer som är lagda åt pedofilhållet hålla sig ifrån yngre töser.

Jo eftersom det påverkar testosteronet som i sin tur påverkar lusten.
Med andra ord man blir inte kåt längre.
Citera
2015-03-03, 14:03
Medlem
LadyDreads avatar
Skulle det bli som så att pedofiler kastreras tycker jag att det skulle vara en av världens bästa lagar
Citera
2015-03-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDread
Skulle det bli som så att pedofiler kastreras tycker jag att det skulle vara en av världens bästa lagar
Varför straffa någon som inte begått ett brott med kastrering?
Citera
2015-03-04, 09:47
Medlem
LadyDreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad

Så om man "utövar" pedofili är det inte ett straff?
Rätta mig gärna om jag har fel eller hjälp mig att få ett rätt svar
Citera
2015-03-04, 22:48
Medlem
TetrisNinjas avatar
Bra initiativ! Om vi bara kunde börja sterilisera/kastrera pedofiler innan de har begått ett brott, så skulle det vara toppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Varför inte?
Citera
2015-03-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDread
Så om man "utövar" pedofili är det inte ett straff?
Rätta mig gärna om jag har fel eller hjälp mig att få ett rätt svar
Man utövar inte pedofili. Pedofili är en sexuell läggning som man inte kan starffa. Däremot om en pedofil utagerar sin läggning ska han starffas för sexuellt utnytjande eller våldtäkt av barn.
Det är två vitt skilda saker.
Det sistnämnda är bestraffning för en brottslig handling medan det första är att bestraffa ett tillstånd. Det slutade vi med när vi insåg att häxor antagligen inte fanns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in