Citat:
Ursprungligen postat av
Iloveluda
Att kollektivt straffa en hel folkgrupp i förebyggande syfte är självklart helt sjukt. Hur skall du hitta dessa har du fortfarande inte svarat på.
Eftersom dom flesta blir som dig och upphör att använda hjärnan när ordet pedofil kommer på tal så är jag en av ytterst få som erkänner att jag är det. Hur skall du hitta resten hade du tänkt?
Dom som jobbar har vovve och villa och pratar om heta milfar som är rena trainwreck i verkligheten bara för att vara som alla andra.
Pedofiler är ingen folkgrupp, precis som schizofrena eller laktosintoleranta inte är exempel på folkgrupper.
Jag har förklarat i min tråd hur det hela skulle gå till.
Citat:
Ursprungligen postat av
VenomX
Du verkar resonera ungefär som en helt känslokall robot så kanske förstår du inte dessa värderingar, men de allra flesta människor gör det som tur är.
Hela vårt samhälle är uppbyggt på inskränkningar av människors autonomi. Till exempel så tvingas vi betala skatt för att upprätthålla välfärdsstaten, vilket är stöld.
Du gav ett scenario där vi bötfäller alla som kör bil, men hur skulle detta vara annorlunda? Hur kan du rättfärdiga det ena men inte det andra? Jo det handlar om det kollektiva intresset: ska vi kunna stjäla pengar från hårt arbetande människor för att hjälpa allmänheten, ska vi medicinera de sjuka så att de blir mindre av ett hot för sin omvärld?
Det är ju inte som att vi inte redan tvångsmedicinerar människor i Sverige. Eller ska det vara helt olagligt? Ska det också vara olagligt att mata en anorektiker via slang mot dennes vilja?
Citat:
Ursprungligen postat av
Elchockad
Incest.
Vi pratar om pedofiler i den här tråden. Ja, det finns vissa personer som förgripit sig på sina barn. Men ytterst få personer ger sig på sinegna avkomma då våra dofter och signaler gör att vi normalt sett inte attraheras av vår avkomma. Det finns studier på.
Men om man ser till djurvärlden så ser man det mycket enklare, ytterst sällan som incest förekommer bland djur. Jag har själv sett hur en löptik försöker våldta allt hon ser, oavsett kön för att sedan näpsa av sin egna son.
Hur fick du in misshandel i det här? Kan du visa fakta på att just pedofiler misshandlar sina barn?
Vad stödjer du dina ord om att en sexuell avvikelse är psykstörda? Jag känner flertalet bögar som är helt normala. Hur många pedofiler jag känner vet jag inte. Men jag vet att ingen jag känner kan klassas som psykiskt störda.
Den vanligaste formen av övergrepp på barn handlar om någon i den egna familjen. Alltså är det ganska relevant om det är något fel på en person som gör att den blir attraherad av småbarn, särskilt med tanke på hur många barn som faktiskt utnyttjas.
DSM-5 definierar pedofili som en psykisk störning och en parafili. De har till och med uttryckligen sagt att det inte är en sexuell läggning.
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Som vanligt undviker du att svara på mina frågor, trotts att du tidigare påstått att jag slingrar mig.
Hur vore det om du kom upp ur sandlådan nu?
Varför ska inte en pedofil få föröka sig? Kom inte med snacket att de är olämpliga som föräldrar. Deras partner kan efter skilsmässa uppfostra barnet.
Vilka frågor har jag undvikit?
Som sagt, det är inte lämpligt att vissa typer av psykiskt sjuka människor får uppfostra barn, däribland pedofiler. Om det finns en genetisk komponent så är det också bra om de inte får sprida dessa gener vidare.