Citat:
Ursprungligen postat av
osextra
Hej alla. Kul att få ta del av andras portföljer. Onekligen kul med lite andra åsikter.
Har nu för avsikt att investera i 1-2st nya företag, och skulle gärna vilja höra lite kommentarer eller få ta del av diverse synpunkter. Antingen om ni pratar av erfarenhet eller i ren spekulation. De företag som jag tittat lite extra på är följande:
NEXT Biometrics
Karolinska Development
Cellavision
Optifreeze
Vad tycker ni, vilken hade ni själva lagt till i er portfölj? Stort tack på förhand.
NEXT Biometrics Nej, undvik. Alldeles för stor risk, när marknaden sätter sig inom snar framtid, och riskaptiten i rask takt sjunker, kommer bolag likt detta att rasa mest.
Karolinska Development Detta bolag har bara bjudit på många besvikelser senaste året och jag har inte sett att det börjat vända riktigt än.
Cellavision Kan för lite om detta bolag.
Optifreeze Nej, undvik. Alldeles för stor risk, när marknaden sätter sig inom snar framtid, och riskaptiten i rask takt sjunker, kommer bolag likt detta att rasa mest.
Gör dig själv en stor, stor tjänst och lägg dina pengar på företag som har funnits ett tag på börsen och som har uppvisat en stabil förmåga att göra vinster. Jag håller med om att det inte är alls lika roligt, men i det långa loppet är det roligare att ha pengar i stora bolag än att förlora dem i skitbolag.
Mina favoriter på de nordiska börserna just nu är:
Investor
Meda
Novo Nordisk
Telenor
Indutrade
Kone
D. Carnegie & Co
Novozymes
Gunnebo
Intrum Justitia