2015-02-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Hur gick det med besöket?
Jag har redan skrivit om detta i inlägg nummer 2366 (sida 198 i tråden). Jag har varit på Milltown Physiotherapy vid tre tillfällen och sammanlagt fått 6x90 minuter behandling.
Citera
2015-02-25, 15:24
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jag har testat Lyrica i dag! jag fick 4st 75mg av min faster och jag har varit helt symtom fri hela dagen till och med den där irriterade känslan i röven är borta och den har jag haft dygnet runt i över två år även dom perioderna när jag annars varit smärt fri så har röv spänningarna varit där men inte med 300mg lyrica i systemet! i morgon kommer den ju givetvis tillbaka!!

Jag tror att detta preparat skulle vara lösningen för många på denna tråd!!

ps: jag blev ju lite bäng i huvudet av dom men min faster sa att första dagarna känner man sig påverkad men det försvinner snabbt om man äter dom regelbundet!! och det är ju pest eller kolera hur som helst för allt som lindrar bäst är beroende och narkotika klassad och äter man antibiotika och voltaren så går magen sönder!!

Måste få skriva av mig när jag sökte efter prostatit och lyrica så:

Själv fick jag dessa besvär utav just lyrica en längre tid.

Försöka sluta är otänkbart.. Försöker gör jag.

Hur går det för dig?
Såg att man kan få lyrica pga av just detta?
Citera
2015-02-25, 23:39
Medlem
Har bestämt mig för att testa Amoxicillin nu då det i stort sett ska vara samma sak som Ampicillin med skillnaden att den första är en nyare variant som tas upp bättre av kroppen. MEN, jag vet inte om jag ska köra enbart Amoxicillin eller Amoxicillin med klavulansyra. Har googlat en del på klavulansyra och betalaktamas men förstår inte riktigt vad det innebär, är det någon här som har koll på det?

Har läst http://www.sls.se/Global/RAF/Dokument/Lakemedel/Amoxi-klav_rev2014.pdf och tolkar jag den rätt så hjälper klavulansyran bara mot Haemophilus influenzae, Moraxella catarrhalis, Escherichia coli
och Staphylococcus aureus. Själv misstänker jag att jag har grupp B-streptokocker (även kallat GBS eller Streptococcus agalactiae) eller S. viridans-gruppens (VGS). Nån som vet om det spelar någon roll vilken variant man kör på i det fallet?
Citera
2015-02-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost

Hur går det för dig?

var ett tag sen jag skrev det inlägget.. har efter det fått lyrica utskrivet från smärtenheten och det funkar ganska bra mot nerv smärta men dosen måste höjas snabbt för att behålla effekt och fy fan va svårt det var att sluta när biverkningarna blev för mycket en AT värre än opiater och bens tillsammans.. och så är det med alla medel som just funkar mot nerv blockad tillex cymbalta usch och blä och tusen blixtar i skallen..
Citera
2015-02-26, 13:36
Medlem
Glieses avatar
Citat:

Hur går det för dig?

Fick du besvär efter lyrica? Förklarar mer tack.

Fick för en vecka sen 5 tabletter 300 mg lyrica av en vän som jag testar, tar dem med 3 dagars mellanrum då det sitter i flera dagar. Tycker de har en väldigt positiv effekt på värken som försvinner.
Ska fråga min urulog om jag får alfablockare, vilket är något liknande fast ej mot ångest som lyrica?

Någon här som tagit alfablockare och kan rekommendera någon sort?

Jag börjar inse nu att mitt problem ligger i muskler, vävnader och nerver. Om jag runkar varje dag har får jag värk i princip varje dag, men om jag håller mig till en gång i veckan eller varannan vecka så har jag i princip ingen värk alls. Det är något som spänns åt när jag har erektion som triggar igång värken.
Igår höll jag på ganska länge, bara för att provocera fram värken jag trodde försvunnit och det sjukaste är att jag fick kramp i en muskel bakom höger pungkula typ från anus upp till mitten av pungen, det var något nytt. Antar att det är för jag har "vilat" från onani och körde hårt samt att jag förmodligen har spända muskler i området.

Mitt mål nu är att försöka hålla mig/leva i celibat minst 2 veckor åt gången. För övrigt mår man faktiskt ganska bra av att hålla sig, det skapar en sorts eufori i kroppen som gör att man blir gladare överlag, i mitt fall, och man slipper tänka på sina kulor hela tiden och lägger tiden på annat.
Citera
2015-02-27, 15:08
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliese

Fick för en vecka sen 5 tabletter 300 mg lyrica av en vän som jag testar, tar dem med 3 dagars mellanrum då det sitter i flera dagar. Tycker de har en väldigt positiv effekt på värken som försvinner.
Ska fråga min urulog om jag får alfablockare, vilket är något liknande fast ej mot ångest som lyrica?

Jag börjar inse nu att mitt problem ligger i muskler, vävnader och nerver. Om jag runkar varje dag har får jag värk i princip varje dag, men om jag håller mig till en gång i veckan eller varannan vecka så har jag i princip ingen värk alls. Det är något som spänns åt när jag har erektion som triggar igång värken.
Igår höll jag på ganska länge, bara för att provocera fram värken jag trodde försvunnit och det sjukaste är att jag fick kramp i en muskel bakom höger pungkula typ från anus upp till mitten av pungen, det var något nytt. Antar att det är för jag har "vilat" från onani och körde hårt samt att jag förmodligen har spända muskler i området.

Mitt mål nu är att försöka hålla mig/leva i celibat minst 2 veckor åt gången. För övrigt mår man faktiskt ganska bra av att hålla sig, det skapar en sorts eufori i kroppen som gör att man blir gladare överlag, i mitt fall, och man slipper tänka på sina kulor hela tiden och lägger tiden på annat.

Jadu, vart ska jag börja.. Jag har en lång historia av missbruk. MEN har varit clean nu ett tag och så fick jag för mig att ta lite lyrica.. sen lite mer.. sen lite mera och nu "måste jag käka" lyrica varje dag för jag orkar inte leva utan och så är det en jävla AT tyvärr, det hänger nog ihop det med att inte orka leva och lyrica AT i bakslallen och jag har legat på 10G/dag under en tid.

Håller på trappa ner för jag har sådan värk och kopplar det till något med förstoppning som jag åxå lider utav pga att jag äter subutex varje dag men när jag käkar lyrica så får jag sådan värk i ryggen och arsle hålet.

Antar/hoppas besvären går över efter min nedtrappning är klar..? Alltså jag var och kollade mina njurar och de var fungerande/rätt okey som han sa men att jag skulle få komma till urolog för att få se vad det är.

Sperman är blodig ibland och pissen åxå.. Hoff jävla lättare att bara hänga sig.

offTopic; har troligtvis åxå obehandlad crohns/ulcerös..
Citera
2015-02-27, 21:41
Medlem
Citat:
Jadu, vart ska jag börja.. Jag har en lång historia av missbruk. MEN har varit clean nu ett tag och så fick jag för mig att ta lite lyrica.. sen lite mer.. sen lite mera och nu "måste jag käka" lyrica varje dag för jag orkar inte leva utan och så är det en jävla AT tyvärr, det hänger nog ihop det med att inte orka leva och lyrica AT i bakslallen och jag har legat på 10G/dag under en tid.

Håller på trappa ner för jag har sådan värk och kopplar det till något med förstoppning som jag åxå lider utav pga att jag äter subutex varje dag men när jag käkar lyrica så får jag sådan värk i ryggen och arsle hålet.

Antar/hoppas besvären går över efter min nedtrappning är klar..? Alltså jag var och kollade mina njurar och de var fungerande/rätt okey som han sa men att jag skulle få komma till urolog för att få se vad det är.

Sperman är blodig ibland och pissen åxå.. Hoff jävla lättare att bara hänga sig.

Lättare sagt än gjort... sluta med både Lyrican och Subetex. Det är djävulens påfund. Någon gång måste man ta smällen, eller hade du tänkt äta det hela livet? Lyrica är lömskt likt benzo, du måste hela tiden åka för att få effekt. Tillslut klingar det helt av. Och du ligger på en jävligt hög dos! Du menade alltså 10G och inte 1G? Hur får man ens tag på de mängderna att smälla i sig varje dag?

Blod i urinen och sperman låter inte bra, kan vara infektion. Kolla det hos en urolog. Se till att de odlar ordentligt. Crohns är ju en inte så skön undersökning, då man måste in från båda hållen och kolla och ta prov. Men det går att ställa en diagnos och det finns behandling. Det finns de som blir av med alla symptomen med medicinering. Just förstoppning är ett symptom på Crohns, men det kan väl lika vara Subetex?
Citera
2015-02-28, 13:14
Medlem
Glieses avatar
Jag har tagit lyrica i lite mer än en vecka nu. 300 mg med tre dagars mellanrum vid varje intag. Igår hade jag inte intagit lyrica på tre dagar och lyckades inte sova ut tillräckligt pga det så jag var trött och hade lite AT under dagen misstänker jag. Fick koncentrera mig helt mycket för att orka dagen så jag tog en kapsell och delade upp i tre kapslar så det blev ungefär 100 mg/kapsell. Hade mycket att göra igår så jag tog en 100 mg:are för att vara normal..

Nu ska jag dock inte ta mer. Tycker det har hjälpt mot värken iaf, har inte haft någon större brännande känsla vid kulan senaste perioden. Men veckan innan hade jag inte heller ont då jag höll mig från onani i 10 dagar.

Så i mitt fall är det bara att leva i celibat så försvinner min värk. Dock har jag alltid svullnad efter jag gjort nr 2 på toa. Pungkulan vill typ skjuta ur sig ur pungen, det gör inte ont men det känns konstigt för den inte verkar vara på sin plats...

Det är så sjukt mysko detta har ångest över det varje dag..
Citera
2015-03-01, 02:03
Medlem
Citat:

Jag önskar dig all lycka i din nerttrapning.. Lyrica är djävulen just på grund av att den inte är klassad och toleransen skjuter i höjden snabbt som fan! Läkarna skriver ut det i stora mängder åt folk som annars skulle klara ångesten bättre med oxascand som i min mening är 100 gånger lättare att sluta med..

Hoppas du får träffa bra läkare som kan se helheten så du får bra undersökningar och behandling för all dina besvär..
Citera
2015-03-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gliese

Hej!
Har diagnoserat mig själv med prostatit. Har liknande symptom som dig, mest i kulorna. Även en del i ländryggen. Haft detta ungefär 1 år nu.

Har du nå tips till mig?
Jag är inne på samma spår med celibat. Symptomen minskar avsevärt om man inte drar en tarzan.

Om jag ska ge något tips så är det knäböj.
Under/Efter träning är jag symptomfri, iallafall om jag kört knäböj. Enda positiva med denna börda att jag måste dra mig till gymmet.
Citera
2015-03-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z4ch3
Hej!
Har diagnoserat mig själv med prostatit. Har liknande symptom som dig, mest i kulorna. Även en del i ländryggen. Haft detta ungefär 1 år nu.

Har du nå tips till mig?
Jag är inne på samma spår med celibat. Symptomen minskar avsevärt om man inte drar en tarzan.

Om jag ska ge något tips så är det knäböj.
Under/Efter träning är jag symptomfri, iallafall om jag kört knäböj. Enda positiva med denna börda att jag måste dra mig till gymmet.

Celibat löser inte grundproblemet, det går inte att vila sig frisk från triggerpunkter. Musklerna i bäckenbotten är som andra muskler i kroppen, dom behöver användas för att må bra. Om man inte använder dom på länge så försvagas dom. Försvagade muskler med triggerpunkter är dubbelt dåligt. Det är dock bra att dra ner på sex-frekvensen (antalet utlösningar per vecka). En eller ett par gånger i veckan kan fungera, man får känna efter. Om symptomen flammar upp så får man ta det extra försiktigt. Försök att slappna av vid utlösningen så att det är så skonsamt som möjligt.
Citera
2015-03-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Celibat löser inte grundproblemet, det går inte att vila sig frisk från triggerpunkter. Musklerna i bäckenbotten är som andra muskler i kroppen, dom behöver användas för att må bra. Om man inte använder dom på länge så försvagas dom. Försvagade muskler med triggerpunkter är dubbelt dåligt. Det är dock bra att dra ner på sex-frekvensen (antalet utlösningar per vecka). En eller ett par gånger i veckan kan fungera, man får känna efter. Om symptomen flammar upp så får man ta det extra försiktigt. Försök att slappna av vid utlösningen så att det är så skonsamt som möjligt.

Hej sctp!
Läst lite igenom dina inlägg om TrP. Misstänker starkt att det är min åkomma. Varmedyna vid ländryggen lindrar bra.

Mina primära symptom är testiklarna. Ultraljud visar inget fel. Men bitestiklar ömmar ordentligt. Ländryggen blir värre och värre.
Vart tror du mina TrP sitter?

Hur ska jag gå till väga nu för att lösa det med TrP?
Känns meninglöst att ta upp TrP med en allmänläkare då jag kommer få noll respons.
Funderar på att gå till en napraprat som får mjuka om ländryggen lite.
Jag har nollkoll på läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in