Citat:
Ursprungligen postat av
Ixxen
Ett par frågor jag funderat på länge men som jag inte riktigt fått grepp om..
1) Hur mycket större lootchans har man som spelare om man kör party? Allt från 2-4 party..
2) Hur mycket svårare blir det per partymember i rifts, gr osv osv..?
3) Det ryktas att Gifts droppas eller rättare sagt har en större droppchans efter att man klarat RG och kör vidare på T6, dvs fullclear samt att legdroppsen ökar efter RG, någon sanning i det?
1)
Här har du en bra lista, jag tror den gäller fortfarande.
2) Inte 100% i alla fall, det är lägre. Jag har för mig det är ungefär 70%, men är inte helt säker på siffrorna.
Det vill säga, låt oss leka med tanken att ni är två pers som är exakt lika starka. Ni klarar en rift på exakt samma tid. Om ni två lirar i party så kommer ni klara samma rift på kortare tid.
Om du däremot lirar med en level 1 så drar du 70% extra. (Om den siffran nu stämmer.)
3) Det är fortfarande slumpen som avgör. En del hävdar att de 100 av 100 gånger får mer loot efter RG är död, medan andra hävdar att de 100 av 100 gånger aldrig fått drop efter RG. Det är för att vi människor gärna vill se ett mönster i saker och ting, även om de är helt slumpmässiga. Chansen att få loot är just det, slumpmässigt, så det förändras inte beroende på om RG är död eller levande.
Så kör på det du tycker är roligast, du får mer konsekvent snabbare blood shards om du stänger riften direkt efter RG, det är väl egentligen det enda man kan säga säkert.