Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kryuchkov
Det finns gaypropaganda i ME.. jag känner homosexuella från Bahrain. Men, du påpekade precis samma sak som mig. En 13 år gammal människa har inte samma förståelse för sexuellt liv som en 21 år gammal man. Det utvecklas sexuellt intresse, man är inte infödd med. Sedan är homosexualitet emot naturen, även de djur som är homosexuella emot naturen, just för att homosexuella inte kan skaffa sig barn, vilket är den biologiska meningen med livet, att föröka sig.
Mitt enda inlägg i denna OT debatt.
Det finns en evolutionär förklaring till varför det förekommer medfödd homosexualitet hos människor.
Kvinnor som verkligen gillar män, (och oftast därför är attraktiva), har ett överskott av ett hormon som gör att de, evolutionärt, har större chans att få många barn. Men nackdelen med det hormonet är att det ökar chansen för att fostret skall bli homosexuellt.
Vad gäller djur så handlar det oftast om hanar som försöker dominera varandra, även fast det även finns exempel på hanar som försöker att kopulera med andra hanar och som är helt ointresserade av honor. Där är förklaringen förmodligen samma som för människan, dvs hormoniell påverkan på fosterstadiet.
Att man skulle kunna bli homosexuell på grund av "propaganda" i barndomen finns det, mig veterligen inga vetenskapliga belägg för.