2015-03-01, 10:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Ja nån borde ju ha ett teleobjektiv tycker man. Dock är detta vid ett antagande att man använder tankar och sprutar ut partiklarna och inte blandar ut bränslet med något.

Är målet att släppa ut gift på folk stämmer ditt argument var partiklar hamnar men är målet att skapa moln så stämmer det inte.

Alltså kan man med din logik helt utesluta en förgiftningskampanj men vad säger ni om möjligheten att kunna skapa mer moln via att dopa bränslet med något? Rent logistiskt så kan man ju styra var och när de hamnar. Alltså man använder en klimatdator som räknar ut när och var man vill ha mer moln beroende på datorns klimatmodell och sedan låter man den styra logistiksystemen där man har olika bränslekällor som datorn håller reda på.
Det skulle kräva en konspiration med tusentals människor för att det skulle fungera. Dessutom skulle det problem med att "chemtrail-bränsle" skulle vara kvar i flygplanets tankar och blandas ut om man fyllde på med vanligt bränsle och alla plan skulle till slut släppa ut lite chemtrails.

Det går bra att använda sig av occams rakkniv här, den enklaste förklaringen är att det rör sig om contrails.
Citera
2015-03-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det skulle kräva en konspiration med tusentals människor för att det skulle fungera. Dessutom skulle det problem med att "chemtrail-bränsle" skulle vara kvar i flygplanets tankar och blandas ut om man fyllde på med vanligt bränsle och alla plan skulle till slut släppa ut lite chemtrails.

Det går bra att använda sig av occams rakkniv här, den enklaste förklaringen är att det rör sig om contrails.

Jovisst kan man använda rakkniven om man vill ha definitiva svar för sig själv, men man kan även föra en teoretisk debatt med inslag av logik.

Varför skulle det krävas tusentals människor? Dels har man datorer som sköter mycket jobb idag och dels så kan man köra sektorsuppdelning. Sedan så är det kanske inte så svårt att övertala folk att ingå och att hålla tyst om det. Tänker då på skapandet av atombomben t.ex.

Att det finns chemtrailbränsle kvar i tankarna ser jag inte som ett problem. Om nån ser mindre chemtrails så ser man ju ändå contrails. Det skulle vara om det stör ens klimatmodeller men där kanske ska till en viss koncentration för att molnen ska skapas på ett sätt som påverkar.
Citera
2015-03-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Bilar har inte chemtrails
Bilar och flygplan förbränner samma sak. Vad kallar du det som bilar släpper ut där det är 55 grader kallt och samma luftfuktighet som på 10 000 msters höjd?

Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
jag är en man med hög iq (135)
Men då måste du väl lätt kunna göra en molberäkning på vad som händer när man blandar C12H26 med syre?

Citat:
Rent logistiskt så kan man ju styra var och när de hamnar. Alltså man använder en klimatdator som räknar ut när och var man vill ha mer moln beroende på datorns klimatmodell och sedan låter man den styra logistiksystemen där man har olika bränslekällor som datorn håller reda på.
Tycker du inte det är lite konstigt att under de 70 år som kondensstrimmor har funnits har ingen vid något tillfälle hittat nån sån tillsats i bränslet man köpt?

[
Citera
2015-03-01, 11:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jovisst kan man använda rakkniven om man vill ha definitiva svar för sig själv, men man kan även föra en teoretisk debatt med inslag av logik.

Varför skulle det krävas tusentals människor? Dels har man datorer som sköter mycket jobb idag och dels så kan man köra sektorsuppdelning. Sedan så är det kanske inte så svårt att övertala folk att ingå och att hålla tyst om det. Tänker då på skapandet av atombomben t.ex.

Att det finns chemtrailbränsle kvar i tankarna ser jag inte som ett problem. Om nån ser mindre chemtrails så ser man ju ändå contrails. Det skulle vara om det stör ens klimatmodeller men där kanske ska till en viss koncentration för att molnen ska skapas på ett sätt som påverkar.
Visst kan man köra ett teoretiskt resonemang.
De tusentals människorna jag pratar om är alla på tillverkningen av bränsle där man måste ha separata tillverkningslinor och separat distribution, dessutom har vi alla underleverantörer som borde börja fundera över varför de skall leverera stora mängder aluminiumspån eller vad nu chemtrailförespråkarna säger finns i bränslet. Vidare måste alla flygplatser ha separata tankbilar för att inte blanda ihop bränslet. Atombomben var en forskargrupp som kom på, chemtrailteorin kräver en jättemängd vanliga arbetare som skall tillverka och leverera bränslet.

Angående bränslet kvar i tankarna borde det bli ett problem för klimatmodellerna om ett plan har 25-30% chemtrailbränsle i tankarna när de inte borde ha det. Eller om plan blir omdirigerade på grund av problem vid en flygplats etc.
Citera
2015-03-01, 11:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Fatomata

Citat:
Nej jag får inga hjärnspöken har aldrig fått kommer aldrig få det, jag får heller absolut ingen abstinens, jag har brukat kokain så länge så jag är tolerant mot sånt. Jag tar 5g om dagen.

Man kan inte bli immun mot abstinens då abstinens handlar om att kroppen är van vid att ett specifikt ämne "pumpas" in i kroppen och när detta ämne uteblir så får kroppen abstinens och därmed börjar reagera negativt.

Alla som dricker kaffe eller äter något med socker dagligen eller tillräckligt ofta kommer att lida av abstinens i någon form så fort de missar sin dagliga dos av kaffe som deras kroppar är vana vid.

Citat:
Min tro är min verklighet är som den är, jag tror på det jag tror och det är det jag uppfattar som verklighet. Jag köper inte det där med bevis hit o dit, allt är svårt att bevisa. Bevis kommer ju från någon annans mun alltså någon annans verklighet till skillnad från min verklighet, så det blir ord mot ord.

Återigen jag sa även om någon la det framför dina ögon och då menar jag fysiska bevis och inte bar muntliga men du har bevisat gång på gång att du är verklighetsfrånvarande så du skulle nog klassa fysiska bevis som påhittade.

Citat:
Snäll gubben säg inte att jag ligger i någon jävla riskzon för nånting, för det gör jag inte, jag är en man med hög iq (135) smart, snygg och godtrogen. Jag är kontrollant på allting.

Du är klart och tydligt inom en riskzon då du bevisar att du saknar kunskap om abstinens och att du inte klarar av att ta in fakta och information utan väljer din "verklighet" över någon annan även om din skulle bestå av lilafärgade getter.

Men du kan ta det lugnt många andra narkomaner även om riktigt korkade sådana säger exakt samma rörande amfetamin och heroin som du så du är inte ensam om att neka de negativa aspekterna kring droger som har blivit syntetiserade eller är maskinellt tillverkade för du pratade om kokaplantan förut som du inte ska snorta eller spruta in i kroppen utan du skall tugga direkt på bladen om du ska göra det som "moder jord" skapt dem.

Citat:
Visst jag kanske är fixerad vid konspirationsteorier men det har inget med min kokain bruk att göra.

Det är en fix idé och du kan ta det lugnt, det är något som är vanligt bland de som går på tyngre droger och mediciner då det är en form av verklighetsflykt.

Jag lovar dig att om du försöker att tvinga bort de fix idéerna så kommer du att må omkring 30-40% bättre på en rent psykologisk nivå då det handlar om att du (troligen) letar efter saker så pass "hårt" att du ser saker som inte är där och det är något som kan hända alla då det handlar om att leta efter saker som inte finns.

Citat:
Jag gillar ämnet helt enkelt konspirationer är jätteintressant precis som rymden och utomjordingar är.

Absolut men jag rekommenderar att du tar en paus från ämnet för ditt egna bästa, pröva o ta en paus i cirka 2-3 veckor där du inte tänker eller forskar kring några teorier (det är nyttigt för alla att ta sådana pausar speciellt för de som forskar)

För om du tar en paus så kanske du ser något som du inte såg tidigare osv.

Citat:
Man behöver ingen backning så länge man tror på sig själv.

Så säger skapelseteoristerna också men trots det så skrattar folk åt dem då det finns backning för evolutionsteorin och bara påhittade bevis som backar skapelseteorin.

Citat:
Jag har kommit långt i livet jag tjänar otroligt bra jag är framgångsrik man.

Genom att ta en syntetisera drog och skriva om konspirationsteorier?

Jag varnar dig bara, om det du säger är sant så kan du riskera att mista framgången i ditt liv då du agerar på ett orationellt sätt som stämmer överens med bilden för en narkoman.
Citera
2015-03-01, 11:45
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Varför skulle det krävas tusentals människor? Dels har man datorer som sköter mycket jobb idag och dels så kan man köra sektorsuppdelning. Sedan så är det kanske inte så svårt att övertala folk att ingå och att hålla tyst om det. Tänker då på skapandet av atombomben t ex
Lite skillnad är det väl ändå att driva militär spjutspetsforsknig med en sluten samling skarpa hjärnor , gentemot hundratusentals "Svensson" och "Jönsson" som kör runt Jet-A1 tankbilar med förgiftat fulbränsle utan att nån nånsin lyckats visa på nån sån kontaminering. Och alla extra-bilar och rutiner som man snabbt måste köras fram så fort nån foliehatt skulle vilja köpa "äkta" bränsle för provtagning.

Nej, dessa korkade idéer med enorma logiska hål brukar sällan vara smartare än stollarna som okritiskt tror på dem. Men blundar man för allt som talar emot, så kan jag tänka mig att det hela verket logiskt
Citera
2015-03-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakarn
Lite skillnad är det väl ändå att driva militär spjutspetsforsknig med en sluten samling skarpa hjärnor , gentemot hundratusentals "Svensson" och "Jönsson" som kör runt Jet-A1 tankbilar med förgiftat fulbränsle utan att nån nånsin lyckats visa på nån sån kontaminering. Och alla extra-bilar och rutiner som man snabbt måste köras fram så fort nån foliehatt skulle vilja köpa "äkta" bränsle för provtagning.

Nej, dessa korkade idéer med enorma logiska hål brukar sällan vara smartare än stollarna som okritiskt tror på dem. Men blundar man för allt som talar emot, så kan jag tänka mig att det hela verket logiskt

Nu talar jag inte om förgiftat bränsle utan endast om att det eventuellt skulle användas olika typer av bränsle som har olika förmåga att skapa moln och att man kan styra detta via logistiksystem.

Visa gärna på de logiska luckorna för jag tycker dina argument håller inte. Varför måste tankbilsförarna vara inblandade?

Sedan så måste man ju fundera över hur ett bränsle eventuellt skulle kunna förändras för att kunna skapa mer moln. Att utgå ifrån att man tillsatt aluminium håller ju inte.

Min teori skapar EN förklaring till de ökade observationerna. Sedan så finns där andra förklaringar som kanske är mer troliga. t.ex ökad flygtrafik, ökat fokus på contrails osv

Dessutom så hade en del i förklaringen varit klimathysterin och att man kanske inte kan genomföra de förändringar man vill ha pga politikens tröghet.

Här kan du läsa om när man byggde atombomben, läs gärna åtminstone under secrecy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan_Project

"A 1945 Life article estimated that before the Hiroshima and Nagasaki bombings "[p]robably no more than a few dozen men in the entire country knew the full meaning of the Manhattan Project, and perhaps only a thousand others even were aware that work on atoms was involved." The magazine wrote that the more than 100,000 others employed with the project "worked like moles in the dark". Warned that disclosing the project's secrets was punishable by 10 years in prison or a $10,000 ($131,000 today[1]) fine, they saw enormous quantities of raw materials enter factories with nothing coming out, and monitored "dials and switches while behind thick concrete walls mysterious reactions took place" without knowing the purpose of their jobs."
Citera
2015-03-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Jag får be alla som är emot CHEMTRAILS i denna tråden att läsa på.
Du talar om tusentals vittnen... De finns, Från Ted Gundersen (fd CIa) till Anonyma montörer från hela världen. Gör en enkel yt sökning så kommer du får upp skillnanden mellan con och chem.
Utöver detta så finns det otaliga studier, sammansättningar och information som allt styrker chemtrail-scenariot. Det går inte att förneka längre, isåfall har ni missat vital, bra fakta... Läs på igen, och läs allt.
Vakna för fan!
Citera
2015-03-01, 13:39
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Jag får be alla som är emot CHEMTRAILS i denna tråden att läsa på.
Du talar om tusentals vittnen... De finns, Från Ted Gundersen (fd CIa) till Anonyma montörer från hela världen. Gör en enkel yt sökning så kommer du får upp skillnanden mellan con och chem.
Utöver detta så finns det otaliga studier, sammansättningar och information som allt styrker chemtrail-scenariot. Det går inte att förneka längre, isåfall har ni missat vital, bra fakta... Läs på igen, och läs allt.
Vakna för fan!
Njae, allt det där är genomgånget i den här tråden och det som kommit fram är att det inte finns några konkreta bevis.
Citera
2015-03-01, 13:41
Medlem
Citat:
Sedan så måste man ju fundera över hur ett bränsle eventuellt skulle kunna förändras för att kunna skapa mer moln. Att utgå ifrån att man tillsatt aluminium håller ju inte.
Allt som tillsätts i bränslet gör att motorstyrningen får fel värden för hur mycket bränsle som ska sprutas in i brännkamrarna. Tillsatser riskerar att sätta igen munstycket som finfördelar bränslet i brännkammaren. Metaller som tex aluminium riskerar att belägga eller nöta turbinbladen bakom brännkammaren.

Jetmotorer är de enskilt dyraste komponenterna på ett flygplan. Det blir enorma kostnader att behöva renovera dom ofta i stället för att bara titta över dom med ett större intervall.

Allt som passerar brännkammaren påverkas av den höga temperaturen. Det gör att kemiska föreningar, virus, bakterier spjälkas sönder i mindre molekyler och förenas med syre eller kväve. Man har ingen kontroll över att det som kommer ut behåller sin förmåga att skapa spår, bortsett från den kemiska föreningen diväteoxid.
Citera
2015-03-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Utöver detta så finns det otaliga studier, sammansättningar och information som allt styrker chemtrail-scenariot.
Men ingen av de aktiva chemtrailförespråkarna har tagit prover direkt i spåren, vilket är det slutliga beviset om det är chemtrail eller contrail.
Citera
2015-03-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Allt som tillsätts i bränslet gör att motorstyrningen får fel värden för hur mycket bränsle som ska sprutas in i brännkamrarna. Tillsatser riskerar att sätta igen munstycket som finfördelar bränslet i brännkammaren. Metaller som tex aluminium riskerar att belägga eller nöta turbinbladen bakom brännkammaren.

Jetmotorer är de enskilt dyraste komponenterna på ett flygplan. Det blir enorma kostnader att behöva renovera dom ofta i stället för att bara titta över dom med ett större intervall.

Allt som passerar brännkammaren påverkas av den höga temperaturen. Det gör att kemiska föreningar, virus, bakterier spjälkas sönder i mindre molekyler och förenas med syre eller kväve. Man har ingen kontroll över att det som kommer ut behåller sin förmåga att skapa spår, bortsett från den kemiska föreningen diväteoxid.

Ok bra argument. Tror du det är möjligt att man kan få bränslet att producera mer ånga även om det också borde störa motorerna? Alltså man tillsätter vatten på något vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in