Citat:
Varför skulle det vara det?Jag pratar med utflippade typer i detta forum mest varje dag det ända som skiljer dem mot dig är att de verkar vara födda sådana, medan du blåst bort din lilla hjärna på droger.
Samma skit i slutändan ändå.
Samma bristande kapacitet.
Citat:
Ser man på hur passiva polisen är med en väldigt låg uppklarings procent, hur lite vi får för pengarna i försvaret, hur mycket pengar som SIDA kastar bort, hur ett datasystem till Försäkringskassan budgeterat till 200 mil kan sluta på 10 miljarder, hur vägverket måste bedriva sin nollvision till ofantliga belopp när långt mer effektiva sätt att använda pengar till att rädda människoliv finns, hur skolor, äldreboenden och sjukhus slumpats bort till privata intressen. Och de är alla beroende av oss andra skattebetalare för sitt uppehälle ja och i många fall är de nog väldigt passiva som fattat och är ansvariga för dessa beslut och verksamheter.
Är de passiva och förlitar sig på andra människor för sin försörjning?
Citat:
Du blandade in evolutionen i deras situation.
Citat:
Jo.
Påstod jag inte heller.
Citat:
Jag har definitiva problem med att människor försörjer sig genom tiggeri, det är inte ett värdigt sätt att leva. Det är extremt ofördelaktigt om människor börjar försörja sig genom passivitet där man förlitar sig på att andra ska upprätthålla sin existens. Hur det relaterar till evolution hoppas jag att du kan räkna ut.
Citat:
Så det var du som blandade in evolutionen och jag påvisade att det finns grupper i naturen där det förekommer med framgång. Att du tycker det är korkat att bli motbevisad det är nog mest ett uttryck för din nedsatta förmåga, tror du inte det med?
Och det betyder att det skulle fungera även hos människor?
Jag säger inte att det inte skulle göra det, men det här var ett riktigt korkat uttalande av dig.
Jag säger inte att det inte skulle göra det, men det här var ett riktigt korkat uttalande av dig.
Citat:
Blir ju i förlängningen resultatet av att man bara själv kan göra något åt sin situation.
Det skrev jag inte. Varför påstår du det?
Då tar vi bort den hjälp som finns för att motivera och fånga upp folk som kommit på glid.
Den behövs ju inte enligt din logik.
Citat:
Vilken valfri intervju med en som man gjort som stått i tidningarna.
Källa?
Att sitta en hel dag och bli bespottad och tjäna 100-200 kr / dag, när man kan göra samma sak som spärrvakt och tjäna det fyrdubbla till åttadubbla ger sig själv.
Citat:
Ja, i Kina, Pakistan, Bangladesh, Thailand, Sri lanka, Mauritanien, Chile, osv har du fabriksarbetare, gruvarbetare mm som är i princip livegna eller slavar, kalla det vad du vill.
Ok. Då tar vi myrorna. Du menar att det finns människor som är födda arbetare som endast ska slava åt en drottning hela livet? Med en enda uppgift?
Citat:
Det är socialdarwinism och det är något nazister och fascister gillar helskarpt därav visar du ju att ditt gnäll i din första kommentar var bara hyckleri du hade skällt på SD. Med begreppet Survival of the fittest, myntat av antropologen Herbert Spencer som var Lamarckist och inte darwinist, menas dock ett snarlikt urval som inte har sin grund i genetik utan att du ärvt din mors och fars erfarenheter [wiki]. Det är inget man tror på idag utan är sopor som hamnat på historiens ideologiska skräphög. Men det har du tydligt missat, vad förvånande... inte.
Survival of the fittest.
Citat:
Det var för svårt för dig att fatta det?
Förklara hur de står i motsats till varandra.
Citat:
[1] Är inget man kan bestämma över, evolutionen sker slumpmässigt och efter tryck från naturen. Det har inget syfte att utveckla den mest effektiva formen av liv det blir resultatet av den, syfte kräver en agent som verkar och det har man inte hittat att det skulle finnas...
Citat:
[1]Syftet med liv är detsamma som med evolution. Att utveckla den mest effektiva formen av liv. Det är ju uppenbart.
Citat:
[2]Syftet med ditt liv, eller random annan individ, bestämmer man själv.
[2] Din vilja är inte något som är intimt integrerat med evolutionen, om du menar så får du visa på att det är så. För det är inte uppenbart. Du kanske bara vill ligga på sängen, käka chips och spela dataspel, knappast en optimal livsform.
Citat:
Som sagt var jag pratar med urflippade typer här varje dag och du är bara lite mer korkad än de kristna missionärer vi har som brukar strö one liners omkring sig som "Gud lever" osv.
Ändå så kommer du tillbaka gång på gång. Som en 17-årig tjej som just fått smak på kuk.
Kanske kan bero på ditt drogmissbruk? Dina löjliga kommentarer visar ju på att din mognad är rätt låg vilket man brukar se hos regelbundna dito. Kanske dags att sluta?
Citat:
Nu var det ju inte så utan du försade dig och avslöjade dig som en liten löjlig socialdarwinist vilket bara nassar och fascister är, ja förutom mentalt störda då så du kan sluta ljuga nu. Du är ju bara trams.
Säger du som i första meningen hittar på egenskaper om mig. Du har inte levererat ett dyft.
Senast redigerad av MeanME 2015-01-10 kl. 05:17.
Senast redigerad av MeanME 2015-01-10 kl. 05:17.