2015-03-01, 03:56
Medlem
TS.. .. Kvinnor har livmödrar.. Vad tror du händer med ett folk om vi skickar ut säg 50% av alla våra kvinnor i ett krig och de dör. De kommer ta 100 år att ersätta den förlusten och få befolkningen på samma nivå. Vad tror du händer om vi skickar iväg alla unga män att dö i tex 1:a eller 2:a världskriget? Det tar en generation ungefär. Livmödrarna finns kvar och barn kommer födas snabbt. Ett folk har råd att slösa bort sina män, inte sina kvinnor.
Vad händer om det skulle bli krig i Sverige. Jo du som man skulle känna ett enormt ansvar att försvara din familj, din mamma, dotter och nation. Så enkelt är det. Konstig att prata jämställdhet utan att ta hänsyn till dessa självklara biologiska skillnader mellan könen.
Citera
2015-03-01, 04:24
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Haha sötnos, vore jag bög så skulle jag nog ligga med dig...

Jaha! för jag vill inte ligga med dig.

Citat:
Men nu är det inte så... Min fråga till dig:

Du skriver att man ska skämmas för sin könstillhörighet? Varför? Förklara

Det gjorde jag inte. Jag skrev att man ska skämmas när man använder sin könstillhörighet som ett vapen mot kvinnor vilket måste bero på individuella brister.

Citat:
Förklara även hur mycket kvinnor akivt har bidragit i jämförelse med män i stora krissituationer. Nu snackar jag inte om att hålla upp tiggarbössan, utom om konkret action för att rädda människoliv...

Påstår du att omvårdnad inte räddar människoliv?

Citat:
Faktum är: om inte vi män besatt den drivkraft vi har, så blev det vare sig barn gjorda eller sjukhus byggda...

Föder män barn?

Citat:
PS. Får du ligga mycket? Jag tvivlar...

Är det relevant?
Senast redigerad av thewellovedone 2015-03-01 kl. 04:43.
Citera
2015-03-01, 04:30
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Kontentan:

Hur många män dör för dig inom räddningstjänsten den här dagen? Hur många är beredda att dö för DIG nästa gång? För situationen kommer, förr eller senare, med dagens svenska politik, lita på det... Svenska kvinnor vill ha det så...

Se videon i TS en gång till... Jag säger det inte en gång till...

Du bryr dig inte ett skit om de män som dör inom räddningstjänsten! För dig är dessa män endast ett vapen att sätta dit kvinnor med.
Citera
2015-03-01, 04:35
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Kvinnor är likadana överallt. Dom tar mannens resurser oavsett var dom finns. Skillnaden mellan svenska kvinnor och t.ex kvinnor i Asien är att dom inte döljer det i Asien. Svenska kvinnor vill detta också, dom döljer detta rätt bra i Sverige dock.

För i grund och botten vill alla kvinnor ha en lång stark man, såväl psykisk som fysisk. Han skall undsätta kvinnan när hon gör något fel, för som vi alla vet så uppfostras kvinnor till att inte ta ansvar för sina handlingar utan det är andras fel. Och skiter det sig så ska mannen rädda henne och ta ansvar över hennes handlingar. Han skall även ha något av 3: Pengar, status, eller kändisskap. Han ska vara lättmanipulerad och vara en proxy för kvinnan.

Proxy= Hon vill ha något och använder mannen som ett verktyg för att få tag på det. Hon vill knappast göra det själv......

Men visst om du känner någon form av stolthet och blir överlycklig över att ta hand om en kvinna så finns det ingen som stoppar dig. Men jag själv kommer aldrig att ta hand om en kvinna. Svaret är enkelt, ingen kvinna vad jag vet har något att erbjuda mig i ett förhållande förutom sex.

Det är inte värt att få sex för så mycket negativitet en kvinna bär med sig in i ett förhållande.

Det är en trade jag aldrig kommer att ta. För att tala i trading termer. Man går aldrig "long" i en kvinna. För man förlorar alltid.

...eller så kan du så där härligt rationellt förkorta din skrivelse till "Jag heter mr Adjoooogle och jag är en bitterpitt". Jag vet, det var elakt av mig, men det behövdes sägas.
Citera
2015-03-01, 05:44
Medlem
"Mr Adjoooogle är bara en konsekvens av det matriarkala och strukturella förtrycket!"

IMHO får man räkna med lite svinn när nationalstater skall avvecklas och det lilla som finns kvar av försvarsmakter skall hbtq-certifieras.

Den dagen jag ser hbtq-förespråkande, "kamouflageklädda" (regnbågens alla färger) och krigsmålade Jonas Gardell-wannabes springa runt i diverse specialförband runtom i världen, inte förrän då, skall jag tro på att Feministiskt Initiativ är svaret på frågan om fred på jorden.

Tillsvidare är dock "initiativet" inget annat än sinnessjukt.

Kul tråd i övrigt. Alltid kul att fantisera och dra ideologier till sin yttersta spets samt spekulera kring dess påverkan ur ett globalt perspektiv.
Senast redigerad av P-o-beln 2015-03-01 kl. 05:47.
Citera
2015-03-01, 05:53
Medlem
Citat:
Hur ser jämställdheten ut bland de brandmän som brändes levande i 9/11 i New York, 2001? Hur ser jämställdheten egentligen ut bland de som försökte undsätta lidande och i princip döda medborgare? Vem har vunnit alla krig för yttandefrihet?

http://www.youtube.com/watch?v=FBE3m2D5234

Hur många kvinnor respektive män? Just det... När en dödssituation står för dörren, så förväntas män sköta kranarna. Varför då? Är vi inte jämställda?

Män betraktas som förbrukningsvara. Är detta okey? Jag tycker inte det.

Vad fan vore ni utan oss män?

Ämne: hycklar inte svenska kvinnor ganska grovt om "jämställdhet"?

Samtidigt gnölas det här på Flashback över att en jämställd brandkår är livsfarlig.
Citera
2015-03-01, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Inget att erbjuda förutom sex....???????

Öhhh, en kvinna kan ge dig barn dvs, avkomma. Detta är den enda kända (vettiga) möjligheten idag för människor att reproducera sig själva.

Får man inte barn under sin livstid, så dör man!

Dör gör man säkert ändå.
Citera
2015-03-01, 13:35
Bannlyst
Det finns enkla biologiska förklaringar till varför människan har valt att hanarna är de som ska förbrukas när så måste. Som någon skrev så skulle det ta mycket längre tid att ersätta en population om vi skickar ut massa kvinnor i krig tex. Den fysiologiska aspekten är också given, män är starkare, mer riskbenägna och mer drivna. Pga allt detta har det tett sig naturligt att männen är dom som offrar sig och blir "förbrukningsvara". Det är helt ok för mig att det är på det sättet eftersom våran biologi ser ut som den gör.

Och dom män som ondgör sig över att dom blir överkörda och utnyttjade av kvinnor är bara stora fjantar och toffelhjältar. Det är ok att bli överkörd av en kvinna en gång i sitt liv när man är ung och oerfaren, men lyckas man med det igen så får man fan skylla sig själv. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.
Citera
2015-03-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarzano
TS.. .. Kvinnor har livmödrar.. Vad tror du händer med ett folk om vi skickar ut säg 50% av alla våra kvinnor i ett krig och de dör. De kommer ta 100 år att ersätta den förlusten och få befolkningen på samma nivå. Vad tror du händer om vi skickar iväg alla unga män att dö i tex 1:a eller 2:a världskriget? Det tar en generation ungefär. Livmödrarna finns kvar och barn kommer födas snabbt. Ett folk har råd att slösa bort sina män, inte sina kvinnor.
Vad händer om det skulle bli krig i Sverige. Jo du som man skulle känna ett enormt ansvar att försvara din familj, din mamma, dotter och nation. Så enkelt är det. Konstig att prata jämställdhet utan att ta hänsyn till dessa självklara biologiska skillnader mellan könen.

Men varför ska jag som man bry mig om det? Jag skiter verkligen i om kvinnor slösas bort, ser inget egetvärde i att föra folket vidare, framförallt inget personligt värde och det är verkligen inget jag är villig att offra mig för.
Citera
2015-03-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboristen
Svenska kvinnor parasiterar på män något in i helvete, och ser ner på män, framförallt vita män. Sen har man något okontrollerat behov att fördärva det svenska samhället på alla plan, genom kommunism och anti-nationalism.

Detta insåg jag för många år sedan och har sedan dess varit misstänksam och undvikande mot kvinnor som jag inte känner. En kvinna har alltid en dold agenda - skillnaden mot män är att vi säger vad vi vill/tycker medan kvinnor hycklar något så förbannat. Hade jag varit religiös så hade jag hävdat att helvetet finns på jorden - i form av kvinnor. Att ge dem rösträtt var att indirekt så landets undergång.
Citera
2015-03-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Man dör i vilket fall oavsett om man får barn eller inte. Men du pratar väl om något arv av någon sort?

Fundera på vad reproduktion betyder?

Jaja, har man så kassa gener att man inte ens vill älska någon annan och få barn, så antar jag att det är lika bra att man dör ut.
Citera
2015-03-01, 19:41
Medlem
Fyfan det är TS som borde skämmas han är en erkänd sexköpare och utnyttjar kvinnor som förbrukningsvaror, titta hans andra trådar så ska ni få se att trovärdigheten blir helt förstörd

det är tragiskt att se både män och kvinnor som utnyttjar varanndra på det sättet, jag förstår det på ett sätt eftersom jag vet om TS bakgrund kvinnosyn men dem flesta av oss normala vet hur en normal relation fungerar och behöver inte ens tänka på samma problem som TS har, det är inte normalt att köpa och sälja sex och det kommer det aldrig att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in