2015-02-28, 07:31
Medlem
lillaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Förklara även hur mycket kvinnor akivt har bidragit i jämförelse med män i stora krissituationer. Nu snackar jag inte om att hålla upp tiggarbössan, utom om konkret action för att rädda människoliv...

Nu är jag ingen feminist på något vis, jag är dessutom emot kvotering. Detta hindrar mig dock inte från att begripa att i de länder där det krigas som värst har ingen kvinna överhuvudtaget möjligheten att styra. Hade det varit mer kvinnliga ledare i världen hade det inte funnits lika många krig att kriga i. Simple as that. Jag personligen anser inte att du räddar människoliv med vapen. Du dödar en för att rädda en annan.
Jag säger bara, Raoul Wallenberg.
Citera
2015-02-28, 08:23
Medlem
WordWarriors avatar
Kontentan:

Hur många män dör för dig inom räddningstjänsten den här dagen? Hur många är beredda att dö för DIG nästa gång? För situationen kommer, förr eller senare, med dagens svenska politik, lita på det... Svenska kvinnor vill ha det så...

Se videon i TS en gång till... Jag säger det inte en gång till...
Citera
2015-02-28, 11:09
Medlem
Nolands avatar
Citat:
Hur ser jämställdheten ut bland de brandmän som brändes levande i 9/11 i New York, 2001? Hur ser jämställdheten egentligen ut bland de som försökte undsätta lidande och i princip döda medborgare? Vem har vunnit alla krig för yttandefrihet?

http://www.youtube.com/watch?v=FBE3m2D5234

Hur många kvinnor respektive män? Just det... När en dödssituation står för dörren, så förväntas män sköta kranarna. Varför då? Är vi inte jämställda?

Män betraktas som förbrukningsvara. Är detta okey? Jag tycker inte det.

Vad fan vore ni utan oss män?

Ämne: hycklar inte svenska kvinnor ganska grovt om "jämställdhet"?

Förstår jag dig rätt att det finns vissa nackdelar med att vara man i dagens samhälle? Att mannen i sin könsroll förväntas offra sitt liv för att försvara svagare samhällsmedlemmar?
Citera
2015-02-28, 12:08
Medlem
Håller med. Jag tror att vi är mer ika en olika, jag tror att kvinnor är svagare fysiskt av ren lathet. Med rätt träning och mat kan dom bli lika bra brandmän.
Citera
2015-02-28, 12:23
Medlem
På vilket sätt ska svenska kvinnor skämmas över det som inträffade 9/11 menar du? jag ser ingen koppling.
Citera
2015-02-28, 13:53
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Själv har jag kommit till följande slutsats:

Svenska tjejer och kvinnor får testa sin marxism och kulturrelativism fullt ut. Jag protesterar inte. Detta leder till att de slutar inneslutna i en burka. Givetvis för jämställdhetens skull.. LOL!

Själv lämnar jag landet med de miljoner som aktiemarknaden har välsignat mig med....

En win-win situation....

Tacka vet jag kvinnorna i asien eller sydamerika... Riktiga kvinnor där...

Kvinnor är likadana överallt. Dom tar mannens resurser oavsett var dom finns. Skillnaden mellan svenska kvinnor och t.ex kvinnor i Asien är att dom inte döljer det i Asien. Svenska kvinnor vill detta också, dom döljer detta rätt bra i Sverige dock.

För i grund och botten vill alla kvinnor ha en lång stark man, såväl psykisk som fysisk. Han skall undsätta kvinnan när hon gör något fel, för som vi alla vet så uppfostras kvinnor till att inte ta ansvar för sina handlingar utan det är andras fel. Och skiter det sig så ska mannen rädda henne och ta ansvar över hennes handlingar. Han skall även ha något av 3: Pengar, status, eller kändisskap. Han ska vara lättmanipulerad och vara en proxy för kvinnan.

Proxy= Hon vill ha något och använder mannen som ett verktyg för att få tag på det. Hon vill knappast göra det själv......

Men visst om du känner någon form av stolthet och blir överlycklig över att ta hand om en kvinna så finns det ingen som stoppar dig. Men jag själv kommer aldrig att ta hand om en kvinna. Svaret är enkelt, ingen kvinna vad jag vet har något att erbjuda mig i ett förhållande förutom sex.

Det är inte värt att få sex för så mycket negativitet en kvinna bär med sig in i ett förhållande.

Det är en trade jag aldrig kommer att ta. För att tala i trading termer. Man går aldrig "long" i en kvinna. För man förlorar alltid.
Citera
2015-02-28, 14:14
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalis
Klart vi är. Det är dock inte det jag säger, utan det skulle fortfarande råda färre krig i världen. Orättvisor - javisst, men sandlåde-pang-pang - nej.

Har funnits en del Kleopatras i historien.....

Helt ärligt tror jag att många krig i historien hade kunnat undvikas om inte mannen hade böjt sig för kvinnans list. Tack vare att mannen tänker med kuken så blir resultatet därefter. Mannen i världen måste inse att dom bara är ett verktyg för kvinnan och inget annat.
Citera
2015-02-28, 14:36
Medlem
Citat:
Hur ser jämställdheten ut bland de brandmän som brändes levande i 9/11 i New York, 2001? Hur ser jämställdheten egentligen ut bland de som försökte undsätta lidande och i princip döda medborgare? Vem har vunnit alla krig för yttandefrihet?

http://www.youtube.com/watch?v=FBE3m2D5234

Hur många kvinnor respektive män? Just det... När en dödssituation står för dörren, så förväntas män sköta kranarna. Varför då? Är vi inte jämställda?

Män betraktas som förbrukningsvara. Är detta okey? Jag tycker inte det.

Vad fan vore ni utan oss män?

Ämne: hycklar inte svenska kvinnor ganska grovt om "jämställdhet"?

Roligt med alla dessa trådar som inte ens hänger ihop logiskt i trådstarten.

1. Vad har svenska kvinnor (din rubrik) med 9/11 att göra?
2. Hur undsätter man " i princip döda medborgare" ?
3. Var/ hur/ när dör svenska män, som förbrukningsvaror, i "dödsituationer" bakom "kranarna?

Dina "dödssituationer" i världen ser olika ut, de kan var terrorattentat, krig, svält, naturkatastrofer, sjukdomar, eller ex. ebolaepidemier. S.k. katastrofbetingade händelser.
Det kan också vara svåra förlossningar, för trånga bäcken på för unga kvinnor, våld och misshandel som leder till döden, undernäring, infektioner, malariamyggor och AIDS.

Alla ovan saker kräver all möjlig hjälp av olika sort och inte bara brandmän kära du. Och du finner kvinnor överallt i hjälpleden. De sjuksköterskor som reste ner och reser ner? eller är på plats redan till ebola områdena utsätter sig klart för dödsfara.
https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2014/Augusti/Fler-sjukskoterskor-doda-i-ebola/

så nej, kvinnor har inte ett barr att skämmas för.
Citera
2015-02-28, 15:46
Moderator
MrFishboys avatar
Rubrik/Mod
Citera
2015-02-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Kvinnor är likadana överallt. Dom tar mannens resurser oavsett var dom finns. Skillnaden mellan svenska kvinnor och t.ex kvinnor i Asien är att dom inte döljer det i Asien. Svenska kvinnor vill detta också, dom döljer detta rätt bra i Sverige dock.

För i grund och botten vill alla kvinnor ha en lång stark man, såväl psykisk som fysisk. Han skall undsätta kvinnan när hon gör något fel, för som vi alla vet så uppfostras kvinnor till att inte ta ansvar för sina handlingar utan det är andras fel. Och skiter det sig så ska mannen rädda henne och ta ansvar över hennes handlingar. Han skall även ha något av 3: Pengar, status, eller kändisskap. Han ska vara lättmanipulerad och vara en proxy för kvinnan.

Proxy= Hon vill ha något och använder mannen som ett verktyg för att få tag på det. Hon vill knappast göra det själv......

Men visst om du känner någon form av stolthet och blir överlycklig över att ta hand om en kvinna så finns det ingen som stoppar dig. Men jag själv kommer aldrig att ta hand om en kvinna. Svaret är enkelt, ingen kvinna vad jag vet har något att erbjuda mig i ett förhållande förutom sex.

Det är inte värt att få sex för så mycket negativitet en kvinna bär med sig in i ett förhållande.

Det är en trade jag aldrig kommer att ta. För att tala i trading termer. Man går aldrig "long" i en kvinna. För man förlorar alltid.

Inget att erbjuda förutom sex....???????

Öhhh, en kvinna kan ge dig barn dvs, avkomma. Detta är den enda kända (vettiga) möjligheten idag för människor att reproducera sig själva.

Får man inte barn under sin livstid, så dör man!
Citera
2015-02-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord

Öhhh, en kvinna kan ge dig barn dvs, avkomma. Detta är den enda kända (vettiga) möjligheten idag för människor att reproducera sig själva.

Va?
Citera
2015-02-28, 19:09
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord

Man dör i vilket fall oavsett om man får barn eller inte. Men du pratar väl om något arv av någon sort?

Jag är inte villig att ta kostnaden i att vara i en relation för att få ett barn med en kvinna. (Ekonomiskt, psykiskt, fysiskt, you name it). Jag är hennes resurs, det är allt jag är.

Kvinnor ser män för vad dom bär med sig in i förhållandet. Hur han ser ut är sekundärt. ( Är det så att mannen har ett väldigt ofördelaktigt utseende och det är en stor risk att hon tar socialt självmord, så måste han verkligen visa för kvinnan vad han tar med sig in i förhållandet och hon måste räkna ut om hon vinner på det i längden). Vad som är viktigast är vad han tar med sig och om det är till någon nytta för kvinnan och barnet. I en del fall går kvinnan bara efter utseendet, men hon är då inte ute efter ett förhållande utan bara ett "vackert" barn med fina gener och kapital från mannen/samhället. Än en gång är mannen "verktyget". Hennes ego före någon annans.

Möjligheten att jag skulle ingå ett förhållande med en kvinna och bilda familj är extremt liten. Att hitta den kvinnan som kan ta med sig något utav värde in i ett förhållande är extremt liten. Det kanske finns 1 Kvinna på 500 miljoner, 1 kvinna på 1000 miljoner som inte ser mig som ett verktyg som hon kan manipulera för sin egna vinning.

Att ha ett förhållande med en kvinna och acceptera kvinnans natur för att få chans till barn är ett val jag inte kommer att ta.
Mannen ser kvinnan som "human being". Kvinnan ser mannen som "human doer".

Jag är inte en kvinnas verktyg som hon kan använda närhelst det behagar henne.

Jag undrar, efter att den "desktruktiva manliga könsrollen" är borta. När kommer den "kvinnliga destruktiva könsrollen" att vara borta? Troligtvis aldrig. Det finns alldeles för kåta män som gör nästan vad som helst för att få vagina i samhället och kvinnorna vet detta och utnyttjar situationen som dom behagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in