Citat:
Ursprungligen postat av
Blodjord
Inget att erbjuda förutom sex....???????
Öhhh, en kvinna kan ge dig barn dvs, avkomma. Detta är den enda kända (vettiga) möjligheten idag för människor att reproducera sig själva.
Får man inte barn under sin livstid, så dör man!
Man dör i vilket fall oavsett om man får barn eller inte. Men du pratar väl om något arv av någon sort?
Jag är inte villig att ta kostnaden i att vara i en relation för att få ett barn med en kvinna. (Ekonomiskt, psykiskt, fysiskt, you name it). Jag är hennes resurs, det är allt jag är.
Kvinnor ser män för vad dom bär med sig in i förhållandet. Hur han ser ut är sekundärt. ( Är det så att mannen har ett väldigt ofördelaktigt utseende och det är en stor risk att hon tar socialt självmord, så måste han verkligen visa för kvinnan vad han tar med sig in i förhållandet och hon måste räkna ut om hon vinner på det i längden). Vad som är viktigast är vad han tar med sig och om det är till någon nytta för kvinnan och barnet. I en del fall går kvinnan bara efter utseendet, men hon är då inte ute efter ett förhållande utan bara ett "vackert" barn med fina gener och kapital från mannen/samhället. Än en gång är mannen "verktyget". Hennes ego före någon annans.
Möjligheten att jag skulle ingå ett förhållande med en kvinna och bilda familj är extremt liten. Att hitta den kvinnan som kan ta med sig något utav värde in i ett förhållande är extremt liten. Det kanske finns 1 Kvinna på 500 miljoner, 1 kvinna på 1000 miljoner som inte ser mig som ett verktyg som hon kan manipulera för sin egna vinning.
Att ha ett förhållande med en kvinna och acceptera kvinnans natur för att få chans till barn är ett val jag inte kommer att ta.
Mannen ser kvinnan som "human being". Kvinnan ser mannen som "human doer".
Jag är inte en kvinnas verktyg som hon kan använda närhelst det behagar henne.
Jag undrar, efter att den "desktruktiva manliga könsrollen" är borta. När kommer den "kvinnliga destruktiva könsrollen" att vara borta? Troligtvis aldrig. Det finns alldeles för kåta män som gör nästan vad som helst för att få vagina i samhället och kvinnorna vet detta och utnyttjar situationen som dom behagar.