2015-02-27, 13:01
Medlem
F3ttans avatar
Någon som besitter den skolkatalogen?

Går det att få tag i passfoto/körkortsfoto på honom?
Citera
2015-02-27, 22:06
Medlem
Är väldigt ny här på FB, så ber om ursäkt ifall jag upprepar något som någon annan sagt.
Men, misstolka mig rätt nu, jag tror absolut att Olof är GM, men jag finner det lite udda att han skulle ha haft med sig tejpen ut när han bara skulle ta en promenad

Varför drar man med sig tejprullar och shit ut på en promenad liksom? Kan det vara så att han på något sätt fått henne att vänta "medans han bara ska hem och hämta en sak".
Jag tänker mig att han kanske börjat prata med Malin och således fått info om att hon gått av på fel hållplats, han erbjuder sig att följa henne dit hon ska men han måste bara hem och hämta en sak först?

(Håller på och läser FUP:en nu nämligen)
Citera
2015-02-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenextlevelshit
Är väldigt ny här på FB, så ber om ursäkt ifall jag upprepar något som någon annan sagt.
Men, misstolka mig rätt nu, jag tror absolut att Olof är GM, men jag finner det lite udda att han skulle ha haft med sig tejpen ut när han bara skulle ta en promenad

Varför drar man med sig tejprullar och shit ut på en promenad liksom? Kan det vara så att han på något sätt fått henne att vänta "medans han bara ska hem och hämta en sak".
Jag tänker mig att han kanske börjat prata med Malin och således fått info om att hon gått av på fel hållplats, han erbjuder sig att följa henne dit hon ska men han måste bara hem och hämta en sak först?

(Håller på och läser FUP:en nu nämligen)

Var längesen jag läste tråden nu och kommer kanske inte ihåg rätt, men har för mig att man kom fram till att Olof kunde se busshållplatsen från sitt fönster, och att han även innan visste vem Malin var?
Kan han ha bestämt sig, efter att ha sett Malin för att ta med sig tejp?
Citera
2015-03-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofd
Var längesen jag läste tråden nu och kommer kanske inte ihåg rätt, men har för mig att man kom fram till att Olof kunde se busshållplatsen från sitt fönster, och att han även innan visste vem Malin var?
Kan han ha bestämt sig, efter att ha sett Malin för att ta med sig tejp?

Det stämmer bra! Glömde bort den biten
Du har nog rätt!
Citera
2015-03-04, 18:41
Medlem
F3ttans avatar
Bump
Citera
2015-03-05, 21:51
Medlem
Orm Ondes avatar
Läste domen och blev inte förvånad när jag såg att det var Peter Borgström som var referent i målet i hovrätten. Vill inte outa mig och går inte in på detaljer om när och varför, men om man säger så, så har jag stött på honom i yrkeslivet. Detta är en typisk Borgström-dom: späckad med rättspraxis och avancerade juridiska resonemang och analyser, troligen hopkommen under många kvällars och nätters forskande i rättspraxis och författande av flera överarbetade varianter av domsutkast med olika utgång.

Tyvärr tycker jag här att Borgström gick vilse i sina teoretiska resonemang i stället för att luta sig mot det sunda förnuftet och sannolikheten. Synd, eftersom han, vad jag vet, egentligen inte är någon pissliberal lallare.

Rent formellt juridiskt kan man dock inte klandra hovrättens dom, eftersom rättspraxis i mordfall från HD faktiskt de senaste åren har tenderat att ställa oerhört höga, nästan löjligt höga, beviskrav i mordfall. Detta följs naturligtvis av underrätterna som inte bör, och sällan vågar, sticka ut hakan gentemot praxis även om vissa domare säkerligen tycker att det är för djävligt att känna sig tvungna att fria folk som man är övertygade egentligen är skyldiga.

BDSM-Olof kan uppenbart ta Mats Alm i hand, och lyckönska varandra till att de inte valde att mörda i USA i stället. Där hade deras lögnhistorier och slingrande under utredningen i stället ansetts tala för deras skuld vid bedömningen av ansvarsfrågan. Vilket förmodligen lett till ett rättvisare resultat av domstolsprocessen.
Citera
2015-03-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Läste domen och blev inte förvånad när jag såg att det var Peter Borgström som var referent i målet i hovrätten. Vill inte outa mig och går inte in på detaljer om när och varför, men om man säger så, så har jag stött på honom i yrkeslivet. Detta är en typisk Borgström-dom: späckad med rättspraxis och avancerade juridiska resonemang och analyser, troligen hopkommen under många kvällars och nätters forskande i rättspraxis och författande av flera överarbetade varianter av domsutkast med olika utgång.

Tyvärr tycker jag här att Borgström gick vilse i sina teoretiska resonemang i stället för att luta sig mot det sunda förnuftet och sannolikheten. Synd, eftersom han, vad jag vet, egentligen inte är någon pissliberal lallare.

Rent formellt juridiskt kan man dock inte klandra hovrättens dom, eftersom rättspraxis i mordfall från HD faktiskt de senaste åren har tenderat att ställa oerhört höga, nästan löjligt höga, beviskrav i mordfall. Detta följs naturligtvis av underrätterna som inte bör, och sällan vågar, sticka ut hakan gentemot praxis även om vissa domare säkerligen tycker att det är för djävligt att känna sig tvungna att fria folk som man är övertygade egentligen är skyldiga.

BDSM-Olof kan uppenbart ta Mats Alm i hand, och lyckönska varandra till att de inte valde att mörda i USA i stället. Där hade deras lögnhistorier och slingrande under utredningen i stället ansetts tala för deras skuld vid bedömningen av ansvarsfrågan. Vilket förmodligen lett till ett rättvisare resultat av domstolsprocessen.

De finns många oklara omständigheter. När Malin mördades vet vi inte, kanske av flera gärningsmän. Inget mordvapen eller tekniska bevis finns och vittnena var osäkra. De finns inte så mycket att döma honom på. Jag tror han är mördaren men bevisning i form av DNA hade kunnat göra saken klarare.
Citera
2015-03-16, 12:54
Medlem
F3ttans avatar
Bump,

Någon som sitter på kort på Olof Wiberg??
Citera
2015-03-26, 18:32
Medlem
D.Is avatar
Kom igen nu, en bild på människan?
Citera
2015-04-10, 10:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
TV4: Har löst 22 mord i rad – nu högaktuell i nytt TV-program
Citat:
I TV4:s nya kriminalprogram ”Svenska fall för FBI” ska väcka liv i ouppklarade mordfall. En som medverkar är Bo Åström – känd för att lösa mord efter mord.
Mordet på Malin är ett av fallen som tas upp.
Citera
2015-04-10, 23:25
Medlem
Någon som vet mer om GM? Verkar otroligt att en sexualsadist som kan mörda var ostraffad innan brottet och även efteråt. Denna typ av GM brukar vara seriebrottsling.
Citera
2015-04-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
TV4: Har löst 22 mord i rad – nu högaktuell i nytt TV-program

Mordet på Malin är ett av fallen som tas upp.

I programmet sker det en konfrontation mellan Ol*f W*berg och utredarna som söker upp honom. Det verkar som det sker efter att hans slutat sitt arbete. Bor han kvar i Sveg, var jobbar han? Kommer han att flytta eller försvinna? Ögonen öppna nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in