Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
Tycker detta avsnitt var mkt svagt. Bara gammal skåpmat egentligen.
Programmet känns på gränsen till oseriöst.
Frågan är väl om han fälls även om sperman skulle knytas till honom. Det är väl bara för OW att fortsätta på den inslagna vägen och säga att han runkade på Malin när han hittade henne i skogen,som då redan var död. Fortsätta neka inblandning i mordet. Hänvisa till sina perversa fantasier.
Tyvärr tror jag det är helt lugnt för Olof. Fiberanalyserna tror jag bara var tomt skrammel. Det är väl egentligen redan fastslaget att dessa kom från Malins tröja.
Fast hittas hans sperma på henne och fibrerna kan bindas till honom så är han definitivt skyldig till brott mot griftefriden, däremot får helheten i bevisningen och vittnesuppgifter läggas med för att se om det räcker till en fällande dom.
Problemet är att en del jurister leker att de ägnar sig åt en kvantifierbar vetenskap när de dömer och värderar bevis när det istället i huvudsak handlar om tyckande,värderingar och sannolikhetsgrader.
100 % bevisning är i princip omöjlig att få, det handlar om att binda GM till brottsplatsen , hitta möjlighet att begå brottet och motiv för brottet och
sammantaget få GM till att vara den sannolikaste mördaren.
I Malinfallet så har man alla tre, hans mors vittnesmål till hans fördel bör det tas lätt på då hon har klara motiv för att ljuga.
Med tanke på geografin och närheten till GM´s hem och hans fetischer och att han sist sågs med Malin ihop med fiberspår och om sperman knyts till honom så är han bunden till brottet, sen om det räcker för en resning, tveksamt.
Personligen tycker jag man borde ha gått på tingsrättens linje och fällt honom redan då, han hade sedan länge varit en fri man och haft allt bakom sig, nu flåsar fallet fortfarande honom i nacken snart 20 år senare.