2015-02-26, 21:38
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Men chemtrails finns ju det är ju redan känt, eller påstår du att det inte finns enligt dig? Ok låt oss säga varför tror du inte det finns gift i röken som sprutas ut ur flygplanen??

Jag tror 100% det finns gift i kondesstrimmorna (chemtrails) eller vad det kallas, det är långsamväg till insjukning, för stormakten ligger bakom det dom vill tjäna pengar på mediciner, samt dom vill att människor ska dö för att minska populationen på jorden, för det födds för mycket människor helt enkelt.
Jag påstår att ingen har kunnat bevisa att de är nåt annat än kondens. Konkreta bevis för att de är det behövs till att börja med.
Citera
2015-02-26, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jag påstår att ingen har kunnat bevisa att de är nåt annat än kondens. Konkreta bevis för att de är det behövs till att börja med.
Konkreta bevis för vad menar du?
Citera
2015-02-26, 21:54
Moderator
Citat:
Konkreta bevis för vad menar du?
Gissa?
Att kondensationsstrimmor inte är just det, att de är "chemtrails" och inte vad de förefaller att vara.

Så bevisa att det är chemtrails, det är inte gjort, klarar du det så kan vi diskutera huruvida de eventuellt innehåller gifter.
Läs madtops svar med, det sätter huvudet på spiken.
Citera
2015-02-26, 22:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men chemtrails finns ju det är ju redan känt

Att chemtrails är känt är lika sant som att det är känt att tomten har gröna kalsonger.
Citera
2015-02-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att chemtrails är känt är lika sant som att det är känt att tomten har gröna kalsonger.

Att det pågår ett hemligt geo-engineering projekt eller som fatamata tror ett massutrotningsprogram kan man väl med framgång argumentera för att det inte existerar. Dock kan man väl inte hävda att chemtrails inte existerar.

Finns ju bevis för att det experimenterats inom båda områdena. Frågan blir ju hur chemtrails ska defineras. Ska det vara en definition efter en konspirationsteori eller vad som bevisligen existerar. Ordet chemtrails fanns väl innan konspirationsteorin?
Citera
2015-02-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Ordet chemtrails fanns väl innan konspirationsteorin?
Då hette det alltid condensation trail på engelska och kondensationsspår på svenska.

Avsiktliga utsläpp av kemikalier heter besprutning av grödor/skog (crop duster) eller moln (cloud seeding). Dessutom sker vissa utsläpp av rök vid flyguppvisningar och skywriting.
Citera
2015-02-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Då hette det alltid condensation trail på engelska och kondensationsspår på svenska.

Avsiktliga utsläpp av kemikalier heter besprutning av grödor/skog (crop duster) eller moln (cloud seeding). Dessutom sker vissa utsläpp av rök vid flyguppvisningar och skywriting.

ja Chemtrails går ju inte använda längre. Då kommer snart istället begreppen people- och atmospheric duster ;D
Citera
2015-02-27, 11:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Att det pågår ett hemligt geo-engineering projekt eller som fatamata tror ett massutrotningsprogram kan man väl med framgång argumentera för att det inte existerar. Dock kan man väl inte hävda att chemtrails inte existerar.

Finns ju bevis för att det experimenterats inom båda områdena. Frågan blir ju hur chemtrails ska defineras. Ska det vara en definition efter en konspirationsteori eller vad som bevisligen existerar. Ordet chemtrails fanns väl innan konspirationsteorin?

Du är en av få "konspirationsteoretiker" som har förståndet i behåll.

För att svara på om "chemtrails" över huvud taget existerar så måste vi först och främst definiera vad "chemtrails" är. Är "chemtrails" samma sak som en storskalig och världsomfattande konspiration som sprutar ut nanorobotar och vars syfte är världsherravälde? Eller räknas ett plan som besprutar åkermark med växtnäring som "chemtrails"?

Att flygplan används för cropdusting eller att USA spred ut "Agent Orange" från flygplan under Vietnamkriget är väl knappast en "konspiration" eller ens värt att diskutera. Och att det i liten skala har experimenterats med vädermanipulation är väl inte heller speciellt mycket att diskutera.
Citera
2015-02-27, 15:54
Medlem
Spakarns avatar
Eftersom det är vida känt att flygplan och även helikoptrar lämnar spår/moln efter sig när väderförhållandena tillåter detta, vad finns det egentligen för anledning att tro att dessa är nåt helt annat med så enormt många logiska luckor?
Vad är egentligen det starkaste argumentet FÖR att dagens contrails skulle vara något så verklighetsfrämmande som många här påstår?
Citera
2015-02-27, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Gissa?
Att kondensationsstrimmor inte är just det, att de är "chemtrails" och inte vad de förefaller att vara.

Så bevisa att det är chemtrails, det är inte gjort, klarar du det så kan vi diskutera huruvida de eventuellt innehåller gifter.
Läs madtops svar med, det sätter huvudet på spiken.
Jag tror det är chemtrails, jag använder munskydd så fort jag ser röken från flygplanen, Jag vet fler som har fallit offer och dött långsamt död pga alla jäla chemtrials.
Citera
2015-02-27, 17:08
Medlem
Citat:
Jag tror det är chemtrails, jag använder munskydd så fort jag ser röken från flygplanen
Glöm inte bort att ha på dig munskyddet när det är mulet väder. Då syns inte de contrails som sprids ut i mängder. Flyget jag åkte med ner till Gran Canaria för några veckor sedan spydde ut massor av contrails över Danmark. Det var helmulet så att man såg inte marken vilket medför att de på marken såg inte spåren efter flygplanet.
Citera
2015-02-27, 17:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag tror det är chemtrails, jag använder munskydd så fort jag ser röken från flygplanen, Jag vet fler som har fallit offer och dött långsamt död pga alla jäla chemtrials.

Ja kunskap och förstånd verkar ha dött långsamt men inte av kondenstrimmor eller påhittade kemiskastrimmor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in