2015-02-27, 13:42
Medlem
Maestermintens avatar
Skriv en lapp och lägg den i deras brevlåda där du förklarar situationen. Du behöver kanske inte gå in i detalj, men meddela att deras sex hörs.
Citera
2015-02-27, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Skaffa ett rejält ljudsystem sen drar du igång porren på högsta volym

Vet dock inte om övriga grannar uppskattar detta dock.
Citera
2015-02-27, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nice88
Säg inte åt dom att sluta, men gå upp och informera om att det hörs. Då kommer de troligtvis vidta åtgärder för att minska ljudet. En tjock matta i sovrummet samt att man ser till att sängen inte dunkar i väggen gör att du kommer höra mycket mindre. Var inte aggressiv, informera och var konstruktiv.

Bra förslag. Frågan är om jag vågar gå upp dit. Jag är en fegis.
Citera
2015-02-27, 14:09
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maesterminten
Skriv en lapp och lägg den i deras brevlåda där du förklarar situationen. Du behöver kanske inte gå in i detalj, men meddela att deras sex hörs.

Hej! Detta är FlabbeMcFloppy, eran granne på nedervåningen. Jag har ett specifikt problem ni kanske kan hjälpa mig med. Det är verkligen så att det är lyhört. Vilket gör att jag kan höra mer än vad jag önskar. Vid 23:00 på lördagskvällar när jag ska inmundigas en nattfösare börjar ljud yttra sig.
Citat:
"Åh åh, nämen stor Ingvar är stor Ingvar på besök, stommen slås mot väggen. Ohohoh, ta mig doggystyle stor Ingvar, doggystyle. Bajssex, jag vill ha bajssex. Spank me, spank me

Jag vill inte peka ut någon. Lagt samma lapp i grannars brevinkast. Ni det rör kan ta er till det.
Citera
2015-02-27, 14:16
Medlem
DennisOlofs avatar
Precis som någon annan säger, skriv lapp och lägg i deras låda. Och då ska man vara saklig, och påpeka vad som är problem och vad dom kanske kan göra åt det. Det dom gör klassas ju som störning, med andra ord kan man bli varnad.

Det spelar ju ingen roll vad man gör, man får inte störa andra. Dom flesta lägenheter har ju inte problem med att ljud (normalt ljud, eller höga samtal) hörs till grannar osv. Men dunkande i golvet, barn som hoppar och sådant. Det stör definitivt dina grannar, det ska man också "förstå" anser jag annars är man lite efterbliven.

Bara ringa störningsjouren nästan gång, då kanske det går upp ett ljus för dom, fast först ska man ju prova med lappar och annat för att se om dom bättrar sig, man måste ju ge folk en chans innan man tar till tuffare metoder.
Citera
2015-02-27, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Precis som någon annan säger, skriv lapp och lägg i deras låda. Och då ska man vara saklig, och påpeka vad som är problem och vad dom kanske kan göra åt det. Det dom gör klassas ju som störning, med andra ord kan man bli varnad.

Det spelar ju ingen roll vad man gör, man får inte störa andra. Dom flesta lägenheter har ju inte problem med att ljud (normalt ljud, eller höga samtal) hörs till grannar osv. Men dunkande i golvet, barn som hoppar och sådant. Det stör definitivt dina grannar, det ska man också "förstå" anser jag annars är man lite efterbliven.

Bara ringa störningsjouren nästan gång, då kanske det går upp ett ljus för dom, fast först ska man ju prova med lappar och annat för att se om dom bättrar sig, man måste ju ge folk en chans innan man tar till tuffare metoder.

Ja, du har nog rätt. Det är lite jobbigt när man t.ex. på morgonen stiger upp för att ha en lugn morgon och dricka lite kaffe och läsa så hör man: ååååh, kom igen lennart! åååååh, fan va skööööööööönt!

Sjukt vidrigt att lyssna på det varje morgon.
Citera
2015-02-27, 14:40
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarens
Ja, du har nog rätt. Det är lite jobbigt när man t.ex. på morgonen stiger upp för att ha en lugn morgon och dricka lite kaffe och läsa så hör man: ååååh, kom igen lennart! åååååh, fan va skööööööööönt!

Sjukt vidrigt att lyssna på det varje morgon.
Haha, djävlar, är det verkligen "konstant" som du uttrycker dig? :-( Vad är det för ena grannar egentligen? Äldre par? Om inte Lennart bara var ett fiktivt namn då.
Citera
2015-02-27, 14:42
Medlem
Konfrontera känns bara onödigt pinsamt för er båda, lämna en lapp i brevinkastet.

"Hej, jättekul att ni funnit varandra men jag behöver ändå meddela att era kärleksaktiviteter hörs en del in till era grannar. Vänligen försök att hålla ljudnivån nere i fortsättningen.

MVH
En något obekväm granne"

Eller nåt?
Citera
2015-02-27, 14:42
Medlem
Rewindings avatar
Ärligt talat borde du vara glad för deras skull men om det stör så enormt kan du artigt be dem att sänka ljudnivån en aning.
Citera
2015-02-27, 14:46
Medlem
Har det likadant med dem under
Konstant och högljutt till tusen
Citera
2015-02-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Ärligt talat borde du vara glad för deras skull men om det stör så enormt kan du artigt be dem att sänka ljudnivån en aning.

Oftast har sådana här "samlagsskrikare" inte själva en aning om HUR högljudda dom är under dessa aktiviteter, så det kan bli svårt. Byt lägenheten med en döv person t ex.
Citera
2015-02-27, 15:41
Medlem
Scapulas avatar
Nej nej, lägg ingen lapp i brevinkastet. Skriv eller skriv ut två identiska lappar, en sätter du på deras lägenhetsdörr och den andra på ytterdörren. Förklara i detalj och använd gärna deras namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in