2015-02-26, 21:26
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westeros
Det är diagrammen som är det krångliga, hitta två små markeringar bland 100 andra och beräkna arean.

Det är sånt man får ta!

Öva så kommer det.
Citera
2015-02-26, 23:15
Medlem
Ett bra råd är att försöka göra DTK på 40 min istället på 50 min.
Citera
2015-02-27, 05:56
Medlem
Tack för tipsen om HP ord med Memrise. Jag har försökt hård med HP senaste 3 åren, ORD och MEK ligger på samma nivå så behöver öka där för att höja mitt verbala från 1.5 och vidare.

Några andra tips för just ORD och MEK?

För läs så läser jag under strecket, läkartidningen, pedagogiska magasinet... har gjort alla gamla LÄS prov.

Jag gick från 1.0 på matten till 1.4 genom att göra Matematik 2b kursen. Tidigare hade jag använt HP Guiden, utan förbättring. Använde Matematik 5000 Grön 2b vux boken, mycket mycket bra mattebok i mitt tycke.

Vad är bästa sättet att reptera/öva på XYZ, utan att betala för HP Guiden? Vad tycker ni om ordprov.se?
Citera
2015-02-27, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse2
Tack för tipsen om HP ord med Memrise. Jag har försökt hård med HP senaste 3 åren, ORD och MEK ligger på samma nivå så behöver öka där för att höja mitt verbala från 1.5 och vidare.

För läs så läser jag under strecket, läkartidningen, pedagogiska magasinet... har gjort alla gamla LÄS prov.

Jag gick från 1.0 på matten till 1.4 genom att göra Matematik 2b kursen. Tidigare hade jag använt HP Guiden, utan förbättring. Använde Matematik 5000 Grön 2b vux boken, mycket mycket bra mattebok i mitt tycke.

Vad är bästa sättet att reptera/öva på XYZ, utan att betala för HP Guiden? Vad tycker ni om ordprov.se?
Varför läste du Matematik 2B när högskoleprovets matematikdelar högst ska motsvara Matematik 1?
Citera
2015-02-27, 09:38
Medlem
Citat:

Tre år? Hur mycket pluggade du varje dag? Satsade du hårt på enbart HP?
Citera
2015-02-27, 11:51
Medlem
Citat:

Återigen, gamla prov anser jag vara bäst. ordprov.se är riktigt bra om du känner att du har problem med något, till exempel hade jag oerhörda problem med NOG-delen men jag läste några lösningsförslag på ordprov.se och kom snabbt upp i min nivå. Jag rekommenderar varmt den sidan då den erbjuder ett uppvisande av lösningar.
Citera
2015-02-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecters
Återigen, gamla prov anser jag vara bäst. ordprov.se är riktigt bra om du känner att du har problem med något, till exempel hade jag oerhörda problem med NOG-delen men jag läste några lösningsförslag på ordprov.se och kom snabbt upp i min nivå. Jag rekommenderar varmt den sidan då den erbjuder ett uppvisande av lösningar.

Memrise är bra också. Hp-ord där tycker jag är bra! Roligt sätt att lära sig, eller roligare iaf..

Mvh
Citera
2015-02-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Memrise är bra också. Hp-ord där tycker jag är bra! Roligt sätt att lära sig, eller roligare iaf..

Mvh

Memrise.com är en skitbra sida. Men då de endast tar tidigare års ord, inte svåra ord ö.h.t så känns det svårt att lita på dem angående att höja sig i orddelen. Absolut kan ord komma igen, men det känns som att det bara är... jag vet inte, onödigt. Dock det bästa sättet att plugga ORD, om man ska läsa in MEK så häller det ju att läsa olika texter, dels analyser, vetenskapliga artiklar, motioner och riksdagsförslag, ledare. Alltså, det gäller att dels förstå orden och dels förstå varför just dem/det orden/ordet passar in just där. För oftast kan det vara så att flera ordförslag passar, så det gäller att veta vilken typ av text man läser.
Citera
2015-02-27, 12:47
Medlem
När ni pluggar på memrise, var hittar ni ord då?
Har svårt att hitta
Citera
2015-02-27, 12:56
Medlem
eftersom att jag har fokuserat på matematiken så har jag hört mig på den kvantitativa delen, vilket är positivt. Men nu känns det som att jag har sänkt mig på den verbala delen :S
Citera
2015-02-27, 15:54
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavin
När ni pluggar på memrise, var hittar ni ord då?
Har svårt att hitta

Finns många olika men jag kör http://www.memrise.com/course/370014/ordprov-alla-listor-5000-ord/
Citera
2015-02-27, 22:32
Medlem
Ger HPguiden någon fördel jämfört med att nöta gamla prov? (Mattedelen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in