2015-02-26, 10:51
Medlem
Opilus5500s avatar
Patch 2.2.0 gick live idag på PTR, de var oväntat då blizzard varit tydliga med att dem inte vill släppa något under säsong2... Utan nytt content släpps i samband med nästa season3... Så frågan är varför släppa denna stora patch nu på PTR, kanske enorm patch som behöver testas i 3 månader eller 4 månader who knows??...

Jag sugen på testa den, och särskilt dem nya set items så kommer med den
undrar vad dem 3 nya goblins droppar föresten, de kändes som dem förra fyllde ut alla funktioner i dropp..
Jag kan tänka mig att en av droppar mycket guld, undrar vad dem 2 andra har roliga dropps?? en som bara dropp set items eller Exp boost kanske?? hur som helst, jag skall försöka leta upp någon streamare som lirar PTR, kan lägga upp här senare
Senast redigerad av Opilus5500 2015-02-26 kl. 10:57.
Citera
2015-02-26, 12:21
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Patch 2.2.0 gick live idag på PTR, de var oväntat då blizzard varit tydliga med att dem inte vill släppa något under säsong2... Utan nytt content släpps i samband med nästa season3... Så frågan är varför släppa denna stora patch nu på PTR, kanske enorm patch som behöver testas i 3 månader eller 4 månader who knows??...

Jag sugen på testa den, och särskilt dem nya set items så kommer med den
undrar vad dem 3 nya goblins droppar föresten, de kändes som dem förra fyllde ut alla funktioner i dropp..
Jag kan tänka mig att en av droppar mycket guld, undrar vad dem 2 andra har roliga dropps?? en som bara dropp set items eller Exp boost kanske?? hur som helst, jag skall försöka leta upp någon streamare som lirar PTR, kan lägga upp här senare

Gilded Baron (guldfärgade) droppar guld, det är helt rätt.
The Gelatinous Sire (blåa gobben) har jag förstått ska dela sig till flera mindre gobbar, droppar antagligen bara som en vanlig, fast kanske lite mer.
Insufferable Miscreant (flerfärgad) har en medhjälpare som gör vad den kan för att jävlas med dig, så gobben lättare ska kunna undslippa. Även här tror jag på vanliga drop, men kanske lite mer items bara.
Citera
2015-02-26, 12:31
Medlem
Bondpojkens avatar
Någon som har koll vart jag billigast kan köpa både d3+expansion? Tänkte nämligen köpa åt flickvännen så man kan spela tillsammans!
Citera
2015-02-26, 12:39
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondpojken
Någon som har koll vart jag billigast kan köpa både d3+expansion? Tänkte nämligen köpa åt flickvännen så man kan spela tillsammans!

Vet att det tidigare var billigast att köpa spelet som present åt någon genom den battle.net U.S.
Fick det minst till -50%, så kika på det.
Citera
2015-02-26, 19:07
Medlem
Red-Pandas avatar
Började spela idag igen.

Vilken spec är det som gäller för witch doctors nu?
Citera
2015-02-27, 00:12
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Började spela idag igen.

Helt beroende på. många går för en ren support-doc där man boostar de andra spelarna och försöker låsa fast mobsen och kontrollera dem så hårt det går.
Du kan för all del leka i T6 med lite av varje, men ska du pusha grifter är det Jade som gäller hela vägen.
Citera
2015-02-27, 07:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Började spela idag igen.

Förra season så var ju Sacrifice-WD med Homonculus nåt som folk körde, dock verkade det ta stopp på 43-44 för dom =)
Bara för att inflika en ytterligare build till Lanoos förslag.

Dock som Lanoo säger, support-WD är antagligen den vanligaste nu då det kommer till gruppspela.
En support-WD är rätt eftertraktad på marknade för dom som vill pressa grifter, så, vill du spela 50+ Great Rift, skapa en Support-WD och gör du roll bra så märker andra det snabbt och du är helt plöstligt den avgörande pelaren om ett team ska klara GR50 eller ej.
Citera
2015-02-27, 08:40
Medlem
Besudlarens avatar
https://www.youtube.com/watch?v=geIoriqDEig

Wow! [PTR] Diablo 3 Tal Rasha Wizard GR 51 Solo (2.2.0)

Så underbart och slippa firebirds-setet!

Undrar om PTR ska bli s03?
Citera
2015-02-27, 10:01
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Helt beroende på. många går för en ren support-doc där man boostar de andra spelarna och försöker låsa fast mobsen och kontrollera dem så hårt det går.
Du kan för all del leka i T6 med lite av varje, men ska du pusha grifter är det Jade som gäller hela vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Förra season så var ju Sacrifice-WD med Homonculus nåt som folk körde, dock verkade det ta stopp på 43-44 för dom =)
Bara för att inflika en ytterligare build till Lanoos förslag.

Dock som Lanoo säger, support-WD är antagligen den vanligaste nu då det kommer till gruppspela.
En support-WD är rätt eftertraktad på marknade för dom som vill pressa grifter, så, vill du spela 50+ Great Rift, skapa en Support-WD och gör du roll bra så märker andra det snabbt och du är helt plöstligt den avgörande pelaren om ett team ska klara GR50 eller ej.

Okej sist jag spelade så var det en Pet build som var starkast.

Men blev tillsagd att jag skulle börja spela Season istället och att WD var inte så eftertraktade.

Varken Grift eller Season karaktärer fanns när jag spelade så allting känns nytt.

Tackar för svaren men blev att jag levlade upp en Munk igår.
Citera
2015-02-27, 11:45
Medlem
Lanoos avatar
2.2.0 ser ju fantastiskt spännande ut ändå... Live på PTRen nu

http://us.battle.net/d3/en/blog/18061643/
Citera
2015-02-27, 12:14
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
https://www.youtube.com/watch?v=geIoriqDEig

Wow! [PTR] Diablo 3 Tal Rasha Wizard GR 51 Solo (2.2.0)

Så underbart och slippa firebirds-setet!

Undrar om PTR ska bli s03?

Det verkar dock som de flesta nya seten är overtunade och kommer sakta men säkert trappas ner till en vettig nivå.
Citera
2015-02-27, 12:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
2.2.0 ser ju fantastiskt spännande ut ändå... Live på PTRen nu

http://us.battle.net/d3/en/blog/18061643/

Kanske dammar av min WW Barb.

Har totalvägrat att "specca" om den till Rekor eller Jumping Barb när det var det man skulle vara. WW var kul, de andra verkade skittrista så jag har väntat och väntat på att de ska göra WW viable igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in