Citat:
Ursprungligen postat av
Streetsmart128
Som städerska får de nöja sig med H&M-kopior på MK-väskor.
Jag känner många vanliga thais som är utanför salongnätverket och kan lova att de har en helt andra värderingar än salongdamerna.
Samma här. Nedan lägger jag inga aspekter i, det är bara personliga reflektioner(som jag delar med många andra).
Jag har också sett många av dem du kallar "vanliga" thai bli insugna i salongsvärlden. Inte så konstigt med lönehöjningen det innebär. För f.d. bartjejer är steget inte långt, för någon som aldrig sett farangkuk lite längre, men inte oöverstigligt. Jag vet personligen ingen som gjort den omvända resan, från salong till städerska eller personlig assistent t.ex.,men någon borde det ju finnas.
Om du tittar på antalet tjejer med total nollkoll på massageteknink har du en liten fingervisning.
Om du rör dig bland thai vet du själv hur stor tilltro de sätter till andra thai, vi svennar vet ju ingenting. Att kopiera någon de anser framgångsrik, oavsett om det stämmer, eller om de ens gör rätt, är ju det vanligaste. Tack vare det har vi ju 300+ salonger och gud vet hur många thaiställen som serverar mat.