2015-02-25, 08:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Nej jag tror VIK slutar på andraplatsen. Tror både Modo och Lif är skraja nu för att eventuellt kunna få möte ett Malmö i kval.

Det torde väl vara osannolikt att de får möta Västerås eller Malmö. Det mest sannolika är ju att den av de tre lagen Kraskrona, Malmö och Västerås kommer att möta varandra: först i HA-final och sedan möter förloraren den som vinner slutsspelsserien. Det mesta talar för att de är dessa tre lag som möter varandra i två playoff.

Troligast är nu att Leksand och Modo ställs mot Rögle och Karlskoga. Vilket lag som möter vilet är osagt. Det kan naturligtvis även bli andra lag.

Att det lag som inte går till HA-final skulle maska sig genom slutspelsserien för att slippa möta förloraren i HA-finalen, tror jag inte på. Jag tror varken Malmö eller Västerås (eller Karlskrona för den delen) vill möta Leksand eller Modo hellre än ett HA-lag.
Citera
2015-02-25, 08:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Nää.
Ut med Timrå.
Ned med Modo.
Hellre tre fulla tåg till "the fart of hockey"

Och helst med Saik.
Men man kan ju inte få allt här i världen.

Du vill ha ett SHL med mest lag från söder?
Citera
2015-02-25, 09:28
Medlem
Nallen21s avatar
Det var då ena bedrövliga resultat i går. Att man blott kunde glädja sig åt en trepoängare för AIK säger det mesta. Timrå slarvar bort segern i slutminuterna och Malmö inkasserar ännu en hedersam förlust. En värdelös hockeykväll som man helst av allt vill glömma.
Citera
2015-02-25, 13:14
Medlem
.-.-.s avatar
Det blir intressant nu som det verkar luta åt att VIK och KHK möts om en plats till SHL, det är inget av dessa lag som klarar av de nya arena kraven, särskilt Karlskronas hall är långt ifrån det är knappt så man får in en valross där ens.
Skulle inte förvåna om muppen Jörgen Lindgren ser till så att det av dessa lag som går upp fråntas sin plats och den istället ges till tex Malmö.
Citera
2015-02-25, 14:17
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det blir intressant nu som det verkar luta åt att VIK och KHK möts om en plats till SHL, det är inget av dessa lag som klarar av de nya arena kraven, särskilt Karlskronas hall är långt ifrån det är knappt så man får in en valross där ens.
Skulle inte förvåna om muppen Jörgen Lindgren ser till så att det av dessa lag som går upp fråntas sin plats och den istället ges till tex Malmö.

Man vet ju aldrig med hockeymördarna i SHL.

Men ska man tro Håkan Södergren kommer det där arenakravet aldrig vara ett aber för t ex Karlskrona. Dels är det orimligt att på så kort tid fixa tillstånd för utbyggnad, dels är det inte säkert att SHL har rätt att ens kräva dessa saker av något lag. Lyssna på Viasats hockeys podd från igår.
Citera
2015-02-25, 19:30
Medlem
Härliga nyheter, Mattias Persson och Joey Tenute har börjat träna igen!
Citera
2015-02-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du vill ha ett SHL med mest lag från söder?

Nej jag vill ha lag i serien som är där pga det sportsliga.
Inte pga Timrå räddas av komunen , att Modo lyckas vrida sina siffror till de positiva.
Alltså OM de(Modo) åker ner är det ju pga att de denna säss har varit kassa.
Det har väl fasen inget med norr eller söder att göra.

Hur vill du själv ha det
Citera
2015-02-25, 21:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Nej jag vill ha lag i serien som är där pga det sportsliga.
Inte pga Timrå räddas av komunen , att Modo lyckas vrida sina siffror till de positiva.
Alltså OM de(Modo) åker ner är det ju pga att de denna säss har varit kassa.
Det har väl fasen inget med norr eller söder att göra.

Hur vill du själv ha det

Jag vill ha lika många lag från söder och från norr. Jag tycker att det blivit för ekonomiserat i SHL. Mot den bakgrunden tycker jag det är ok att trixa med siffror inom ramen för god redovisningssed och jag tycker att det är ok att kommuner räknas som sponsorer.
Citera
2015-02-25, 22:16
Medlem
Någon annan som noterat att Mora tänker bli 7:a i serien oavsett var de ligger.
Och då får hemmaplansfördel i slutspelsserien.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/02/25/mora-far-schemafordel/

VAD I hela HELVETE är det för jävla fasoner.
Svensk hockey är ta mig fan pinsam som det är nu.
Både hela SHL-kvalsskiten och HA som säljer sig som en billig hora.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag vill ha lika många lag från söder och från norr. Jag tycker att det blivit för ekonomiserat i SHL. Mot den bakgrunden tycker jag det är ok att trixa med siffror inom ramen för god redovisningssed och jag tycker att det är ok att kommuner räknas som sponsorer.

Då tycker vi olika.
Det är helt ok faktiskt.
Bara man vet varför man tycker det så.
Citera
2015-02-25, 22:16
Medlem
Nu har Mora "paxat " hemmamatch första matchen i slutspelsserien också, dom kommer få spela hemma , borta,borta hemma,borta istället för borta,hemma,borta ,hemma , borta pga att deras arena är bokad 7:e mars.....och detta oavsett om dom slutar 6,7 eller 8:a vad är det för jävla tomtar som sitter i förbunden egentligen .
Satans idioter.
Jag hörde något om att Lövens damlag har hemmamatch den 7:e förresten.....
Citera
2015-02-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Västerås har inga problem med de nya arenakraven. Det som krävs är typ 100 sittplatser till och det får väl bli en nödlösning (om ens det) tills den nya arenan står på plats, om VIK går till SHL. Värre för Karlskrona som får flytta på både tak och väggar för att bli godkända.

Nu är ingenting klart än och det skulle inte förvåna mig om AIK tar full pott mot VIK imorgon, samtidigt som Malmö vinner mot Bofors, och att Malmö därmed får ett slagläge inför den sista omgången. Nu ska det inte kunna hända, inte med det spelet V-ås visat upp den senaste tiden. Sen har BIK mkt kvar att spela för (viktiga po poäng) så nog har Malmö all press på sig just nu. Två omgångar återstår och nog blir det rafflande, om inte annat för positionernas skull ända till slutet för dem flesta lagen.
Citera
2015-02-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Västerås har inga problem med de nya arenakraven. Det som krävs är typ 100 sittplatser till och det får väl bli en nödlösning (om ens det) tills den nya arenan står på plats, om VIK går till SHL. Värre för Karlskrona som får flytta på både tak och väggar för att bli godkända.

Bygger de nytt?
När skall den nya stå klar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in