Citat:
Ursprungligen postat av
M.Skillt
Uhm? De skriver ju rakt ut att de är libertarianer, men jag översätter alltså till svenska för att underlätta diskussionen. "Vårt engagemang för libertarianska principer" Hur mycket tydligare kan det bli, sedan att man låter andra komma till tals så länge det fyller ens egna syfte är väl tämligen uppenbart, men man ger inte uttryck för några andra strömningar än just libertarismen sedan att någon vänstertomte tillåts skriva en text om anti-imperialism gör inte att man frångår sin ursprungstanke som är "att verka för libertarianska principer"
Jag är duktig trött på människor som ska in och diskutera utan att torrt på fötterna oavsett om jag känner dem eller inte, speciellt när informationen inte är längre bort än ett knapptryck på musen.
/Micke
Det är klart att sidan ursprungligen drogs igång utifrån libertarianska principer, i det här fallet synen på hur utrikespolitiken ska se ut. Libertarianer har en strikt anti-interventionistisk syn på det utrikespolitiska området men detta delar dem med många andra grupper.
Jag har följt sidan ett tag och det framförs kritik mot den amerikanska utrikespolitiken ur många perspektiv vilket man kan uppskatta. Rent praktiskt är det idag en samlingsplats för människor som är kritiska mot USA:s utrikespolitiska policy och det är så jag tolkar den, det vill säga att kittet som håller ihop det som skrivs är anti-interventionistiska tankar, inte nödvändigtvis den libertarianska ideologin i sig.