2015-02-25, 18:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Uhm? De skriver ju rakt ut att de är libertarianer, men jag översätter alltså till svenska för att underlätta diskussionen. "Vårt engagemang för libertarianska principer" Hur mycket tydligare kan det bli, sedan att man låter andra komma till tals så länge det fyller ens egna syfte är väl tämligen uppenbart, men man ger inte uttryck för några andra strömningar än just libertarismen sedan att någon vänstertomte tillåts skriva en text om anti-imperialism gör inte att man frångår sin ursprungstanke som är "att verka för libertarianska principer"

Jag är duktig trött på människor som ska in och diskutera utan att torrt på fötterna oavsett om jag känner dem eller inte, speciellt när informationen inte är längre bort än ett knapptryck på musen.

/Micke

Det är klart att sidan ursprungligen drogs igång utifrån libertarianska principer, i det här fallet synen på hur utrikespolitiken ska se ut. Libertarianer har en strikt anti-interventionistisk syn på det utrikespolitiska området men detta delar dem med många andra grupper.

Jag har följt sidan ett tag och det framförs kritik mot den amerikanska utrikespolitiken ur många perspektiv vilket man kan uppskatta. Rent praktiskt är det idag en samlingsplats för människor som är kritiska mot USA:s utrikespolitiska policy och det är så jag tolkar den, det vill säga att kittet som håller ihop det som skrivs är anti-interventionistiska tankar, inte nödvändigtvis den libertarianska ideologin i sig.
2015-02-25, 18:41
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tja, då är det väl Financial Times som har missuppfattat det.

" (SIX) Ukrainas centralbank förbjöd under onsdagen landets banker
från att köpa utländsk valuta fram till på fredag för att förhindra
ytterligare försvagningar av den inhemska valutan.

Det rapporterar Financial Times.

Centralbanken har redan tidigare stramat åt tillgången till
utländsk valuta för importörer, men har ändå fått se den ukrainska
hryvnjan sjunka drastiskt som en följd av landets svåra ekonomiska
situation.

Hryvnjan har stigit över 30 procent under onsdagen i spåren av
beskedet. "

http://bors.affarsvarlden.se/afvbors.sv/site/news/news_article.page?magic=%28cc%20%28id%20urn:newsml :six.se:20150225:SIXN_x6cvsRFiUl:1%29%29
Skumt, följande står om man kikar på Unian.info, kan vara jag som förstår fel när jag läser.

Citat:
The NBU is planning to curb the uncontrolled flow of currency out of the country. From Tuesday Ukrainian banks will be forbidden to issue hryvnia loans for the purchase of currency. Any currency transactions by importers will be carried out under the supervision of the National Bank of Ukraine.
Read more on UNIAN: http://www.unian.info/economics/1047807-ukraine-to-impose-currency-controls-to-rein-in-rising-exchange-rate.html

/Micke
2015-02-25, 18:46
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Skumt, följande står om man kikar på Unian.info, kan vara jag som förstår fel när jag läser.

/Micke
Det du hänvisar till var igår. Idag har de väl tagit ett steg till.
2015-02-25, 18:47
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Det du hänvisar till var igår. Idag har de väl tagit ett steg till
Möjligt, i så fall tack för infon.

/Micke
2015-02-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Hur skulle du ställa dig till att tusentals frivilliga soldater från USA började strida i Donbass mot separatisterna?

Eller är det skillnad på frivilliga och frivilliga?

En extremt kass jämförelse. Du behöver slipa på argumenten lite vetja. En bättre jämförelse hade varit: Hur skulle du ställa dig till att tusentals frivilliga amerikaner börjat strida i Kanada mot militanta grupper som lyckats störta en USA vänlig regering i en bloddränkt statskupp med ryskt stöd och ryska pengar i ryggen. Jag hade ljugit om jag hade sagt att USA inte hade släppt en atombomb eller två. Jag hade också ljugit om jag hade uteslutit USA från att annektera hela skiten och förklara krig mot Ryssland.
2015-02-25, 18:48
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TikkunOlam
Huruvida några kistor kommit till användning är inte ett empiriskt bevis för att ryska soldater strider inne i Ukraina. Att ett flertal ryska volontärer begett sig av för att ansluta sig till de ryska separatisterna i Ukraina är däremot ett faktum som så vitt jag vet varken förnekats av ryskt håll eller av någon här inne i tråden. Vill ni rymdödlor att man verkligen skall ta er på allvar behöver ni skärpa er och börja debattera sakligt utan att komma med befängda och rent grundlösa påståenden som saknar verklighetsförankring.

Live från Kreml? Finns det någon som fortfarande förnekar att det finns rysk trupp i Ukraina med tillhörande ryska vapensystem.
2015-02-25, 18:49
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Det du hänvisar till var igår. Idag har de väl tagit ett steg till.
Här hittade jag en ytterligare detaljerad redogörelse för varför Ukrainsk valuta har stärkts.

http://www.unian.info/economics/1048639-central-bank-buys-excess-80-mln-on-interbank-market-on-wed-at-uah-28-per-us-dollar.html

/Micke
2015-02-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Live från Kreml? Finns det någon som fortfarande förnekar att det finns rysk trupp i Ukraina med tillhörande ryska vapensystem.

Öhh, Ja. I stort sett alla som följt konflikten och som argumenterar sakligt och objektivt, som ej drivs av känslor eller som är förblindade av hat, förnekar anklagelserna om att ryska trupper strider mot den ukrainska regeringen. Ni rymdödlor får ta och rannsaka er själva och komma med någonting bättre.
2015-02-25, 19:04
Medlem
Hur kommer egentligen Putin att hämnas dom läckta dokumenten? Vem är det i Kreml som läckt? Blir han än mer paranoid och drar igång en häxjakt på resterande oberoende journalisterna i Ryssland? Nya journalistmord eller en nerbränds tidningsredaktion kanske. Vad Putin än gör har han blivit uthängd och vanärad över hela världen. Ukrainaäventyret har blottlagt personen Putin och det är ingen vacker syn omvärlden får beskåda. Mest synd är det väl om krimborna och befolkningen i öster som ju Putin lurat skjortan av. All denna förödelse och mänskligt lidande på grund av en maktgalen Putin. Det blir nog Haag till slut.
2015-02-25, 19:14
Medlem
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Binney_(U.S._intelligence_official) - William Binney är en whistleblower och anti-US till sin hållning i världspolitiken.

http://en.wikipedia.org/wiki/David_MacMichael - David MacMichael har samma åsikter i frågan som Binney.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_McGovern - Ray McGovern har samma åsikter i frågan som de ovan nämnda två men går steget längre och hävdar att USA är lydhund åt Israel.

Elizabeth Murray, har ingen wikipediasida men en snabb sökning visar att hon likt de andra är starkt kritisk mot USA och allt deras arbete.

Todd E. Pierce, har inte heller någon wikipediasida men även han är anti-government precis som ovan nämnda och varit det sedan Bush.

http://en.wikipedia.org/wiki/Coleen_Rowley - Coleen Rowley även hon en whistleblower som är starkt anti-goverment i sin hållning samt är politiskt aktivist SOM DE ANDRA ovan nämnda mot Amerika.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ann_Wright - Ann Wright har samma inställning i frågan som de ovan nämnda.

Så vi har alltså hittat sju personer som alla hyser ett agg mot amerikanska regeringen och dess utrikespolitik, som alla skrivit en artikel till en blogg som hyser ett starkt agg mot amerikanska regeringen och utrikespolitik och att bloggen ägs av ett institut som har ett starkt agg mot den amerikanska regeringen och dess utrikespolitik.

Så dina sanningsvittnen kan alltså liknas vid att släktingar skulle kallas som sanningsvittnen i ett brottsmål. Det ligger givetvis i deras agenda att skriva ner allt som kan försvara amerikansk inblandning.

Har du fler saker du vill komma med eller ska du nöja dig med att min Macbook fick in ett stavfel

/Micke

Ja du... Politiker som Joe Biden och John Kerry, Vita Huset-talespersoner som Jen Psaki, neocon-judar som Robert Kagan (gift med Victoria Nuland), Paul Wolfowitz, Richard Perle och grundarna av PNAC, eller "journalister" som Ben Judah, lär ju aldrig medvetet kläcka ur sig särskilt många sanna ord om Ukraina, Ryssland och Putin och de är de främsta anhängarna av av den agenda som du arbetar för.

Det är alltså ganska meningslöst att påpeka det självklara i att dessa USA-kritiker är just USA-kritiska, eftersom ingen som inte är mer eller mindre kritisk till USA:s neoconregim och globalisternas härjningar någonsin kommer att säga sanningen.
2015-02-25, 19:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Ja du... Politiker som Joe Biden och John Kerry, Vita Huset-talespersoner som Jen Psaki, neocon-judar som Robert Kagan (gift med Victoria Nuland), Paul Wolfowitz, Richard Perle och grundarna av PNAC, eller "journalister" som Ben Judah, lär ju aldrig medvetet kläcka ur sig särskilt många sanna ord om Ukraina, Ryssland och Putin och de är de främsta anhängarna av av den agenda som du arbetar för.

Det är alltså ganska meningslöst att påpeka det självklara i att dessa USA-kritiker är just USA-kritiska, eftersom ingen som inte är mer eller mindre kritisk till USA:s neoconregim och globalisternas härjningar någonsin kommer att säga sanningen.
Ja, dessa judar... mäktiga och luriga...

/Micke
2015-02-25, 19:21
Medlem
Citat:
Så du kan skilja på ukrainska och ryska markeringar? Kan du då redogöra för oss vad de olika tecknen betyder? Jag ska ge dig lite olika att svara på.

* Ett horisontellt streck
* Två horisontala streck
* En prick
* En fyrkant med fyra streck i och fri mitt

Vi kan börja med de, så vet jag om du pratar skit eller inte.

/Micke

Detta går alltså inte att ändra efter humör och behov, med en pensel och en färgburk? Eller menar du att reguljära ryska förband som vill hålla sin närvaro dold är så klumpiga att de åker runt helt öppet inne i Ukraina med sina ordinarie markeringar och tecken? Ryssen måste vara riktigt korkad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in