2015-02-25, 18:13
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nej, inte enligt ekonomitelegrammen.
Väldigt förenklat kan en valutas kurs ses som aktie, genom att köpa dollar så säljer man den lokala valutan och det leder till att den lokala valutan minskar i värde. Äh sitter på telefon och orkar inte skriva något djupare men det essentiella är alltså att man säljer sin valuta när man köper en annan valuta och genom att stoppa dessa köp så minskas mängden lokal valuta vilket leder till högre eller stabilare kurs.
2015-02-25, 18:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nu skriver ju antiwar.com följande på länken - About us;

Hade det inte varit enklare att bara läsa den först?

/Micke

För det första är din trista attityd helt opåkallad. För det andra så är det självklart att det förekommer en libertariansk synvinkel på sidan med tanke på vilka som startat den och vilka som driver den idag men den är inte i första hand libertariansk i sig utan, som jag skrev, anti-interventionistisk. Den har utvecklats till en samlingsplats för människor som är kritiska mot USA:s utrikespolitik och detta oavsett politisk grunduppfattning.
2015-02-25, 18:16
Medlem
Citat:
Det är väl rätt rimligt att anta att inte Pisky har sett några ryska trupper då den befinner sig bakom fronten och fungerar som artilleribas. Nu vet jag inte när det är filmat, det kan du säkert informera mig om som inte orkar söka. Och som han säger själv, han har inte sett något annat än mindre grupper av observatörer som arbetar i skydd av prickskyttar. Så det var ett ärligt svar av löjtnanten.

/Micke

Fast att ryska styrkor strider borde väl ändå vara någonting uppenbart för de stridande bataljonerna. Menar du att Andrey inte kommunicerar med övriga löjtnanter. Det vore befängt och rent löjligt att påstå någonting annat. Hade det varit ryska styrkor man stridit mot hade det utom tvivel legat i luften och löjtnanten hade sagt det uppenbara faktumet rakt ut. Som sagt - några bevis har ännu inte dykt upp. Vad man har att stödja sig på är judarnas vittnesmål, Wolodarskis krönikor och några beslagtagna "ryska vapen". Vad man måste komma ihåg är att Ryssland - oavsett judiska lögner - fortfarande är en konstitutionell demokrati vilket i praktiken betyder att man rent logiskt inte kan undgå från att bli upptäckt. Man kan inte kringgå de västvänligt liberala krafter som sitter i den ryska regeringen, ryska parlamentet och det ryska försvarsdepartementet.
2015-02-25, 18:16
Medlem
Citat:
Så du har alltså ingen aning hur man särskiljer ryska markeringar från ukrainska. I så fall har jag en fråga till, kan du läsa kyrilliska? Det är iof lättare att googla, men din egen citering om hur man stavar Путін-Хуйло talar sitt egna språk. Nu är jag väl ingen expert på Ukrainska men tillräckligt för att se att du chansar hej vilt nu.

/Micke
Vad är du ute efter? Påstår du att fordonen är ryska är det upp till dig att bevisa.
2015-02-25, 18:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Ja det var givetvis märkningarna jag menade, uttryckte mig klumpigt. Exakt vilka modeller det rör sig om genom att titta på sikten och andra detaljer är väldigt mycket överkurs som experterna får ta hand om.

Jag har inte rört mig så mycket på några MÖP-forum så jag trodde det bara var dubbelstreck och boll som var markeringarna.
Dubbelsträck och boll är det enklaste för att särskilja dem åt, men även markeringar med nummer och olika tecken används, så hittar man ryska truppmarkeringar tillsammans med tågmarkeringarna kan man iaf utesluta att det är beslagtaget materiel. Ja, det finns många olika saker att kika på, Ukrainarna på twitter har blivit riktigt duktiga på att hitta de här sakerna på bild.

/Micke
2015-02-25, 18:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
För det första är din trista attityd helt opåkallad. För det andra så är det självklart att det förekommer en libertariansk synvinkel på sidan med tanke på vilka som startat den och vilka som driver den idag men den är inte i första hand libertariansk i sig utan, som jag skrev, anti-interventionistisk. Den har utvecklats till en samlingsplats för människor som är kritiska mot USA:s utrikespolitik och detta oavsett politisk grunduppfattning.
Uhm? De skriver ju rakt ut att de är libertarianer, men jag översätter alltså till svenska för att underlätta diskussionen. "Vårt engagemang för libertarianska principer" Hur mycket tydligare kan det bli, sedan att man låter andra komma till tals så länge det fyller ens egna syfte är väl tämligen uppenbart, men man ger inte uttryck för några andra strömningar än just libertarismen sedan att någon vänstertomte tillåts skriva en text om anti-imperialism gör inte att man frångår sin ursprungstanke som är "att verka för libertarianska principer"

Jag är duktig trött på människor som ska in och diskutera utan att torrt på fötterna oavsett om jag känner dem eller inte, speciellt när informationen inte är längre bort än ett knapptryck på musen.

/Micke
2015-02-25, 18:25
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Vad är du ute efter? Påstår du att fordonen är ryska är det upp till dig att bevisa.
Det gör ditt eget material rätt bra faktiskt Det räcker med att kika på de olika beteckningar för att se att det är blandat bollar och linjer, räkna och se efter. Sen ska vi se om du hittar fulingarna In och leta nu.

/Micke
2015-02-25, 18:28
Medlem
Citat:
Det gör ditt eget material rätt bra faktiskt Det räcker med att kika på de olika beteckningar för att se att det är blandat bollar och linjer, räkna och se efter. Sen ska vi se om du hittar fulingarna In och leta nu.

/Micke
Var vänlig visa i så fall.
2015-02-25, 18:30
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TikkunOlam
Huruvida några kistor kommit till användning är inte ett empiriskt bevis för att ryska soldater strider inne i Ukraina. Att ett flertal ryska volontärer begett sig av för att ansluta sig till de ryska separatisterna i Ukraina är däremot ett faktum som så vitt jag vet varken förnekats av ryskt håll eller av någon här inne i tråden.

Det är ryska trupper i Ukarina och när de fraktas hem är det en hänvisning till litteraturen att använda det beskrivande ordet zinkkistor som finns med i rysk litteratur och film det är att hänvisa till andra konflikter där kanonmat har fraktas hem till moder Ryssland. Kalla Era soldaterna i Ukraina vad Ni vill volontärer, frivilliga, hjältar –Zinkpojkar är ett annat bra ord på Er kanonmat.
Citat:
Vill ni rymdödlor att man verkligen skall ta er på allvar behöver ni skärpa er och börja debattera sakligt utan att komma med befängda och rent grundlösa påståenden som saknar verklighetsförankring.
Det här sista var inget bra…
Senast redigerad av Ulvhamn 2015-02-25 kl. 18:33.
2015-02-25, 18:32
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Var vänlig visa i så fall.
Du vill alltså att jag ska ta skärmdumpar på din film? Så att du slipper titta på den en gång till? Nej tack, du är inte värd besväret, utan nöjer mig med att nytillkomna läsare läser följande:

Räkna fordon som saknar horisontella streck.

/Micke
2015-02-25, 18:35
Medlem
M.Skillts avatar
Rysk propagandaförmåga - ett seminarium om rysk psyops pågår just nu.

https://www.youtube.com/embed/NdXNVO07mN4 - LIVE!

/Micke
2015-02-25, 18:37
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Nu gjorde jag en snabb koll, du har tyvärr missuppfattat det hela. Ukrainska banker är förbjudna att ge lån som är för att köpa utländsk valuta, men det är fortfarande tillåtet att köpa och sälja dollar in Ukraina och för Ukraina att köpa. Men centralbankens försök att stabilisera valutan lär nog vara orsaken till att dollarn försvagades med 11%

/Micke

Tja, då är det väl Financial Times som har missuppfattat det.

" (SIX) Ukrainas centralbank förbjöd under onsdagen landets banker
från att köpa utländsk valuta fram till på fredag för att förhindra
ytterligare försvagningar av den inhemska valutan.

Det rapporterar Financial Times.

Centralbanken har redan tidigare stramat åt tillgången till
utländsk valuta för importörer, men har ändå fått se den ukrainska
hryvnjan sjunka drastiskt som en följd av landets svåra ekonomiska
situation.

Hryvnjan har stigit över 30 procent under onsdagen i spåren av
beskedet. "

http://bors.affarsvarlden.se/afvbors.sv/site/news/news_article.page?magic=%28cc%20%28id%20urn:newsml :six.se:20150225:SIXN_x6cvsRFiUl:1%29%29

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in