Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Jag tror inte för en sekund att det där är nya flygplan, jag tror de är byggda av Northrop i USA senast på 70-talet och bara lätt ombyggda i Iran. Ditt fjanteri med att F-5 är så bra så det är en naturlig form att ta efter när Iran bygger egna flygplan är det bara barn och utvecklingsstörda som går på så sluta förnedra dig själv och den Iranska nationen med sådant trams.
Hade det varit första gången era lögnaktiga ledare påstod att de producerat något själva fast det ser ut som gammal känd materiel som de köpt från utlandet kanske misstanken om lögn den här gången bara hade varit 99,99999 %. Nu har de redan gått full tilt i den grenen så då är vi uppe i 100 % blankt.
Jag förstår inte vad du menar. Tycker att du lever i en förnekelse.
Nu finns det människor som verkligen jobbat med projekten sedan 80-90-talet. Att hävda att alla ljuger, har jag svårt att acceptera.
Vad det gäller Saeqeh så liknar versionerna dessa F-5or, men att det är F-5, nej..och F-5 piloter får inte flyga dessa. Det finns en separat utbildning för Saeqeh.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kryuchkov
Länk: http://military.no-ip.info/index.html
Här kan man bla. se vissa satellitbilder på strategiska platser, både Iranska och från övriga världen.
Decoy för det mesta..
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Irans kopior på äldre amerikansk mtrl är mest pinsam och tyder på låg teknisk innovationskraft.
Att ens slösa pengar på kopior på gamla ryska tunga Lv pjäser från 50 talet är rent slöseri med resurser.
Iran borde inse sin inkompetens och köpa av Kineserna eller Ryssarna.
Kompetens i detta avseende är ingenting man köper. Innovation i vad? Från vad? Varifrån? Detta är inte en kommersiell produkt som vem som helst kan köpa och använda. Iran kan t.ex bygga något som F 16 men räcker detta? Om man bygger ett F 16 , kan man verkligen tillgodose landets behov i ett krig?
Att kunna bygga något är en sak medan att använda den en annan, speciellt när vi pratar militära ändamål. Du måste börja bygga något som du känner till och har erfarenhet av, säkrare kort, du måste anpassa bygget efter andra system du tänker utrusta plattformen med. Du måste först inse vad du kan erbjuda under dina utbildningar.. Det är inte bara bygget som är grejen, du behöver helt enkelt ta hänsyn till många faktorer.
Iran är inte ett land som har följt upp detta sedan början av 1900-talet. Jämförelserna och vissa förväntningar är helt orealistiska..
Här pratar vi om övergången mellan olika generationer..Iran håller just nu på med andra projekt , behöver dock dessa erfarenheter för andra projekt och även så sina utbildningar. Piloter växer inte på träd man måste utbilda dessa.
Den första F-5 som var F-5 och som iran hade byggt..byggdes någongång i början av 90-talet. Under 80-talet började projektet med "underhåll". Därefter började man komma in på andra banor bla ett projekt som htte Oj.
Iranska F-4or, F-14 och MIG är uppgraderade. Irans F-4or och dess cockpit har genomgått stora förändringar. Men flygplan du ser som Iran tillåter filmas, är oftast inte dessa uppgraderade versionerna.