2015-02-23, 17:06
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
F5 från 50-60talet är inte samma sak som Saeqeh 2 eller 1. Det är inga "antika" flyg..
Du förstår att Saeqeh togs fram för CAS och inte för "air superiority". Plattformen ska bära en del inhemska system för det avseendet och inget annat.

CAS utan att först försäkra sig om luftherrevälde samt det faktum att en någorlunda modern fiende släpar med sig LV på sina kampanger. Jo man tackar ja. De ålderstigna kärrorna får man stor nytta av när man ska till och kuva civilbefolkningen. Annars, not so much.

Citat:
Sedan väger man in sina erfarenheter och taktiska förmåga.
Iran har inga "star wars" i åtanke då man föreslår sådana överväganden. Iran håller sig till verkligheten i ett krig och inte teknoterroristisk propaganda som USA gör.

Näe, så mkt "Star Wars" eller ens satellituppskjutningar lär det inte bli i framtiden då Iran lagt ner sitt rymdprogram helt numera. Troligtvis följer även missilutvecklingen med den i graven vartefter (Ja, inte den som visas upp på heliga försvars veckan då då den till stor del består av papier maiche.)

Citat:
En sak som USA eller Israel ska försiktiga med är irans piloter. Iran har jobbat väldigt mycket med sina pilotutbildningar.

Jobbat med dom mer än med sina soldatutbildningar? Du vet dom där som ramlade ur våningsängar och fick div ansiktskador som vi pratat om innan
Citera
2015-02-23, 17:50
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
eller ens satellituppskjutningar lär det inte bli i framtiden då Iran lagt ner sitt rymdprogram helt numera. Troligtvis följer även missilutvecklingen med den i graven vartefter (Ja, inte den som visas upp på heliga försvars veckan då då den till stor del består av papier maiche.)

Jobbat med dom mer än med sina soldatutbildningar? Du vet dom där som ramlade ur våningsängar och fick div ansiktskador som vi pratat om innan
Nä,inte om man följer nyhetsrapporteringen utanför FB.Iran följer upp sitt rymdprogram.Senaste uppskjutningen Fajr.
För övrigt föredrar jag en iransk pilot nästa gång jag reser utomlands.
Citera
2015-02-23, 21:14
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Nä,inte om man följer nyhetsrapporteringen utanför FB.Iran följer upp sitt rymdprogram.Senaste uppskjutningen Fajr.
För övrigt föredrar jag en iransk pilot nästa gång jag reser utomlands.

En fluga gör ingen sommar. Inrikespolitik (läs propaganda) som vanligt.
https://medium.com/war-is-boring/irans-space-program-still-cancelled-8fe440f6db5b
Och ang piloter föredrar jag att ha en som inte är martyrindoktrinerad sedan barnsben när jag åker på semester
Senast redigerad av Wishie 2015-02-23 kl. 21:17.
Citera
2015-02-24, 12:48
Bannlyst
Artikel: http://www.fontanka.ru/2014/09/11/148/
I bilden kan man se nya bilder på ökenfärgade S300VM. Det enda affär som man överhuvudtaget talat om är med Iran och Egypten. Varv den andra förnekades av vissa källor, antingen har Ryssland fått öken helt plötsligt, eller så kommer Iran få dessa S300VM.

Det innebär däremot inte att det kanske inte är Egyptens.
Senast redigerad av Dr.Kryuchkov 2015-02-24 kl. 13:10.
Citera
2015-02-24, 12:49
Bannlyst
Länk: http://military.no-ip.info/index.html
Här kan man bla. se vissa satellitbilder på strategiska platser, både Iranska och från övriga världen.
Citera
2015-02-24, 14:05
Medlem
Literals avatar
Citat:
En fluga gör ingen sommar. Inrikespolitik (läs propaganda) som vanligt.
https://medium.com/war-
s-boring/irans-space-program-still-cancelled-8fe440f6db5b

Och ang piloter föredrar jag att ha en som inte är martyrindoktrinerad sedan barnsben när jag åker på semester
Nä,ingen fluga i mina ögon inte!
Nu har vi bevis på att Iran fortfarande jobbar med sitt rymdprogram.
Dina påståenden bottnar i en djup*motvilja att erkänna*att det i verkligheten är vi som är utsatta för propaganda.

Ge piloten en chans oavsett hans religiösa övertygelser!Prova en iransk pilot,du kommer inte ångra den resan.
Citera
2015-02-24, 14:24
Medlem
Literals avatar
Citat:
En sak som USA eller Israel ska försiktiga med är irans piloter. Iran har jobbat väldigt mycket med sina pilotutbildningar.
Vad vet du om piloten Nader Jahanbani.Jag vore mycket tacksam om du kunde säga något konkret om varför han avrättades efter revolutionen.Jahanbani sägs ha varit en legend.
Citera
2015-02-24, 17:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
F5 från 50-60talet är inte samma sak som Saeqeh 2 eller 1. Det är inga "antika" flyg..
Du förstår att Saeqeh togs fram för CAS och inte för "air superiority". Plattformen ska bära en del inhemska system för det avseendet och inget annat.
Iran har inga "star wars" i åtanke då man föreslår sådana överväganden. Iran håller sig till verkligheten i ett krig och inte teknoterroristisk propaganda som USA gör.

F5 är en uttalad jaktplansdesign med små vingar och hyfsad motorkraft kontra vikt, allt för att jaga bomb och attackflyg.
Dock har dess tid kommit och gått, om nu Iran är sådana vänner med Ryssland så hade Su 25 varit ett bättre alternativ.

Irans kopior på äldre amerikansk mtrl är mest pinsam och tyder på låg teknisk innovationskraft.
Att ens slösa pengar på kopior på gamla ryska tunga Lv pjäser från 50 talet är rent slöseri med resurser.
Iran borde inse sin inkompetens och köpa av Kineserna eller Ryssarna.
Citera
2015-02-24, 18:18
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Antingen har Ryssland fått öken helt plötsligt, eller så kommer Iran få dessa S300VM.
Med samma briljanta logik så har FMV fått upp ögonen på att Sverige helt plötsligt fått öken?
http://www.fmv.se/Global/Bilder/Nyheter%20och%20Press/Nyheter%202010/Galten20serie2.jpg
Putler kanske är lite sugen på att utvidga sin intressesfär lite åt Pakistanhållet tex? Eller sno åt sig lite av det kollapsande Syrien med förevändning att skydda sin tankstation till flottbas i medelhavet? Vem vet? Kan vara så enkelt att de kommit på att beige är en jävligt lättövermålad grundfärg tillskillnad från mörkgrönt?
Citat:
Nä,ingen fluga i mina ögon inte!
Nu har vi bevis på att Iran fortfarande jobbar med sitt rymdprogram.
Dina påståenden bottnar i en djup*motvilja att erkänna*att det i verkligheten är vi som är utsatta för propaganda.
Du läste inte artikeln va? Skummade igenom den lite och tyckte, fan, det här är ju bra, typ.
Citat:
Ge piloten en chans oavsett hans religiösa övertygelser!Prova en iransk pilot,du kommer inte ångra den resan.
Har inget emot piloters ev religiösa övertygelse såvida de inte är fanatiska men får jag välja så väljer jag nog en som INTE tror att det är en skäggfarbror i himmelen som kontrollerar allt och alla, tack så mkt.
Citera
2015-02-24, 22:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Jag tror inte för en sekund att det där är nya flygplan, jag tror de är byggda av Northrop i USA senast på 70-talet och bara lätt ombyggda i Iran. Ditt fjanteri med att F-5 är så bra så det är en naturlig form att ta efter när Iran bygger egna flygplan är det bara barn och utvecklingsstörda som går på så sluta förnedra dig själv och den Iranska nationen med sådant trams.

Hade det varit första gången era lögnaktiga ledare påstod att de producerat något själva fast det ser ut som gammal känd materiel som de köpt från utlandet kanske misstanken om lögn den här gången bara hade varit 99,99999 %. Nu har de redan gått full tilt i den grenen så då är vi uppe i 100 % blankt.
Citera
2015-02-24, 23:59
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Kan du utveckla dom markerade delarna?

Erfarenheter som skyttegravskrig ala 1918 mot Irak? Och taktiska förmåga med speedboats mot hangarfartyg?

Iran håller sig till verkligheten? Med frigolitrobotar och modellplan?

Försiktiga med Irans piloter? berätta gärna mer, har dom blivit smorda av mullorna och besitter hemliga krafter?

Jag älskar den här tråden
Citera
2015-02-25, 10:50
Bannlyst
Citat:
Med samma briljanta logik så har FMV fått upp ögonen på att Sverige helt plötsligt fått öken?
http://www.fmv.se/Global/Bilder/Nyheter%20och%20Press/Nyheter%202010/Galten20serie2.jpg
Putler kanske är lite sugen på att utvidga sin intressesfär lite åt Pakistanhållet tex? Eller sno åt sig lite av det kollapsande Syrien med förevändning att skydda sin tankstation till flottbas i medelhavet? Vem vet? Kan vara så enkelt att de kommit på att beige är en jävligt lättövermålad grundfärg tillskillnad från mörkgrönt?
Det andra teorin om Pakistan kanske stämmer, även om det inte alls talats om leverans av S300 till Pakistan, men inget kan uteslutas. Det andra teorin är nog helt uteslutet då Ryssland inte tillverkar S300 längre åt sina förband, utan endast S400.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in