Citat:
Ursprungligen postat av
Irriga
Det fanns ingen grön korridor för att de var inte omringade.
"Ukrainian President Petro Poroshenko announced Wednesday that the Ukrainian army was retreating from the area, while continuing to insist that the army had never been encircled and that the area had been under its control."
http://www.themoscowtimes.com/news/article/debaltseve-was-fatal-flaw-in-minsk-agreement-on-ukraine/516193.html
Jag ser på det med dessa ögon, det är propaganda krig, jag litar ju inte blint på varken det ena eller det andra, men däremot har jag tagit ställning i vad jag tycker är rätt och riktigt.
Det finns ingen som helst rätt och riktig orsak till varför Putins gröna grodmän invaderade Ukraina, ursäkter och rövhål har vi alla, vissa är mer rövhål och har sämre ursäkter bara.
Vi är alla uppväxta med att se på Ryssland/sovjet med kritiska ögon, om vi inte är uppväxta i familjeförhållande där de vuxna/föräldrarna är kommunister.
Jag gillar demokrati, här i Sverige börjar demokratin likna skit, och det vet vi alla anledningarna till oavsett på vilken sida vi sitter politiskt, men vissa gillar utvecklingen, andra gillar det mindre eller rentav genomskådar och verkligen ogillar det som händer.
Detta kan heller inte pågå hur länge som helst, för folket har vidöppna ögon och öron, de ligger i majoritet, de övriga som vill förtrycka folket är faktiskt i minoritet i frågan.
Ps. Så ser jag på den saken och jag tänker inte svara på argumentation.
Som jag sa, vi alla vet hur det ser ut, vi väljer bara sida, jag väljer att strida för att jag, du och alla ska kunna fritt säga vad den tycker och tänker utan att för den delen kanske bli mördad, misshandlad, få sin bostad och bil sönderslagna, bli av med jobbet och förstörd framtid.
Den som gillar sånt är en liten liten människa med behov av att förtrycka andra, och en sådan person är en psykopat. Den vinklar dessutom saker enligt eget tycke och när den får motstånd kan den dessutom vända för att passa in så att den får mindre kritik för att sen ha en dold agenda, för att antingen övervinna andras sympati för stunden.
Detta har blivit så satans tydligt i Sverige, hela Ryssland skriker ju förtryckar mentalitet.