2015-01-14, 21:23
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Ärligt talat bryr jag mig inte överhuvudtaget om vad folk gör i sängkammaren. Tycker mest bara synd om de som går genom livet helt utan respekt för den egna kroppen. Jag upplever snarare att hbtq-rörelsen lägger sig i vad icke hbtq-människor gör i sängkammaren och hävdar att det de gör är tråkigt, konservativt, vanilj osv när det i själva verket är det sunda.
Respektera kroppen är väl just vad de gör.

Är man hbtq och följer sin lust kan det väl inte bli mer respekt?
Kristna/troende som är det men pga tro inte lever ut sin läggning är det däremot inte.
Citera
2015-01-15, 01:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ärligt talat bryr jag mig inte överhuvudtaget om vad folk gör i sängkammaren.

Citat:
Tycker mest bara synd om de som går genom livet helt utan respekt för den egna kroppen.

Du kan knappst kalla din egen sexualneuros för allmänt att "ha respekt för den egna kroppen".

Citat:
Jag upplever snarare att hbtq-rörelsen lägger sig i vad icke hbtq-människor gör i sängkammaren och hävdar att det de gör är tråkigt, konservativt, vanilj osv när det i själva verket är det sunda.

Vilken pådyvlande hbtq har du uttsatts för?

Själv har jag haft mycket kontakt med dessa sexuella minoriteter och jag har aldrig hört nån föreslå mig att jag borde ändra min heterosexuella position. (Däremot har jag från och till fått några invitationer till intim kontakt, som jag bara sägar nej till).
Citera
2015-02-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Hur kan du säga att man inte skadar någon? Individen skadar sig själv och sin partner fysiskt och psykiskt. Ändtarmen tar skada, Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella, pedofili förekommer oftare bland homosexuella, självmord förekommer oftare bland homosexuella, sprutnarkomaner och andra droger förekommer oftare bland homosexuella och många många andra negativa effekter. Om du är kristen och tycker att det inte är en synd med homosexualitet har du hjärntvättats av ateisterna och samhället, läs bibeln ännu en gång om det är Gud du vill dyrka.

Det står nämligen klart och entydigt i Tora, Bibel, och Koran om homosexualitet.

Så vitt jag vet är det du som är sjuk som tror på allt som står i bibeln.. Bla det faktum att Jesus gick på vatten? Delade havet så att männiksorna kunde pasera? Botade en blind man? Varför tror du att Jesus/Mohamud hade pojkar som lärljungar egentligen? De som blint tror på bibelns/koranens skrift är de som borde låsas in och botas, ni har ju vanförestälningar och måste vara riktigt farliga för samhället eftersom ni tror på sådant som står i en bok skriven för flera hundra år sedan.
Citera
2015-02-25, 08:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ärligt talat bryr jag mig inte överhuvudtaget om vad folk gör i sängkammaren. Tycker mest bara synd om de som går genom livet helt utan respekt för den egna kroppen. Jag upplever snarare att hbtq-rörelsen lägger sig i vad icke hbtq-människor gör i sängkammaren och hävdar att det de gör är tråkigt, konservativt, vanilj osv när det i själva verket är det sunda.
Men då bryr du dig ju. Om du tycker synd om folk som gör X så bryr du dig om att de gör X. Bokstavligt talat.

Sedan att du lyssnar på mentalt sjuka människor när de yttrar sig om saker som rör sin sjukdom är ju än värre. Som att tro på någon som tror att han är en alien när han pratar om exobiologi.
Citera
2015-02-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Respektera kroppen är väl just vad de gör.

Är man hbtq och följer sin lust kan det väl inte bli mer respekt?
Kristna/troende som är det men pga tro inte lever ut sin läggning är det däremot inte.

Respektera? Acceptera sin läggning är väl mer korrekt?
Att förneka sin läggning till förmån för sin tro, är att respektera sin tro. Annars hade de inte varit troende.
Man kan inte ha eller acceptera en läggning som är tvärtemot en tro. En av de sakerna har man inte annars.
Homosexualitet är ju trots allt en avvikelse i biologin även om en viss procent är vanlig inom många djurarter. Den är till sin natur inte annorlunda än ett förståndshandikapp.
Citera
2015-02-25, 10:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Homosexualitet är ju trots allt en avvikelse i biologin även om en viss procent är vanlig inom många djurarter. Den är till sin natur inte annorlunda än ett förståndshandikapp.

Falsk analogi.

På samma förvridna sätt kunne det påstås att tro/religion är ett förståndshandikapp (vad det inte är utom för en särskild typ av pådyvlande teism).
Citera
2015-02-25, 10:28
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Respektera? Acceptera sin läggning är väl mer korrekt?
Att förneka sin läggning till förmån för sin tro, är att respektera sin tro. Annars hade de inte varit troende.
Man kan inte ha eller acceptera en läggning som är tvärtemot en tro. En av de sakerna har man inte annars.

Är vänsterhänta, svarta, vita, blåögda också till sin natur förståndshandikapp?
Citera
2015-02-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Är vänsterhänta, svarta, vita, blåögda också till sin natur förståndshandikapp?

Dels har jag inte sagt att homosexuella är förståndshandikappade.
Dels är det svårt att se hur en variation av egenskaper skulle kunna hänföras till förståndshandikapp?
Svamlar du?

Homosexualitet är en gentetisk (biologisk) avvikelse som uppträder hos många djurarter.
Senast redigerad av AfSvinhufvud 2015-02-25 kl. 10:42.
Citera
2015-02-25, 10:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Dels har jag inte sagt att homosexuella är förståndshandikappade.

Korrekt. Du insinuerar det bara i din falska analogi.
Citera
2015-02-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Korrekt. Du insinuerar det bara i din falska analogi.

Nej inte alls. Jag sade att den inte är annorlunda. Både homosexualitet och förståndshandikapp uppstår normalt. Båda är avvikelser, men av olika sorter.
Och båda har rätt att kräva respekt i samhället och inte förnedras eller särbehandlas.

Nu är jag inte perfekt på svenska språket. Men en som kan omtolka satsen inte annorlunda till att också betyda synonym, är absolut sämre än mig på att iaf. läsa svenska språket.
Citera
2015-02-25, 11:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej inte alls. Jag sade att den inte är annorlunda. Både homosexualitet och förståndshandikapp uppstår normalt. Båda är avvikelser, men av olika sorter.

Precis ... en falsk analogi.
Citera
2015-02-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Precis ... en falsk analogi.

Du må anse att den är falsk, det är din rättighet.
Min rättighet är att anse att delar i en biologi som inte för livet vidare, är en avvikelse.
Det förkastar inte på något sätt de homosexuellas rätt att existera och ha respekt i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in