2015-01-13, 09:54
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Nej, varför skulle det göra det? Heterosex är inte en synd så länge det sker inom en relation fylld av kärlek. Syftet med att skapa män och kvinnor olika var att de skulle attraheras av varandra och tillsammans kunna skapa nytt liv.

Jag undrar lite allmänt bara sådär ändå varför man ska lägga sig i vad andra pysslar med i sängkammaren? Hur skadar det dig att Jonas Gardell och Mark Levengood rullar runt bland lakanen tillsammans? Att det är en "synd" och därför "fel" är inget svar. Hur skulle du ställa dig till om det var dina böjelser som var "synd?" Att heterosex enbart fick utföras för att skaffa barn t.ex.
Citera
2015-01-13, 11:32
Medlem
Citat:
Lusta = otukt. Exempelvis sex mellan samkönade eller sex utanför äktenskapet.

Är lusta och otukt samma sak....hur ska du ha det? Då blir det ju automatiskt otukt om du känner lusta inom äktenskapet.

Vissa grejer förefaller synnerligen väl genomtänkta
Citera
2015-01-13, 11:34
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Är lusta och otukt samma sak....hur ska du ha det? Då blir det ju automatiskt otukt om du känner lusta inom äktenskapet.

Vissa grejer förefaller synnerligen väl genomtänkta

Det brukar vara så, att tror man på ogenomtänkta saker så säger man ofta ogenomtänkta saker själv!
Citera
2015-01-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Det brukar vara så, att tror man på ogenomtänkta saker så säger man ofta ogenomtänkta saker själv!

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".......var det månne Strindberg som skrev så?
Citera
2015-01-13, 11:39
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".......var det månne Strindberg som skrev så?
Har för mig att det var Esaias Tegnér, men likväl ett mycket passande citat!
Citera
2015-01-13, 15:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej, varför skulle det göra det? Heterosex är inte en synd så länge det sker inom en relation fylld av kärlek. Syftet med att skapa män och kvinnor olika var att de skulle attraheras av varandra och tillsammans kunna skapa nytt liv.

Men i så fall är homosexualitet OK för dom som är utanför bubblan av synda-tramset.
Citera
2015-01-13, 15:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Lusta = otukt. Exempelvis sex mellan samkönade eller sex utanför äktenskapet.

Falsk dikotomi.
Citera
2015-01-13, 22:46
Medlem
Citat:
Har för mig att det var Esaias Tegnér, men likväl ett mycket passande citat!

Tack.....det var säkert Tegnér....
Citera
2015-01-13, 22:50
Medlem
Legalisera pedofili?
Det är inte olagligt att vara pedofil. Inte fel heller för den delen även om jag själv ej är det.

Våldtäkt övergrepp osv är dock olagligt. Ej pedofili.
Citera
2015-01-13, 22:53
Medlem
Citat:
Jag undrar lite allmänt bara sådär ändå varför man ska lägga sig i vad andra pysslar med i sängkammaren? Hur skadar det dig att Jonas Gardell och Mark Levengood rullar runt bland lakanen tillsammans? Att det är en "synd" och därför "fel" är inget svar. Hur skulle du ställa dig till om det var dina böjelser som var "synd?" Att heterosex enbart fick utföras för att skaffa barn t.ex.

"Om jag har en sexualneuros, då ska banne mig inte några andra heller få njuta av sex. Det är ju orättvist."
Citera
2015-01-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Legalisera pedofili?
Det är inte olagligt att vara pedofil. Inte fel heller för den delen även om jag själv ej är det.

Våldtäkt övergrepp osv är dock olagligt. Ej pedofili.
Läggningen i sig är inte olaglig....men att utnyttja barn är olagligt
Citera
2015-01-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ärligt talat bryr jag mig inte överhuvudtaget om vad folk gör i sängkammaren. Tycker mest bara synd om de som går genom livet helt utan respekt för den egna kroppen. Jag upplever snarare att hbtq-rörelsen lägger sig i vad icke hbtq-människor gör i sängkammaren och hävdar att det de gör är tråkigt, konservativt, vanilj osv när det i själva verket är det sunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in