Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Fast det är inte subventionerat med boende, din sjukvård ÄR subventionerad.
Vi kommer från ett subventionssamhälle som vi lämnat bakom oss i samband med att vi gick med i EU. Nu ska allmännyttan drivas affärsmässigt och det får inte vara subventioner till höger och vänster.
Men det finns rester kvar av subventionssamhället med extremt billiga hyresrätter. Och dessa blir såklart inte lediga eftersom det finns ett värde i att sitta och trycka på ett sådant kontrakt.
Sjukvården är absolut subventionerad men det betalar vi hög skatt för också. Jag har inget emot att det är så. Men billiga bostäder för några få är fortfarande galet och orättvist. Folk har generellt råd att betala själva för sitt boende och det är bäst att det förblir så. De som absolut inte klarar av att betala ska naturligtvis få hjälp, men det är en helt annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Så om man betalar skatt så ska man inte vara säker på att ha någonstans att bo menar du men du ska få vara säker att om du blir knivhuggen ska överleva? Egoistiska kommunistliberal.
Man får väl skaffa sig ett jobb och en lön och sedan får man begränsa sitt boende till sin budget. Hur svårt kan det vara?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Bygg billigare då, men det är du ju helt emot för man går ju med brakförlust idag, MEN om det blir marknadshyror och hyrorna sänks så kommer alla gå med vinst! Det är ju så det låter hos er kommunisliberaler.
Du kan bygga tycker jag. Varför tar du inte ansvar och bygger? Sluta klaga hörrö!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Ja för bostäder är ju jävligt dåligt att folk har tillgång till, bättre att folk som du överlever ett knivhugg. Fatta kostnaderna som går åt för att få dig på fötter, totalt slöseri för nästan alla som betalar skatt. Varför ska jag betala pengar så att du kan leva? Nej dra åt helvete. Klart du ska betala vad det kostar om du inte har råd så löser vi två flugor i en smäll. Du dör, sjukvården sparar pengar och din lägenhet blir ledig.
Märkliga paralleller du drar nu. Sjukvård och subventionerat boende för några få är äpplen och bananer.
Möjligen kan jag sträcka mig till att man bygger subventionerade tillfälliga bostäder för exempelvis studenter och unga med begränsade kontrakt. Men inte subventionerade kontrakt på obestämd tid.