Det som talar emot SE som gärningsman är hans egen kroppsbyggnad. Den lönnfete SE påminner dåligt om den bredaxlade , bredryggade , GM som flera vittnen talar om, bl
Lars Jeppson.
Anna Hage säger att GM hade "snygg kropp". Visst får man hålla öppet för vad hon tänder på, men 17-åriga tjejer brukar inte lönnfeta 50+ gubbar som favorithunkar.

[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Den av alla vittnen som passar in på detta är
Lars Jeppsson som i korsningen Tunnelgatan/Luntis är på den bästa platsen för att skydda en GMs flykt. Har dock väldigt svårt med att få in LJ i någon sorts konspiration. Hur skulle ett hemligt mellan exempelvis
Kalle Östling och LJ tett sig?

Ja, gode gud så bissart det vore om SE, LJ och CGÖ utgjorde den operativa enheten
LJ är jag rätt säker på är en av få vars närhet till brottsplatsen vi med gott samvete kan förklara med slumpen. När det gäller SE är jag mer tveksam - ibland lutar jag åt att han var en av flera presumtiva skyttar som aktiverades när man fick reda på att Palme förmodligen skulle passera. Mer sannolikt hade han någon uppgift knuten till mordpatrullen vad gäller understöd och vilseledning.