2015-02-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Finns det några fakta om den här missionärs-stig?

Det fanns enligt någon en alumnisida på ett forum i samband med en återträff men den finns inte kvar. Tyvärr är det så att mycket kräver efterforskning för att fastställa vad som stämmer och inte. Det är ungefär som att alla spår av hur aliaset Charles Morgan har använts har försvunnit och ingen av de som vet något vill berätta vem som använde det i kontakt med Birchan och VG eller hur alla spår efter Sonny Björks olycksaliga värmeutvidgningsteori omsorgsfullt raderats.

Men PU borde ju besitta både makt och kompetens att titta på sådant med de har ju inte ens bemödat sig att att ta reda på sådant som att VG var djupare involverad i de kretsar där också SE verkar ha haft kontaktnät.

Det mest anmärkningsvärda av rensningar jag kommit i kontakt med är nog dock raderingen av alla offentliga vapenregister från tiden.

Tyvärr är jag ingen kalenderbitare men någon av er som är det kanske kan forska vidare kring det.
Citera
2015-02-24, 19:50
Medlem
Gattoos avatar
Efter att ha läst igenom tråden så slås man av det stora persongalleri som växt fram med intressanta kopplingar sinsemellan! Om någon känner sig manad vore det ingen dum idé att försöka få till något liknande den här grejen:

http://www2.picturepush.com/photo/a/10361940/img/10361940.png

Svårt att hålla reda på hela galleriet med kopplingar hit och dit så det skulle onekligen underlätta för alla.
Citera
2015-02-24, 20:25
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusenby
Blir imponerad av aktiviteten på denna tråd. Så jag får bidra med en noob fråga: vad är närmaste slutsatsen man kommit fram till, både officiellt och inofficiellt.

Man vet jag inte men för egen del har jag blivit övertygad att MOP rör sig om en konspiration. Det faktum att SÄPO på ett tidigt stadium, April-86, konstaterade attOlof Palme varit utsatt för övervakning kan inte viftas bort.

Att PU fr o m Christer Pettersson gripits givit fullständigt fan i detta faktum är både oförklarligt och kusligt. Ingemar Krusells 360graders piruett från Polistidningen Maj 86 där han talar om en sammansvärjning till han tuggande av mantrat "alla kriminalistiska fakta" har något djupt tragikomiskt över sig.

Min tro är att när övervakarna och deras bevekelsegrunder avslöjas så kommer också bilden runt själva MOP att klarna. Det vansinniga är att PU haft ex Ulla Strömbäck-Larssons uppgifter redan den fjärde mars -86, men fram till dags dato har man ägnat sig åt att ljuga och förtala vittnet istället för att ta hennes uppgifter på allvar

Med risk att bli tjatig postar jag GK kommentarer om SÄPOs övervakningsutredning ännu en gång.
Tål att studeras och ha med sig när diverse märkliga spår och teorier ploppar upp med jämna mellanrum.

"Undersökning av säkerhetspolisen av huruvida Olof Palme hade
varit föremål för fysisk övervakning"

Har fetat mina egna kommentarer.

Vare sig skuggan eller publiceringen av fantombilden påverkar värdet av
Ulla iaktagelser då hon tipsade polisen innan fantombilden kom ut och Skuggan
inte berör hennes vittnesmål. Hittills har bara skitprat och lögner kunnat anföras
mot Ullas vittnesmål.
Citera
2015-02-24, 20:50
Medlem
riskybizzys avatar
GW uttalar sig om Palmemordet:

Leif GW Persson har flera gånger hävdat att polisen gjorde stora misstag i Palmeutredningen.

I kvällens "Veckans brott" i SVT rekonstruerar han mordkvällen för att få in nya tips från allmänheten.

– Det förvånar mig att polisen är så säkra på att det inte har gått till på det här viset, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/gw-om-palmesparet-som-polisen-missade/
Citera
2015-02-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Vare sig skuggan eller publiceringen av fantombilden påverkar värdet av
Ulla iaktagelser då hon tipsade polisen innan fantombilden kom ut och Skuggan
inte berör hennes vittnesmål. Hittills har bara skitprat och lögner kunnat anföras
mot Ullas vittnesmål.

Helt rätt är att detta är centralt att förstå!

Citat:
att iakttagelser den 28 februari kan länkas mellan Gamla Stan – Grand –
Tunnelgatan

Dvs 2-3 urskiljbara personer men en GM som inte är en av övervakarna.

Alltså bör man väl ha någon iakttagen vid Tunnelgatan som kan överensstämma med iakttagelser både i Gamla stan och vid Grand??
Citera
2015-02-24, 21:17
Medlem
Krokofils avatar
Ingen övervakning i Gamla Stan mot t-banan utöver GM enligt Leif GW. Ensam GM utan medhjälpare operativt.
Citera
2015-02-24, 21:20
Medlem
Castaliuss avatar
Rekordmagazinet om mordet på Olof Palme, från 1987:

http://www.oppetarkiv.se/video/2685601/rekordmagazinet
Citera
2015-02-24, 21:48
Bannlyst
Personen behöver ju inte ha stått utanför Palmes bostad o frusit. Kan ju haft bostad längs med västerlångatan-Att det är proffs någon inom säkerhetstjänsten som haft kontakter-Någon inom säkerhetstjänsten måste ju veta ha hört någon uttala sig hatiskt eller så om Palme någongång. Jag vet inte om man kollade alla adresser runt Palmes bostad och hörde med folk om det fanns tecken på spioner eller andra som folk inte kände igen.
Citera
2015-02-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Ingen övervakning i Gamla Stan mot t-banan utöver GM enligt Leif GW. Ensam GM utan medhjälpare operativt.

Tja det är svårt att veta vart GW vill komma. Han sveper förbi delar av det tekniska och har en demonstrativt avvikande rekvisita. Vad han t ex inte tar upp men bör känna till är att skottet mot LP snarast kommer från strax över höfthöjd osv. Kanske är det så att han vill spara kontrollinformation för att kunna sålla bort foliehattar och falska erkännanden där den verklige GM skulle rätta honom?

Som framgår av tråden finns det ju iakttagelser både i gamla stan vid bostaden, kring resan till bion etc som indikerar flera övervakare som han väljer att förbigå.

Jag tror att GW har tänkt igenom vad han säger och att det är riktat i visst syfte.
Citera
2015-02-24, 22:26
Medlem
Krokofils avatar
Jag hörde kanske fel men uppfattade att han sa att det inte finns några vittnesmål om övervakning i Gamla stan till t-banan. Det gör det ju. Hade isf varit bättre för GWs trovärdighet om han istället sa att han inte tror på tantan, för han underkänner hennes vittnesmål till den grad att det inte ens finns i kvällens program.

Vad skulle hans syfte som du Boboslacke skriver om vara med detta?
Citera
2015-02-24, 22:39
Medlem
Citat:
Jag hörde kanske fel men uppfattade att han sa att det inte finns några vittnesmål om övervakning i Gamla stan till t-banan. Det gör det ju. Hade isf varit bättre för GWs trovärdighet om han istället sa att han inte tror på tantan, för han underkänner hennes vittnesmål till den grad att det inte ens finns i kvällens program.

Vad skulle hans syfte som du Boboslacke skriver om vara med detta?

Tja det är det jag grunnar på eftersom jag har en viss uppfattning om vilka uppgifter GW har tillgång till men som han inte låtsas om. Kanske är det någon slags fiske han sysslar med???

Han har ju gjort liknande uttalanden i andra sammanhang i någon slags provocerande syften men det är inte lätt att följa hur han tänker där.

Kanske handlar det om att röra om i grytan och att provocera i första hand PU. Hur han ser på Skarp behöver man ju inte tvivla kring!
Citera
2015-02-24, 22:47
Medlem
Citat:

Nu fungerar inte programmet på SVT Play men jag är ganska säker på att att det han sade var att det inte fanns några uppgifter om att någon skuggade/följde efter paret på gatan. Det är ju dock hårklyverier. Han ligger helt klart irriterande "lågt", baktanke eller ej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in