2015-02-23, 19:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Personligen så hoppas jag på Hästen ,dom är formsvagare i ev Po för Löven.

Nu förstår jag inte vad du hoppas på. Något playoff-spel blir det ju inte frågan om mellan HA-lagen. Lag 3-8 i grundserien spelar en enkelserie mot varandra. När den är klar möter segraren i slutspelsserien förloraren från HA-finalen i bästa av 7. Tvåan i slutspelsserien möter tolvan i SHL och trean i slutspelsserien möter elvan i SHL likaså i bäst av 7. Jag tror att du kan räkna hem Björklöven i slutspelsserien. Vad som händer sedan återstår att se.
Citera
2015-02-24, 10:44
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:
tror Timrå löser det där faktiskt , det blir en viktig match för dom i Umeå, men förhoppningsvis inga poäng
Personligen så hoppas jag på Hästen ,dom är formsvagare i ev Po för Löven.

Timrå brukar av tradition ha extremt svårt för "Löven" i Umeå. Det kan knappast vara särskilt många segrar där genom åren, så jag har rätt modesta förhoppningar inför kvällens match.

Det vore alldeles förbannat trist om säsongen tog slut redan på lördag. Lite av ett antiklimax med tanke på formen efter nyår faktiskt. Sedan vet jag att många TIK:are söderut gärna tar sig till Oskarshamn i sista omgången, så det vore kul för dem att få fira ett avancemang på läktaren (för min del blir det väl MIF vs AIK på lördag om matchen gäller något, det blir för dyrt att åka till Småland med övernattning och skit).

Björklöven känns hetare än på mycket länge. Det är ju 15 år sedan ni gick upp tillsammans med oss - det var en fantastisk vår, den 2000!
Citera
2015-02-24, 11:10
Medlem
MangoChutneys avatar
Jaha, nä, det gick ju inte riktigt så bra som man kunde hoppas i lördags.

Nåja, bara kavla upp ärmarna och ta nya tag. En riktig rysarmatch väntar ikväll och det är i princip vinna eller försvinna till HA-finalen för båda lagen. Statistiken denna säsong mellan lagen är rätt jämn. Malmö har två övertidsvinster och VIK har en vinst efter 60 min. Då jag var övertygad om att Malmö skulle gå rent mot KHK under säsongen men fick tji så hoppas jag nu att Malmö kan komma upp i minst den nivå som krävs för att ta minst två poäng i kväll.

Med lite marginal till lördagen så gjorde ändå inte Malmö en jättedålig match. KHK var bättre, visst men inte så det gjorde ont i ens själ och det var två individuella misstag som fällde Malmö, misstag som man inte vill se på denna nivå. Hovinen var i stort sett chanslös på alla fyra målen medan backarna uppträdde som om det var Pontus Sjögren igen i målet. Inte lätt att vara målvakt då. KHK var bra på att stänga ner mittzon, där avgjordes mycket av matchen i lördags.

Hoppas verkligen att Malmö kan komma ut så bra som de kan vara och att alla inser allvaret ikväll. Då kan det bli en riktigt kul kväll
Citera
2015-02-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallen21
Timrå brukar av tradition ha extremt svårt för "Löven" i Umeå. Det kan knappast vara särskilt många segrar där genom åren, så jag har rätt modesta förhoppningar inför kvällens match.

Det vore alldeles förbannat trist om säsongen tog slut redan på lördag. Lite av ett antiklimax med tanke på formen efter nyår faktiskt. Sedan vet jag att många TIK:are söderut gärna tar sig till Oskarshamn i sista omgången, så det vore kul för dem att få fira ett avancemang på läktaren (för min del blir det väl MIF vs AIK på lördag om matchen gäller något, det blir för dyrt att åka till Småland med övernattning och skit).

Björklöven känns hetare än på mycket länge. Det är ju 15 år sedan ni gick upp tillsammans med oss - det var en fantastisk vår, den 2000!

Jag hoppas egentligen Timrå tar sig till slutspelsserien , det blir ju nära för en supporterresa och korta resor, så på så sätt är det bra.
Ja jag kom ihåg den där matchen 2000 kom ihåg jag blev så imponerad av Timrå klacken , dom sjöng Grattis Löven efter matchen och då var ju Timrå inte ens klara efter den förlusten.
Så jag har inget emot Timrå och har aldrig haft.
Ja LÖven känns lite på G , känns som det är något bra på gång.
Timrå är väl lite i samma läge som Löven varit tyvärr, med ekonomi och så , det blir nog några tuffa år .
Men nog kommer ni igen.
Citera
2015-02-24, 14:02
Medlem
Kongruensbojds avatar
Mycket pepp på VIK - MIF ikväll! VIK fördel hemmaplan? Jag hoppas det. Vinnaren i kvällens match kan mycket väl bli den som följer KHK uppåt (för jag tror KHK går hela vägen).

Upp till bevis för Björklöven också. Tar de sex poäng av nio möjliga i resterande matcher tror jag att de har psyke nog att slå underifrån och kanske även kan ge ett SHL-lag på nosen i en eventuell matchserie om några veckor.

Shit vad kul det är med hockey på senvintern/våren!
Citera
2015-02-24, 14:30
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:
Jag hoppas egentligen Timrå tar sig till slutspelsserien , det blir ju nära för en supporterresa och korta resor, så på så sätt är det bra.
Ja jag kom ihåg den där matchen 2000 kom ihåg jag blev så imponerad av Timrå klacken , dom sjöng Grattis Löven efter matchen och då var ju Timrå inte ens klara efter den förlusten.
Så jag har inget emot Timrå och har aldrig haft.
Ja LÖven känns lite på G , känns som det är något bra på gång.
Timrå är väl lite i samma läge som Löven varit tyvärr, med ekonomi och så , det blir nog några tuffa år .
Men nog kommer ni igen.

Ja, du menar matchen i Kvalseriens näst sista omgång förstår jag. Då bodde jag på Stockholms Södermalm och på den tiden var man svältfödd vad gäller TV-sändningar från i alla fall serierna under Elitserien. Så vi satt ett TIK-gäng hemma hos en annan snubbe på Söder och följde matchen via någon slags liveuppdatering på nätet. Inga matchbilder alltså. Vi jublade och skålade vid 0-1, men glädjen förbyttes i ett slags sammanbitet "Vi tar det mot Nyköping i stället!" efter att Björklöven vänt och vunnit med 2-1.

Sagt och gjort, Timrå spöade NH90 med 4-0 i en match där segern aldrig var hotad. Det blev ett firande utöver det vanliga på Restaurang Oscar i Sundsvall efter matchen. Med spelare, ledare och supportrar. Minns att jag lyckades smita in en minibuss som var inhyrd av travkusken Robert Bergh från arenan och i bussen bjöds det generöst på champagne (han har ju råd, karln).

Det var rätt coolt att vi, Timrå och Löven, spelade ner VIK och LHC från Elitserien den gången. Trevligt med hyllningar från TIK-klacken i Umeå. Det var minsann storsint. Fan vet om jag hade slutit upp i hyllningarna i det läget...
Citera
2015-02-24, 15:43
Avslutad
Vinner vik ikväll så tror jag dem kommer två när tabellen är färdigspelad. Malmö blandar, men jag håller dem ändå som laget med bäst högstanivå. Tror varken Modo eller lif önskar att få möta Malmö i bäst av 7.
Citera
2015-02-24, 17:01
Medlem
Är riktigt nervös inför matchen ikväll, hoppas såklart på en vinst för Malmö men det kommer som sagt bli riktigt tufft!
Citera
2015-02-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Mycket pepp på VIK - MIF ikväll! VIK fördel hemmaplan? Jag hoppas det. Vinnaren i kvällens match kan mycket väl bli den som följer KHK uppåt (för jag tror KHK går hela vägen).

Upp till bevis för Björklöven också. Tar de sex poäng av nio möjliga i resterande matcher tror jag att de har psyke nog att slå underifrån och kanske även kan ge ett SHL-lag på nosen i en eventuell matchserie om några veckor.

Shit vad kul det är med hockey på senvintern/våren!

Blir dock tufft för Löven ikväll , går lite magsjuka .
Saknas en del spelare ,bla Kim Karlsson.
Citera
2015-02-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu förstår jag inte vad du hoppas på. Något playoff-spel blir det ju inte frågan om mellan HA-lagen. Lag 3-8 i grundserien spelar en enkelserie mot varandra. När den är klar möter segraren i slutspelsserien förloraren från HA-finalen i bästa av 7. Tvåan i slutspelsserien möter tolvan i SHL och trean i slutspelsserien möter elvan i SHL likaså i bäst av 7. Jag tror att du kan räkna hem Björklöven i slutspelsserien. Vad som händer sedan återstår att se.

Det var slutspelsserien jag menade,men förut hette den ju inte så, var det inte po-serien eller något då? det är ju som en play off serie trotts allt.
Citera
2015-02-24, 18:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det var slutspelsserien jag menade,men förut hette den ju inte så, var det inte po-serien eller något då? det är ju som en play off serie trotts allt.

Fast i en serie möter alla varandra, i ett playoff möts bara två lag. Det verkade som om du trodde att Björklöven skulle kunna få Vita Hästen i ett playoff. Det kan de alltså inte. Däremot kan de få möta Vita Hästen i slutspelsserien.
Citera
2015-02-24, 18:37
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Jaha, nä, det gick ju inte riktigt så bra som man kunde hoppas i lördags.

Nåja, bara kavla upp ärmarna och ta nya tag. En riktig rysarmatch väntar ikväll och det är i princip vinna eller försvinna till HA-finalen för båda lagen. Statistiken denna säsong mellan lagen är rätt jämn. Malmö har två övertidsvinster och VIK har en vinst efter 60 min. Då jag var övertygad om att Malmö skulle gå rent mot KHK under säsongen men fick tji så hoppas jag nu att Malmö kan komma upp i minst den nivå som krävs för att ta minst två poäng i kväll.

Med lite marginal till lördagen så gjorde ändå inte Malmö en jättedålig match. KHK var bättre, visst men inte så det gjorde ont i ens själ och det var två individuella misstag som fällde Malmö, misstag som man inte vill se på denna nivå. Hovinen var i stort sett chanslös på alla fyra målen medan backarna uppträdde som om det var Pontus Sjögren igen i målet. Inte lätt att vara målvakt då. KHK var bra på att stänga ner mittzon, där avgjordes mycket av matchen i lördags.

Hoppas verkligen att Malmö kan komma ut så bra som de kan vara och att alla inser allvaret ikväll. Då kan det bli en riktigt kul kväll

Jag sade ju att det skulle bli jämnt.
Du skulle litat på mig kompis, då hade du kunnat dränka dina sorger med pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in