2015-02-24, 01:08
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag lyssnar på Gud har jag sagt miljoner gånger. OCH har läst Apostlagärningarna men du och jag tycks ej se GUD på samma sätt.
Jag har aldrig sagt att min uppgift är att predika evangelium. Jag pratar om Gud och hur jag ser på Gud och dennes existens i en tråd som handlar om Gud och hans existens.

Hur säker är du på en skala från 1 till 10 att Gud finns? själv så ligger jag någonstans mellan 2-4
Citera
2015-02-24, 01:09
Medlem
Citat:
Jag lyssnar på Gud har jag sagt miljoner gånger. OCH har läst Apostlagärningarna men du och jag tycks ej se GUD på samma sätt.
Jag har aldrig sagt att min uppgift är att predika evangelium. Jag pratar om Gud och hur jag ser på Gud och dennes existens i en tråd som handlar om Gud och hans existens.

Hur kan du lyssna på Gud när du inte vet om han finns ?
Hur kan du lyssna på något du inte vet finns?
OM du har läst apostlagärningarna vet du att alla som tror på jesus Kristus ska sprida evangelium.

Tråden handlar om Gud och jag har ställt frågor till dig men du bara hänvisar till Gud och Jesus och vill man ha mer bevis får man söka det själv.

En sådan person som debatterar på sån vis, har en tom och innehållslös tro.
Citera
2015-02-24, 01:09
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
Hur säker är du på en skala från 1 till 10 att Gud finns? själv så ligger jag någonstans mellan 2-4

11 här.
Citera
2015-02-24, 01:10
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
11 här.

seriösa svar sökes, och 10 är helt säker på att gud finns och 1 är helt säker på att han inte finns
Citera
2015-02-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Så var är bevisen?

finns inga, tron på Gud och Jesus är det enda beviset så långt.

Citat:
Citera
2015-02-24, 01:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Hur kan du lyssna på Gud när du inte vet om han finns ?
Hur kan du lyssna på något du inte vet finns?
OM du har läst apostlagärningarna vet du att alla som tror på jesus Kristus ska sprida evangelium.

Tråden handlar om Gud och jag har ställt frågor till dig men du bara hänvisar till Gud och Jesus och vill man ha mer bevis får man söka det själv.

En sådan person som debatterar på sån vis, har en tom och innehållslös tro.
Jag TROR får jag återigen säga då. Jag lyssnar på det jag vet att finns. BUDSKAPET och det JESUS var hit och pratade om samt visade oss. Detta lyssnar jag på. Om du inte förstått vad lyssna innebär.
Ja den handlar om Gud och hans existens eller inte existens ja.
Har du något bevis att lägga fram för Herren å hans vägnar? Så att hela Flashback häpnar.
Citera
2015-02-24, 01:13
Medlem
Citat:
seriösa svar sökes, och 10 är helt säker på att gud finns och 1 är helt säker på att han inte finns

söker man Jesus med ett öppet hjärta och med en stark tro på jesus Kristus som Gud får man även ett personligt meddelande från Jesus.

Tror man på att Jesus är en profet eller att han inte är Gud - då får man inga svar.
Citera
2015-02-24, 01:14
Medlem
Citat:
Jag TROR får jag återigen säga då. Jag lyssnar på det jag vet att finns. BUDSKAPET och det JESUS var hit och pratade om samt visade oss. Detta lyssnar jag på. Om du inte förstått vad lyssna innebär.
Ja den handlar om Gud och hans existens eller inte existens ja.
Har du något bevis att lägga fram för Herren å hans vägnar? Så att hela Flashback häpnar.

det kallas för att du lyssnar på din tro.
Citera
2015-02-24, 01:15
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
söker man Jesus med ett öppet hjärta och med en stark tro på jesus Kristus som Gud får man även ett personligt meddelande från Jesus.

Tror man på att Jesus är en profet eller att han inte är Gud - då får man inga svar.

har du fått ett personligt meddelande från jesus?
Citera
2015-02-24, 01:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Skulle mena, att dom flesta i nuläget är bekant med fasifierings-frågan här.

Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Inte som det visar sig ibland. För då hade man inte behövt upprepa detta.

Att några ... särskild blant pådyvlande teister ... "glömmer" detta indikerar bara att dessa är djupt intellektuellt ohederliga.

Citat:
Ännu hellre, att de som inte förstår vad tro innebär tar sig till andra lämpliga avdelningar på detta forum, förslagsvis inom fysik, matematik och teknologi. En tråd som denna kanske kan smaka?
https://www.flashback.org/t2528039

Ännu ett fånigt försök på att göra religions-forumet befriat från religions-kritik. En återkommande smyg-censurs manifestation. Ta det på megatråden ... där det poppar upp en gång var tredja månad eller så.
Citera
2015-02-24, 01:16
Medlem
Citat:
har du fått ett personligt meddelande från jesus?

Jag har skrivit om och om igen, Jesus är Gud.
Citera
2015-02-24, 01:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Och vart är bevisen som är trådämnes-centrala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in