2015-02-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tror på Gud inte på dig.

det har du skrivit flera gånger !
Citera
2015-02-23, 23:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
men vad fan har du inte läst Gamla testamentet, eller är det små rosa moln du svävar runt på.
Du tror ju på jesus och Gud och budskapet - har du skrivit hur många ggr som helst, sen när vi upplyser dig om den elaka Guden som du tror på i Gamla testamentet skriver du en massa frågor.

JA. Gud har sagt: hugg huvudet av folk.

JA; Gud har sagt, det är OK att döda

Är Gud en mördare enligt dig, då skulle jag omgående sluta tro. OM du tror på Gud och jesus ska du och är skyldig att läsa Gamla testametet.

Goran7444s 'gud' påminner en hel del om koran-'guden'. Det går bra att ljuga när propangandisten anser att det behövs.
Citera
2015-02-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Goran7444s 'gud' påminner en hel del om koran-'guden'. Det går bra att ljuga när propangandisten anser att det behövs.

ja, eller att romantisera Guden.
Citera
2015-02-23, 23:28
Medlem
Citat:
muhammed är en profet sänd av Gud, alla profeter i GT är sänd av Gud.
alla profeter har talat om Gud, Gud har gett order om att döda.

Ursäkta? Påstår du att muhammed är en profet samtidigt som du kallar dig kristen?

Jag råder dig att avhålla dig från forumet om det har skakat fjädrar från din tro. Det finns tydligen grälsjuka människor här som avsiktligt vill avväpna just den tro du besitter, om inte Gud själv. Befäst dig i Kristus och väx i kunskap om honom så att du inte faller när du går igenom prövningen.

Det är skamligt att nämna vad människor gör bakom stängda dörrar och bevarar i sitt fördolda hjärta.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag kan teologi men det kan inte du.

Du deklarerar ju ut din tro om Gud och Jesus ständigt å jämt, men när det skiter sig i dina teologiska kunskaper som drämmer du till med satan.
Jag bryr mig inte om du KAN teologi för mig är GUD viktigare än dina teologikunskaper och Gud kommer förmodligen inte att förhöra dig i teologifrågor den dagen du dör. Han kommer att öppna ditt hjärta och visa dig själv för dig.
Satan skryter om saker och vill vara bäst. Jag är nöjd med att vara en vanlig liten människa.
Du kommer ingen vart med mig och ditt teologikunskapsskryt.
Jag har Gud och Jesus som mina vägledare och som jag VET att ej är av egoistisk natur. Utan för min skull. Precis som jag älskar mina barn. Jag är deras vägledare i livet och gör det inte av egoistisk natur utan för att de skall må bra och klara sig genom livet helskinnade och fina.
Citera
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Japp. Konklusion-före-fakta anhängare köpar det.

Fakta-före-konklusion anhängare köper det inte.

Där har du skillnaden mellan den pådyvlande teistens världsbild och den verklighets-relaterande världsbild.
Det beror på vad man menar med fakta. Ur teistens världsbild är vissa saker fakta, men inte ur en ateist. Det är individuellt.
Citera
2015-02-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
Ursäkta? Påstår du att muhammed är en profet samtidigt som du kallar dig kristen?

Jag råder dig att avhålla dig från forumet om det har skakat fjädrar från din tro. Det finns tydligen grälsjuka människor här som avsiktligt vill avväpna just den tro du besitter, om inte Gud själv. Befäst dig i Kristus och väx i kunskap om honom så att du inte faller när du går igenom prövningen.

Det är skamligt att nämna vad människor gör bakom stängda dörrar och bevarar i sitt fördolda hjärta.

jag har aldrig kallat mig kristen !

Däremot kan jag bibeln. Det kallar jag kunskap.
Citera
2015-02-23, 23:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
ja, eller att romantisera Guden.

Ett romantiserande, som i realiteten består av lögn.
Citera
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om du KAN teologi för mig är GUD viktigare än dina teologikunskaper och Gud kommer förmodligen inte att förhöra dig i teologifrågor den dagen du dör. Han kommer att öppna ditt hjärta och visa dig själv för dig.
Satan skryter om saker och vill vara bäst. Jag är nöjd med att vara en vanlig liten människa.
Jag har Gud och Jesus som mina vägledare och som jag VET att ej är av egoistisk natur. Utan för min skull. Precis som jag älskar mina barn. Jag är deras vägledare i livet och gör det inte av egoistisk natur utan för att de skall må bra och klara sig genom livet helskinnade och fina.

Har du hört talats om olika personligheter? Man kan vara väldigt egoistisk, det ligger i personligheten.
Citera
Medlem
Citat:

lycka till med Gud och jesus.
Citera
2015-02-23, 23:32
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29

Oj. Nu hettade det till.
Vad vill du kalla Muhammed?
Citera
2015-02-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Oj. Nu hettade det till.
Vad vill du kalla Muhammed?

en människa, inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera