2015-01-02, 13:05
Medlem
pickelhaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickelhaupt
Klart du är troende.. Tror inte alla på en skäggig gubbe upp bland molnen som petar med sitt trollspö på alla som kommer dit upp och gör så att allt är bra.
Alltså jag är inte sarkastisk. Jag tror oxå på honom och att han sitter där uppe.

Det är ju liksom helt jävla självklart att han finns där uppe.
Citera
2015-01-02, 13:06
Medlem
pickelhaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Jag är troende för att jag tror. Men känner inte det minsta krav att överbevisa dig min övertygelse.

Hur skulle du kunna överbevisa mig???
Citera
2015-01-02, 13:07
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Klart du är troende.. Tror inte alla på en skäggig gubbe upp bland molnen som petar med sitt trollspö på alla som kommer dit upp och gör så att allt är bra.
Alltså jag är inte sarkastisk. Jag tror oxå på honom och att han sitter där uppe.

Jag tror inte på personifierandet av Gud nej. Jag tror på vetenskapen och sannolikhetsläran. Vetenskapen är dock inget utan tron på vetenskapen precis som tron på guds existens.

Alla vet vi att "vetenskapen" bygger på teorier som underbyggs av ytterligare teorier.
Citera
2015-01-02, 13:07
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Men ska jag gå igenom tusentals trådar innan jag startar en?
Nej, du ska skriva i den tråden istället för att skapa en ny.

https://www.flashback.org/regler
Citera
2015-01-02, 13:11
Medlem
pickelhaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Jag tror inte på personifierandet av Gud nej. Jag tror på vetenskapen och sannolikhetsläran. Vetenskapen är dock inget utan tron på vetenskapen precis som tron på guds existens.

Alla vet vi att "vetenskapen" bygger på teorier som underbyggs av ytterligare teorier.
Det är lite skillnad på det vi ser (tex vetenskap) och Guds fucking existens.
Citera
2015-01-02, 13:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur skulle du kunna överbevisa mig???

Genom att du vill ha överbevis verkar du ha behov av farbror GUD där bakom skägget du pratar om.
Eller beror det på lilla LUCIFER inom dig som enbart bestämt sig för att vara dum så dum så?
Många frågor du bör besvara och av dig själv
Citera
2015-01-02, 13:12
Medlem
pickelhaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Nej, du ska skriva i den tråden istället för att skapa en ny.

https://www.flashback.org/regler

Och hur ska jag hitta just den tråden? Kan bli ett evigt sökande.
Citera
2015-01-02, 13:14
Medlem
pickelhaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Genom att du vill ha överbevis verkar du ha behov av farbror GUD där bakom skägget du pratar om.
Eller beror det på lilla LUCIFER inom dig som enbart bestämt sig för att vara dum så dum så?
Många frågor du bör besvara och av dig själv

Nej, det beror på att jag behöver Gud, såklart. Vad annars menar du? Jag är ju dessutom besatt av Lucifer ju. Den kan då ingen människa i vårt heliga land förneka.
Citera
2015-01-02, 13:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej, det beror på att jag behöver Gud, såklart. Vad annars menar du? Jag är ju dessutom besatt av Lucifer ju. Den kan då ingen människa i vårt heliga land förneka.
Ja av båda verkar det som Bra alltid en början måste jag få säga.
Nu är det endast valet kvar hos dig. Skall du följa GUD och acceptera att dina medmänniskor väljer som de vill, eller skall du följa LUCIFER och inbilla dig att människor följer dig?
Svårare än så är det inte. Man behöver inte skapa ett problem av ett ickeproblem. Då är det andra krafter bakom det hela. Något som vill att du skall prata om GUD, undrar vem? DU?
Citera
2015-01-02, 13:23
Medlem
pickelhaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja av båda verkar det som Bra alltid en början måste jag få säga.
Nu är det endast valet kvar hos dig. Skall du följa GUD och acceptera att dina medmänniskor väljer som de vill, eller skall du följa LUCIFER och inbilla dig att människor följer dig?
Svårare än så är det inte. Man behöver inte skapa ett problem av ett ickeproblem. Då är det andra krafter bakom det hela. Något som vill att du skall prata om GUD, undrar vem? DU?

Precis så. Du har greppat den här grejen etthundra procent.
Citera
2015-01-02, 13:38
Medlem
Här är sanningen

Gud och djävulen är samma sak.

Precis som polisen och kriminella.

Precis som politik. Om vi bara hade ett val så hade vi inte fungerat.
Därför måste
Citera
2015-01-02, 13:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej, ingen BEHÖVER bevisa något, absolut inte. Det är bara ett starkt ifrågasättande från min sida. Och jag vill vinkla det med hjälp av denna frågeställning.

Citat:
När man säger att Gud finns men inte kan bevisa det, så blir det genast ett frågetecken.

Det finns en enorm mängd "shades of grey" i frågaställningen "finns 'gud' eller inte" och utan en petig pedantisk semantik skenar debatten och blir en blanding av papegojesnack och semantisk akrobatik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in