2015-02-23, 13:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Var det någon som hörde mer än hälften av vad Higgins sa i intervjun?

Tänkte du på hans dialekt? Jag har hört Higgins prata i verkligheten och jag förstod inte hälften av hans skotska dialekt.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Lite synd att den gamle kämpen Mark Williams inte besegrade Woollaston i semifinalen. Tror han hade haft en betydligt bättre chans mot Higgins. Lite tröst för Williams är att han är på säkrare mark nu i striden om direktplatserna till VM.

Higgins - Williams kunde blivit en trevlig final, nu blev det ganska avslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat

Undrar också när asiaterna tar nästa kliv på kvalitetsstegen. Tycker de har stått och stampat på samma ställe ett bra tag nu. Sen börjar jag också tvivla på om vi någonsin får se Ding Junhui bli världsmästare. Jag förstår inte vad som hänt med honom. Lite Wattana-varning där, tycker jag.

Jag har samma känsla. Asiaterna slår igenom ganska tidigt och spås en lysande framtid men stannar på vägen. Ding kämpar på men det känns som att han tappat en del av stinget.

Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Fru Tabb kanske passar upp sin make? Han är klart äldre än honom. Inte varit så aktiv på Twitter, Facebook och hennes blogg är nedstängd.

Min teori om amning var lite av ett skott i luften. Det är mycket möjligt att familjen Tabb drabbats av interna problem. Lite synd eftersom Michaela Tabb fyllde ut domarkostymen på ett snyggt sätt + att hon var kompetent.
Citera
2015-02-23, 14:09
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Tråkig snooker i Cardiff..tråkig lokal..nu väntar jag på VM i The Crucible Theatre, 55 Norfolk Street, Sheffield Denna gång kommer jag åka dit och kolla ett par dagar..brukar annars se det hemma i tv-soffan och alltid lova mig själv att nästa år..
Håller med, missade rätt mycke men känns som det gjorde desamma.
Turneringarna på Brittiska öarna brukar vara lite mer speciella, dock tog Welsh Open aldrig fart.
mycket berodde säkert på stora stjärnfallet.
Citera
2015-02-23, 16:29
Medlem
Moltas666s avatar
Någon nämnde tidigare i tråden att Kim var förkyld. Jag börjar bli lite orolig...det har väl inte hänt honom något?

Citera
2015-02-23, 16:38
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Håller med, missade rätt mycke men känns som det gjorde desamma.
Turneringarna på Brittiska öarna brukar vara lite mer speciella, dock tog Welsh Open aldrig fart.
mycket berodde säkert på stora stjärnfallet.
The Rocket var ju riktigt besviken på lokalen och hur publiken visade enligt honom noll respekt..dåligt från arrangörernas sida..
Citera
2015-02-23, 18:15
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Någon nämnde tidigare i tråden att Kim var förkyld. Jag börjar bli lite orolig...det har väl inte hänt honom något?

Hmmm man undrar ju, enligt Jonas ska han vara tillbaka till Polska PTC finalen.
Kanske dimridåer från Eurosport sida, alla Nordkorea.
Citera
2015-02-23, 18:16
Medlem
pettachis avatar
Citat:
The Rocket var ju riktigt besviken på lokalen och hur publiken visade enligt honom noll respekt..dåligt från arrangörernas sida..
Har helt missat detta.
Citera
2015-02-23, 18:36
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Har helt missat detta.

Hoppa in vid 4 min. där Rocket blir intervjuad och berättar vad han tycker om de nya lokalerna för Welsh open
Citera
2015-02-23, 18:37
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Hoppa in vid 4 min. där Rocket blir intervjuad och berättar vad han tycker om de nya lokalerna för Welsh open

https://www.youtube.com/watch?v=IQH6xUI4Cmw
Citera
2015-02-23, 20:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Han var definitivt inte nöjd. Jag kan förstå honom, den tidigare spellokalen (Newport Centre i Newport, Wales) var onekligen trevligare än MotorPoint Arena i Cardiff.
Senast redigerad av Moltas666 2015-02-23 kl. 20:06.
Citera
2015-02-23, 20:10
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Hmmm man undrar ju, enligt Jonas ska han vara tillbaka till Polska PTC finalen.
Kanske dimridåer från Eurosport sida, alla Nordkorea.

Då får han sno sig...

Players Tour Championship Spelplats: Gdynia Sports Arena, Gdynia

Tid: 25 februari- 1 mars 2015
Citera
2015-02-23, 22:50
Medlem
Citat:
Det är lugnt, du är välkommen i tråden.
Diskutera dina tankar om snooker till kommande tävlingar.

Är inte så jätte insatt tyvärr, däremot kommer jag säkert med flera frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Ber om ursäkt om det tog tid med svaret. Har haft ett liv så jag var tvungen att prioritera ... tyvärr.

Snooker är mycket striktare och teknisk. Har en mycket mer strukturerad organisation med instruktörer etc.
Självklart skulle man kunna säga att biljardspelare är mer openminded och vill utveckla fler olika tekniker. Men det är väldigt ostrukturerat och emellanåt så dyker det upp en talang som behärskar sin teknik bättre än andra.

Jag tror biljarden skulle bli bättre om dom satsade på en bättre organisation bakom. Taiwan och Kina är bra på det. Precis som i golf så struntar bollen trots allt i hur du svingar. Frågan är mer, hur bra du behärskar tekniken och hur ofta du lyckas träffa rätt.

Hoppas det duger som svar.

Det låter ju vettigt, är det krav på grepp och "sving" i snooker?.
Citera
2015-02-24, 08:42
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Är inte så jätte insatt tyvärr, däremot kommer jag säkert med flera frågor

Det låter ju vettigt, är det krav på grepp och "sving" i snooker?.

Inga är frågor är för dumma att ställa. Spelet är till synes rätt ologiskt men sen inser man att det finns ett visst tänk. T.ex. svart ger alltid sju poäng. Som straffpoäng exempelvis.

En av Flashbacks trevligaste trådar i mitt tycke. Lätt nördiga diskussioner från och till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in