2015-02-22, 21:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Glöm inte när det är trav, då tappar ju Löven fasen hälften av publiken

Du menar att Löven bara har 150 personer på matcher när det inte är trav. Umåker drar ju inte mer än strax under 100 en vanlig travdag.
Citera
2015-02-22, 23:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Nä det är klart.
Herrfotboll , damfotboll , flera elitinnebandylag , Volleyboll , Herr & Dambasket och sist Björklöven.
Inte alls så många som ska tävla om besökarna
När dessa överlappar varandra blir det bortfall.

Herrfotbollen kanske drar ett par hundra? Men volleyboll kan jag inte tänka mig konkurrerar med Björklöven i hockey?! Basket lockar max 200 pers? Innebandy likaså. Så jämförelsen med Löven och i förlängningen AIK fotboll var bra menar du?

Nåväl, vore kul att se löven i SHL nästa säsong, så se till att gå på matcherna framöver!
Citera
2015-02-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Herrfotbollen kanske drar ett par hundra? Men volleyboll kan jag inte tänka mig konkurrerar med Björklöven i hockey?! Basket lockar max 200 pers? Innebandy likaså. Så jämförelsen med Löven och i förlängningen AIK fotboll var bra menar du?

Nåväl, vore kul att se löven i SHL nästa säsong, så se till att gå på matcherna framöver!

Fast samtidigt går det u inte jämnföra Stockholm och Umeå riktigt, AIK har ju lite mer utbud ta av så att säga.
Borde ju finnas lite fler fans där.
Löven har ju bra snitt för att ändå va en relativt liten stad.
115 000 ca.
Citera
2015-02-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att Löven bara har 150 personer på matcher när det inte är trav. Umåker drar ju inte mer än strax under 100 en vanlig travdag.
nej, men är det 3500 normalt så är det säkert 3000 när det är trav, det brukar ju sändas på tv också.så då sitter folk hemma eller går på trav. samma när matcher tv sänds, typ på tv10 tex, då minskar antalet med säkert 500 pers också.
Citera
2015-02-23, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Som vanligt läser man in det man vill i ett meddelande.
Du kanske inte VILL förstå så du är väl ursäktad.

Om det finns många elitlag i en mindre stad så blir det hård konkurens.
Och sedan underdriver du siffrorna kraftigt , är ofta mer publik.

Jag iaf har aldrig jämfört just detta med AIK på något sätt.
Men man måste väl ändå begripa att umeå är 10ggr mindre än stockholm.
Och underlaget för publik är betydligt mindre , så du menar att vi borde vara nöjda eller?

Ärligt talat så blir det aldrig en givande diskussion med nån som ändå bara är ute efter att missförstå
Citera
2015-02-23, 04:48
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Som vanligt läser man in det man vill i ett meddelande.
Du kanske inte VILL förstå så du är väl ursäktad.

Om det finns många elitlag i en mindre stad så blir det hård konkurens.
Och sedan underdriver du siffrorna kraftigt , är ofta mer publik.

Jag iaf har aldrig jämfört just detta med AIK på något sätt.
Men man måste väl ändå begripa att umeå är 10ggr mindre än stockholm.
Och underlaget för publik är betydligt mindre , så du menar att vi borde vara nöjda eller?

Ärligt talat så blir det aldrig en givande diskussion med nån som ändå bara är ute efter att missförstå

Nej, jag menade bara att Umeå har inte så många publikfriande lag utöver Björklöven och att volleyboll t ex inte kan ses som en konkurrent om åskådarna. Vill man se bra sport ("populär" sport som ishockey) så går man på en Löven-match i T3 Arena. Oavsett om de spelar i högsta eller näst högsta ligan.
Citera
2015-02-23, 09:39
Medlem
Nallen21s avatar
Jaha, det här var ju en riktigt bedrövlig hockeyhelg.

Först går Timrå och gör en riktig plattmatch i Haparanda (en seger mot dem på åtta försök hittills - snacka om bogey team!).

Därefter åker man, trots allt med viss glädje i hågen för det var ju ändå en seriefinal på Ishockeyns dag, ut till Hyllie och Malmö Arena. Det började bra. Biljettkassan var stängd, varpå man släpptes in gratis på ståplats. Eftersom jag var lite hög vid tillfället köpte jag souvenirer för 700 spänn, det kanske var lite onödigt. Sedan träffade jag självaste Sven Melander (som en gång i tiden spelade i IK Pantern) i en av barerna. Stämningen var på topp!

Men matchen blev inte riktigt vad man hade hoppats. När MIF tog ledningen med 2-1 kändes det ok, men sedan såg åtminstone ett av baklängesmålen ut att vara billigt eller otursamt. I tredje perioden blev det till slut bara att jaga ikapp för MIF och man nådde aldrig fram. Det kändes mest som nära, men ändå så långt ifrån.

Bussen hem var liksom inträdet gratis. Tack för det!
Citera
2015-02-23, 09:45
Medlem
Satan vilken viktig match väntar för både Västerås och Malmö imorgon. Tidigare möten har varit riktigt jämna och kan även denna gång sluta hur som helst. Det som talar för VIK är förstås hemmaplan, fullsatt hall och ett grymt publikstöd. Dessutom har laget tagit rejäla kliv och spelat många snäpp bättre ju längre serien har lidit. Här är vi optimistiska och tippar 3-1 till VIK med mål i öppen kasse!

8/10 MIF-VIK 3-2 eft förl...20/11 VIK-MIF 1-2 eft str...3/1 MIF-VIK 2-3....24/2 VIK-MIF ?

Länk, lite tankar och försnack inför matchen med v-ås ögon sett: http://vikfancentral.se/
Senast redigerad av gs-v-se 2015-02-23 kl. 09:48.
Citera
2015-02-23, 10:13
Avslutad
Här är en översikt hur kvalspelet sedan kommer att se ut;

http://www.hockeyallsvenskan.se/wp-content/uploads/2015/02/meca_oversikt.jpg
Citera
2015-02-23, 10:24
Medlem
Nallen21: Du skulle ju ta det lugnt med jazztobaken under matchdagen, vad det inte så du skrev? "Full focus" men Istället springer du runt i souvenirshoppen och bränner pengar .

Malmö har tidigare haft chansen att dra ifrån i tabellen och säkra en top-två placering och senast hade ni chansen att gå upp till serieledning. Men det är väl som med Västerås, när det gäller som mest och när allt är i egna händer så skiter det sig. Imorgon möts två lag med samma liknande problem vad gäller den punkten. Få se vem som drar det längsta strået.
Citera
2015-02-23, 11:01
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Nallen21: Du skulle ju ta det lugnt med jazztobaken under matchdagen, vad det inte så du skrev? "Full focus" men Istället springer du runt i souvenirshoppen och bränner pengar .

Malmö har tidigare haft chansen att dra ifrån i tabellen och säkra en top-två placering och senast hade ni chansen att gå upp till serieledning. Men det är väl som med Västerås, när det gäller som mest och när allt är i egna händer så skiter det sig. Imorgon möts två lag med samma liknande problem vad gäller den punkten. Få se vem som drar det längsta strået.

He he, jag är medveten om att jag skrev något här medan jag var pårökt natten före matchen, men jag tänker att det är lika bra att inte gå tillbaka och läsa inlägget. Fast på sätt och vis var det faktiskt fullt fokus, då jag har varit mycket värre tidigare. För varje match har kollen varit allt bättre. Dessutom var souvenirerna rätt snygga och funktionella.

Med vetskapen om att Malmö har bangat ur flera gånger mot slutet tidigare år är det inte utan att jag håller Västerås som favorit till en Topp 2-placering efter Karlskrona. Vändningen mot Karlskoga senast var förstås grymt viktig och nu är det bara målskillnaden som skiljer. Det återstående spelprogrammet är väl tämligen likvärdigt, men i och med VIK:s hemmaplansfördel i det inbördes mötet är det nog kört för MIF.

Sedan återstår att se huruvida Timrå kan lyckas ta sig förbi Hästen...
Citera
2015-02-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallen21
He he, jag är medveten om att jag skrev något här medan jag var pårökt natten före matchen, men jag tänker att det är lika bra att inte gå tillbaka och läsa inlägget. Fast på sätt och vis var det faktiskt fullt fokus, då jag har varit mycket värre tidigare. För varje match har kollen varit allt bättre. Dessutom var souvenirerna rätt snygga och funktionella.

Med vetskapen om att Malmö har bangat ur flera gånger mot slutet tidigare år är det inte utan att jag håller Västerås som favorit till en Topp 2-placering efter Karlskrona. Vändningen mot Karlskoga senast var förstås grymt viktig och nu är det bara målskillnaden som skiljer. Det återstående spelprogrammet är väl tämligen likvärdigt, men i och med VIK:s hemmaplansfördel i det inbördes mötet är det nog kört för MIF.

Sedan återstår att se huruvida Timrå kan lyckas ta sig förbi Hästen...

tror Timrå löser det där faktiskt , det blir en viktig match för dom i Umeå, men förhoppningsvis inga poäng
Personligen så hoppas jag på Hästen ,dom är formsvagare i ev Po för Löven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in