2015-02-23, 05:15
Medlem
pigginattens avatar
Dag 4 och ingen sömn inatt, blev för mycket kaffe igår eller så är det fullmåne ute.

Känner mig inte alls lika aggressiv, änn så länge...

Ska försöka hålla mig vaken tills ikväll så nu blir det till att brygga mer kaffe, sen blir det väll en godispåse efter det.

Kommer på mig själv letandes efter snusdosan titt som tätt, ticks skulle en ovetandes tippa på.

Trevlig morgon på er alla!
Citera
2015-02-23, 09:17
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Det går att påminna en person med alla fördelar med att vara snusfri. Vara optimist dagligen och tänka på hur bra livet är utan snus.

Hur tycker ni att en person ska tänka när de vill sluta med sitt nikotinberoende? Slutar man lättast på en semester? Leder festsnusning till fortsatt beroende? Vilken metod/kombination fungerade bäst för er som slutat?

* Cold turkey (Kall kalkon, sluta tvärt)
* Nikotinfritt snus
* Nikotinläkemedel (t.ex. nikotinplåster eller nikotintabletter)
* Svagare snus
* Trappa ner, minska antal snus per dag

Läser mina andra inlägg så ser man att jag är jävligt hård motståndare mot nikotinfritt snus. Jag slutade när jag hade feber och var allmänt risig. Cold turkey.

Jag skulle klara kunna ta snus enbart på helger ett bra tag framåt, det är jag rätt övertygad om. Men varför? Jag är inte med i eran sekt längre så jag ser absolut ingen anledning till att festsnusa eller ens röra skiten.
Aldrig i livet att jag låter min disciplin/viljekraft förstöras av en snus.
Citera
2015-02-23, 09:29
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigginatten
Dag 4 och ingen sömn inatt, blev för mycket kaffe igår eller så är det fullmåne ute.

Känner mig inte alls lika aggressiv, änn så länge...

Ska försöka hålla mig vaken tills ikväll så nu blir det till att brygga mer kaffe, sen blir det väll en godispåse efter det.

Kommer på mig själv letandes efter snusdosan titt som tätt, ticks skulle en ovetandes tippa på.

Trevlig morgon på er alla!
Varje abstinensbesvär är ett tecken på att nikotinmonstret håller på att dö. Det kippar efter luft och ber om mat (nikotin). Njut av att låta bli, och kväv den lille jäveln istället. Där har du ett bra sätt att få ut aggressioner
Jag blev nästan upprymd av abstinensen, för den påminde mig om att jag höll på att bli fri. Däremot led jag verkligen av sömnbristen, den gav mig ångest.
Men när den försvinner ska du veta att icke-snusare sover bättre än snusare.
Citera
2015-02-23, 13:39
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Varje abstinensbesvär är ett tecken på att nikotinmonstret håller på att dö. Det kippar efter luft och ber om mat (nikotin). Njut av att låta bli, och kväv den lille jäveln istället. Där har du ett bra sätt att få ut aggressioner

Hear hear.
Monstret ska ICKE matas med NÅGOT. Inte godis, tuggummi, eller Onico. För det kommer att ta vad man än ger det och då försvinner inte monstret.

Det ska tigas, kvävas, svältas till döds. Det ska svida då monstret lämnar kroppen, och svider det inte så äro monstret kvar.

Lika vackert uttryckt som sant.
Citera
2015-02-24, 12:45
Medlem
pigginattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Hear hear.
Monstret ska ICKE matas med NÅGOT. Inte godis, tuggummi, eller Onico. För det kommer att ta vad man än ger det och då försvinner inte monstret.

Det ska tigas, kvävas, svältas till döds. Det ska svida då monstret lämnar kroppen, och svider det inte så äro monstret kvar.

Lika vackert uttryckt som sant.

Men vffaan, det är väll inte meningen att man ska bli Anna Skipper bara för att man slutar snusa!?

Nää jag frossar i godis och kaffe!

Dag 5 och har väll sovit 2 timmar avbrutet på de senaste 50 timmarna, jag ser väll ut som en sprutnarkoman om jag visar mig ute i dagsljuset...

Har rökt cannabis lika länge som jag snusat ungefär (20 år) och har aldrig någonsin varit i närheten av denna AT på nikotin. Det visar väll bara på vilket gift nikotinet är i jämförelse med Cannabis!

Är grymt sugen på att köpa cigg men vet ju vad jag kommer ångra mig isf, å andra sidan vet jag att jag kommer stå där med en cigg i käften nästa gång jag går ut och dricker öl.

Det mest underliga är att jag inte saknar att ha något under läppen, trodde det skulle vara ett av de större problemen.
Citera
2015-02-24, 18:27
Medlem
Citat:
Är grymt sugen på att köpa cigg men vet ju vad jag kommer ångra mig isf, å andra sidan vet jag att jag kommer stå där med en cigg i käften nästa gång jag går ut och dricker öl.

Det mest underliga är att jag inte saknar att ha något under läppen, trodde det skulle vara ett av de större problemen.
Vill du inte sluta? Annars är det ju onödigt att ta ut förlusten i förskott. Då kan du ju lika gärna börja igen om du lider så mycket av det. Vad är det du saknar? Jag tror att du klarar det. Efter 20 år bör man vara rätt så less på tobak i alla dess former.

Det där tyckte jag var skitkonstigt (för nästan 7 år sen när jag försökte senast...) också. Finns egentligen inte mycket att sakna. Ni icke-snusare bör ej besvära er med att vara avundsjuka på oss snusare.
Citera
2015-02-24, 21:08
Medlem
Citat:

Nej, om du "måste börja" så börja inte med cigg eller snus. Prova nikotinläkemedel. I värsta fall svagsnus som t.ex. Catch Mini portionssnus, de med pH värde 7,5. Jag och många andra hejar på dig att du klarar dig utan.
Citera
2015-02-25, 01:07
Medlem
pigginattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stugnissen
Vill du inte sluta? Annars är det ju onödigt att ta ut förlusten i förskott. Då kan du ju lika gärna börja igen om du lider så mycket av det. Vad är det du saknar? Jag tror att du klarar det. Efter 20 år bör man vara rätt så less på tobak i alla dess former.

Det där tyckte jag var skitkonstigt (för nästan 7 år sen när jag försökte senast...) också. Finns egentligen inte mycket att sakna. Ni icke-snusare bör ej besvära er med att vara avundsjuka på oss snusare.

Jo jag kommer klara det!

Är mest orolig över nästa utekväll, alkohol och nikotin går liksom hand i hand.
Det är väll iofs ok så länge man inte dricker ofta! Men man vaknar upp dagen efter med en dosa eller ciggpaket i fickan sen är man igång igen.

Ja, jag borde väll skippa drickat då men det kommer tyvärr inte hända. Det kommer dröja tills nästa utgång men den kommer ju någon gång.

Vad kommer man sakna? Att vara normal kanske, att inte sitta och trumma med fingrarna heeela tiden.
Att vara avslappnad efter varje måltid. Känns som att det är långt dit....

Just nu saknar jag sömn, är skittrött men kan inte sova!! Slumrade till i 20 min, drömmer om att jag hittar en full snusdosa i soffan och vaknar upp riktigt glad, suck!!

Nu har det även börjat brusa i öronen, riktigt jobbigt! Vad kommer här näst? Hur länge ska man vara så här mongo??

Skönt att aggressiviteten har försvunnit iaf, hoppas det inte är tillfälligt bara.
Citera
2015-02-25, 12:53
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Jo jag kommer klara det!

Är mest orolig över nästa utekväll, alkohol och nikotin går liksom hand i hand.
Det är väll iofs ok så länge man inte dricker ofta! Men man vaknar upp dagen efter med en dosa eller ciggpaket i fickan sen är man igång igen.

Ja, jag borde väll skippa drickat då men det kommer tyvärr inte hända. Det kommer dröja tills nästa utgång men den kommer ju någon gång.

Det brukade vara min gamla ursäkt, varje gång jag slutade med nikotin, och till slut var det nästan så att jag drack för att få en ursäkt att ta en snus (eller en festcigg, men det var väääldigt många år sen).
Den här gången insåg jag som sagt att det inte är synd om mig som inte "får" snusa, för jag vill inte, jag vill verkligen vara fri!
Och då blev det plötsligt inte ett dugg svårt att låta bli efter ett par glas heller.
En fri människa trycker inte i sig en massa saker den absolut inte vill ha, så snusar du ändå är det ditt val.
No more offermentalitet

P.S. Jag och många andra i tråden har varit duktigt patetiska och snusat både när vi ätit och sovit, i över 20 år. Så att sluta PÅ RIKTIGT, och för gott, går faktiskt. Låt ingen lura i er nåt annat. Swedish Match profiterar duktigt på myten "En gång nikotinist, alltid nikotikist". Ge dem långfingret med ett leende! D.S.
Citera
2015-02-25, 19:25
Medlem
Jag har ju också ramlat i samband med alkohol...ett flertal gånger.. Tror också att det på något sätt är en ursäkt att börja igen..lätt att komma undan med det och skylla på fyllan! Denna gången tänker jag inte riktigt så, men jag tänker inte chansa. Första månaden blir helvit...sen får vi se. Aldrig mer snus för mig nu..30 år räcker så bra! Fixat en vecka imorrn och det känns ganska bra

Kämpa på alla slutare!
Citera
2015-02-25, 20:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mic99
Jag har ju också ramlat i samband med alkohol...ett flertal gånger.. Tror också att det på något sätt är en ursäkt att börja igen..lätt att komma undan med det och skylla på fyllan! Denna gången tänker jag inte riktigt så, men jag tänker inte chansa. Första månaden blir helvit...sen får vi se. Aldrig mer snus för mig nu..30 år räcker så bra! Fixat en vecka imorrn och det känns ganska bra

Kämpa på alla slutare!

Fan vad grymt Mic, denna gången går det vägen!
Citera
2015-02-25, 22:26
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Fan vad grymt Mic, denna gången går det vägen!

Tänker du fortfarande på snus någonting? Kan du berätta vilka positiva fördelar du har fått med att sluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in