Jag har skrivit i sluta röka-tråden också, men eftersom jag huvudsakligen är snusare så vill jag också sätta mina tankar på pränt här.
Jag har snusat och rökt sedan jag var tretton. Halva mitt liv.
Jag höll upp i tre månader under 2008 efter att ha läst Äntligen Icke-rökare, och den perioden var helt underbar. Jag hade inte ett enda abstinensbesvär och inte ett enda sug under den tiden. Men en dag blev jag överrumplad av rökbegär när jag var nere på stan, så jag köpte ett paket cigg (som smakade riktigt jävla illa, vill jag minnas), och fortsatte efter det. Det var som om jag aldrig ens slutat. Jag var verkligen tillbaka på ruta ett igen mentalt.
Nu, sex år senare, vill jag sluta igen. Den sista tiden har jag medvetet tänkt på snusandet och rökandet nästan varje gång jag tar en snus/cigg, och fått dåligt samvete och mild ångest över mitt bruk. Av någon anledning så är slentriansnusandets tid över, och jag tänkte kapitalisera på det. Jag har funnit mycket inspiration och motivation i den här tråden, så tack ska ni ha, allihopa!
Dum som man är så köpte jag en ny stock lössnus igår. Jag tänker sluta vid månadsskiftet i samband med att jag börjar på ett nytt jobb. Tänkte slänga/ge bort det som är kvar av stocken.
Nu har jag bestämt mig i alla fall. Det blir en fet Cold Turkey. Det ska bli skönt att slippa känna sig som en slav under nikotinet. Pengarna jag sparar ska gå raka vägen in på ett sparkonto, vilket blir en ytterligare motivation.
Grattis till er som lyckats sluta, och kämpa på ni andra.