2015-02-22, 23:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja det är bara att hålla med. Att ha en åsikt ute bland kompisar, allmänhet och ibland t.o.m. väljare och sedan anonymt ge uttryck för en helt motsatt åsikt t.ex. här på flashback är inte bara fegt, lömskt och barnsligt. Det är rent ofattbart. Varför sitta i olika sammanhang och låtsas vara någon man inte är?

I ett öppet samhälle där alla åsikter är lika mycket värda är det förstås onödigt. Men i ett samhälle där folk med vissa åsikter förtrycks (t.ex sparkas från sina jobb) så är det ju förståeligt om de kör ett dubbelspel. I diktaturer är det speciellt vanligt. Där kan din överlevnad hänga på det.
Citera
2015-02-22, 23:32
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ja det är bara att hålla med. Att ha en åsikt ute bland kompisar, allmänhet och ibland t.o.m. väljare och sedan anonymt ge uttryck för en helt motsatt åsikt t.ex. här på flashback är inte bara fegt, lömskt och barnsligt. Det är rent ofattbart. Varför sitta i olika sammanhang och låtsas vara någon man inte är? Det känns lika omoget som att utföra olika hemska handlingar iförd svart muslimsk mask, men det kanske ni näthatare tycker är helt okej?
Tycker du samma sak om regimkritiker i Nordkorea som i hemlighet måste uttrycka sina åsikter för att behålla livhanken; är de också fega, lömska, och omogna?
Citera
2015-02-23, 00:18
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
[quote=ant'|52392352]Tycker du samma sak om regimkritiker i Nordkorea som i hemlighet måste uttrycka sina åsikter för att behålla livhanken; är de också fega, lömska, och omogna?[/QUOT

Jämför du Sverige med Nordkorea? Vad har du för en verklighetsuppfattning. Här kan du möjligen få mothugg av dina medmänniskor medan du i Nordkorea blir straffad av staten. Ser du skillnaden? Att några av dina medmänniskor har motsatt åsikt för du väl stå ut med, annars är det ju du som är någon slags diktator.
Citera
2015-02-23, 00:22
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I ett öppet samhälle där alla åsikter är lika mycket värda är det förstås onödigt. Men i ett samhälle där folk med vissa åsikter förtrycks (t.ex sparkas från sina jobb) så är det ju förståeligt om de kör ett dubbelspel. I diktaturer är det speciellt vanligt. Där kan din överlevnad hänga på det.
Det kan väl hända om du bryter mot lagen, hetsar mot folkgrupp, bär nazistsymboler m.m. Är det sådant du absolut vill hålla på med? Är det sådana åsikter du slåss för? Det är ju ungefär som de där fundamentalisterna i IS kräver att få hålla på med nu.
Citera
2015-02-23, 00:24
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
[quote=Micke22|52392302]
Citat:
Det verkar som om det finns en viss typ av människor som känner en obetvinglig lust att skriva hatiskt på nätet så fort som det får chansen. Lusten verkar uppkomma så fort de ser någon som svagare, eller mindre värd, men de måste göra det i skydd. När de gick i skolan så stod de bakom ryggen på någon stor stark mobbare, hejade på, och utdelade nålstick. Otroligt omoget...[/QUOTE

Var hittar du allt detta hat någonstans, jag ser det inte.

Näthat? Har du inte sett näthat?
Citera
2015-02-23, 01:20
Bannlyst
Citat:

Näthat? Har du inte sett näthat?

Jag har sett näthat. Det är bara det att näthat på riktigt och vad du och vissa andra kallar näthat är två vitt skilda saker 9 gånger av 10.

Citat:
Det kan väl hända om du bryter mot lagen, hetsar mot folkgrupp, bär nazistsymboler m.m. Är det sådant du absolut vill hålla på med? Är det sådana åsikter du slåss för? Det är ju ungefär som de där fundamentalisterna i IS kräver att få hålla på med nu.

Nej, däremot är det vad som i USA är lagligt enligt 1st Amendent. Att det inte är lagligt i Sverige är snarare det verkliga felet, inte för att det är trevligt med hat och hets men för att det är yttrandefrihet.
Citera
2015-02-23, 02:35
Medlem
ant's avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Tycker du samma sak om regimkritiker i Nordkorea som i hemlighet måste uttrycka sina åsikter för att behålla livhanken; är de också fega, lömska, och omogna?

Jämför du Sverige med Nordkorea? Vad har du för en verklighetsuppfattning.
Det var en hyperbol i ett försök att få även dig att förstå, men jag verkar ha överskattat din mentala förmåga.

Citat:
Här kan du möjligen få mothugg av dina medmänniskor medan du i Nordkorea blir straffad av staten. Ser du skillnaden? Att några av dina medmänniskor har motsatt åsikt för du väl stå ut med, annars är det ju du som är någon slags diktator.
Här blir du uthängd i massmedia och kan till följd av häxjakten förlora ditt arbete, eller till och med ditt liv.
Citera
2015-02-23, 02:39
Bannlyst
Arvid-Kriklund är antingen dum i huvudet eller en av alla dessa som leker den charad som på engelska kallas holier-than-thou. Han kan efter fem års medlemskap här inte ens citera föregående postare korrekt.
Citera
2015-02-23, 08:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Var hittar du allt detta hat någonstans, jag ser det inte.
Jag måste hålla med om denna frågan. Det snackas väldigt mycket om detta "hat" men själva "hatet" ser man inte mycket av.

Det rör sig helt enkelt om nyttiga idioter som löper makthavarnas ärende i en kampanj för att strypa yttrandefriheten.
Citera
2015-02-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Arvid-Kriklund är antingen dum i huvudet eller en av alla dessa som leker den charad som på engelska kallas holier-than-thou. Han kan efter fem års medlemskap här inte ens citera föregående postare korrekt.
Hear, hear!
Mitt inlägg blåste också bort, never mind, men detta korståg mot anonymitet på ett anonymt forum är tröttsamt, det överbelastar trådarna, detta ständiga spammande.

Kan inte en ny regel skapas: anonymiteten på Flashback får inte diskuteras överallt, eftersom den är en grundbult för forumet. Skapa en "övertråd", så kan helgonen predika där. (Besökare = noll)
Citera
2015-02-23, 12:10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Jag kan verkligen inte tro att detta är på allvar. Vad fan är det för fel på denna 'tidning'?
Någon som vet varför detta görs? Jag sitter verkligen och kisar med ögonen, det är så pinsamt att läsa.

de känner troligtvis ett stort hot från bland annat facebook och flashback när det gäller nyhetsuppdateringar och antal läsare av artiklar i blaskan vs i trådar här som behandlar samma ämne
deras nuvarande strategi verkar att vara att sprida skit om sociala medier i tron att de framstå som mer seriösa på något obegripligt sätt.

(FB) Alltfler väljer bort traditionella medier. Aftonbladets Ehsan Fadakar är orolig

Finns det någon som öht i nästa vecka kommer att minnas vem som blev "avslöjad" för vad och därmed är nyhetsfaktorn 0,0002 redan i kväll i denna hatkampanj från Aftonhoran
Citera
2015-02-23, 12:47
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Men du heter ju själv inte Arvid Kriklund eller har skyddad identitet eller är inte svensk medborgare. Jag skrev det förut, men moderatorn tog bort det så jag riskerar kanske en varning, men det kan det vara värt för att framhålla att du inte lever som du lär. Brott mot 1.06 lär det ju inte vara med din inställning, på sin höjd off topic.

Varför är du i garderoben om du är på den "goda" sidan? Det om något visar väl att du inte tror på vad du själv säger. Börja med att leva som du själv lär.
Det gör jag redan. Jag har samma åsikt i fikarummet på jobbet som här. jag har även framfört mina åsikter på Facebook, men här finns det ju skumma typer så här väljer jag att vara anonym. Annars har jag inga extrema åsikter, men här får man ju inte ens ha politiskt korrekta åsikter utan att bli hånad .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in