Jag har aldrig kunnat förstå varför undergångsmänniskorna är så övertygade om att undergången är JUST NU... det vore ju mer sannolikt att det inträffade t.ex. på 1940-talet... eller första världskriget... eller någon av de många andra galna personer som försökt ta över världen. Mongoler, medeltida muslimer, pesten, med mera. Men just NU? Pga Lady Gaga?

Trams!
Dessutom har ju inte Jesus evangelium spridits över hela jorden än. Finns många ställen i afrika och asien som inte känner till det. Och den kristne "Messias" har inte alls enat alla folk, som det var förutspått i GT.

Mystiken tätnar.
Själv anser jag att de enda profetior som varit sanna är de som redan inträffat.

(
Preterism ) Och detta är det enda vi kan lära av historian också, eftersom några sanna profetior aldrig inträffat... såvida inte vi räknar alla de krystade "bevisen på att Jesus messias" som GT påstås ha haft.
Detta gäller både uppenbarelseboken och de kristnas tramsiga idéer om att vi är i "ändtiderna". Läser man uppenbarelseboken passar den bäst in på den tiden den skrevs...
Uppenbarelseboken är en fruktansvärt dålig bok, ingen borde läsa den. Den saknar helt syfte.
Bra va? Vi behöver inte oroa oss för jordens undergång! Hurra!!

De enda som går under är undergångsprofeterna, som jag brukar säga.