2015-02-22, 21:30
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Då kan du samtidigt leta reda på Michaela Tabb. Enligt Jonas är hon försvunnen. Personligen tror jag hon är hemma och ammar sitt barn.
Klassiska citatet från Kim, när någon sms-frågar var Paul Hunter är. Ja han är väl förmodligen hemma.
Verkar som även Ivy fått barn.
Citera
2015-02-22, 21:32
Medlem
Moltas666s avatar
Jag förutspådde att Higgins skulle krossa Woollaston i finalen och så blev det. Higgins förtog sig inte och vann komfortabelt.

Woollaston låg inatt och tänkte på sina 300.000:- som finalplatsen gav och kunde inte koncentrera sig.

Han kommer igen och kan vara ett intressant namn om man vill tjäna lite pengar på betting framöver.
Senast redigerad av Moltas666 2015-02-22 kl. 21:36.
Citera
2015-02-22, 21:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Klassiska citatet från Kim, när någon sms-frågar var Paul Hunter är. Ja han är väl förmodligen hemma.
Verkar som även Ivy fått barn.

Ivy också? Det blir KÖ-bildning på dagis...
Citera
2015-02-22, 21:39
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ivy också? Det blir KÖ-bildning på dagis...
Hehe jag ska snooka vidare, så återkommer jag.
Citera
2015-02-22, 21:46
Medlem
pettachis avatar
Hon gifte sig under hösten 2014, annars är det väldigt tyst från/ om henne.
Citera
2015-02-22, 22:00
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Hon gifte sig under hösten 2014, annars är det väldigt tyst från/ om henne.

Generellt är problemet med kvinnliga domare att dom försvinner periodvis pga barnafödande. Eller...problem är det självklart inte men det blir ju lite mer omsättning i domarkåren.

Nya domare är trevligt enligt min uppfattning.
Citera
2015-02-22, 22:51
Medlem
Tackar, hoppas glappkontakt eller någon annan kan svara på de frågor jag hade
Citera
2015-02-23, 06:39
Medlem
pettachis avatar
Det är lugnt, du är välkommen i tråden.
Diskutera dina tankar om snooker till kommande tävlingar.
Citera
2015-02-23, 09:05
Medlem
Skatteskolks avatar
Var det någon som hörde mer än hälften av vad Higgins sa i intervjun? Hade jag varit Wollaston hade jag svarat "I'm not chatty atm" på mr bilförsäljares jobbiga frågor.

Fru Tabb kanske passar upp sin make? Han är klart äldre än honom. Inte varit så aktiv på Twitter, Facebook och hennes blogg är nedstängd.

Hon är inte lika het som innan och lär väl inte behövas på samma sätt?

Domaren igår pratade som en robot. Jättehes. Var han så hes innan? Sent målbrott eller lite extra testo? Han är i alla fall lovande. Lär få dras med bollincidenten med Mark Selby. Då när han inte vill putsa av en boll som han ansåg inte påverkade spelet.

Selbys fru får gärna döma snooker med.
Citera
2015-02-23, 10:05
Medlem
TilleyHats avatar
Lite synd att den gamle kämpen Mark Williams inte besegrade Woollaston i semifinalen. Tror han hade haft en betydligt bättre chans mot Higgins. Lite tröst för Williams är att han är på säkrare mark nu i striden om direktplatserna till VM.

Undrar också när asiaterna tar nästa kliv på kvalitetsstegen. Tycker de har stått och stampat på samma ställe ett bra tag nu. Sen börjar jag också tvivla på om vi någonsin får se Ding Junhui bli världsmästare. Jag förstår inte vad som hänt med honom. Lite Wattana-varning där, tycker jag.
Citera
2015-02-23, 10:40
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Jag har kollat på snooker en hel del och sett lite biljard på youtube. Vad jag tycker är konstigt är hur olikt dom spelar.

Greppet är olika och "svingen" är mycket mera rörlig i biljard, kön går inte bara fram och tillbaka som i snooker utan den går även åt sidan och upp och ner.

Varför är det så stor skillnad?.

Ber om ursäkt för offtopic men antar att det är här folk borde veta.
Ber om ursäkt om det tog tid med svaret. Har haft ett liv så jag var tvungen att prioritera ... tyvärr.

Snooker är mycket striktare och teknisk. Har en mycket mer strukturerad organisation med instruktörer etc.
Självklart skulle man kunna säga att biljardspelare är mer openminded och vill utveckla fler olika tekniker. Men det är väldigt ostrukturerat och emellanåt så dyker det upp en talang som behärskar sin teknik bättre än andra.

Jag tror biljarden skulle bli bättre om dom satsade på en bättre organisation bakom. Taiwan och Kina är bra på det. Precis som i golf så struntar bollen trots allt i hur du svingar. Frågan är mer, hur bra du behärskar tekniken och hur ofta du lyckas träffa rätt.

Hoppas det duger som svar.
Citera
2015-02-23, 12:30
Medlem
Lifeisnows avatar
Tråkig snooker i Cardiff..tråkig lokal..nu väntar jag på VM i The Crucible Theatre, 55 Norfolk Street, Sheffield Denna gång kommer jag åka dit och kolla ett par dagar..brukar annars se det hemma i tv-soffan och alltid lova mig själv att nästa år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in