2015-02-21, 22:32
Avslutad
Tycker synd om Modo att denna säsong inte fungerat som det skulle. Vore tråkigt för ligan om de åkte ner mot ett pisslag från HA. Hoppas verkligen de steppar upp sitt spel och lyckas hålla sig kvar i SHL. Allt annat vore deprimerat.
Senast redigerad av flip1 2015-02-21 kl. 22:35.
Citera
2015-02-21, 22:35
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag gillar att det är lite omskiftningar bland lagen. Gapet till HA känns dessutom inte så stort längre så det är ingen superkris om man åker ur heller. Sett till totalintresset før de två høgsta serierna så tror jag det gør betydligt større nytta än skada.

Jag håller inte med, jag tror tvärtom att båda serierna blir sämre i och med utökningen. SHL får nya lag som egentligen inte tillför så mycket, samtidigt som HA urvattnas ganska rejält.

Får jag välja tar jag upp Malmö för att det är ett storstadslag med publikunderlaget för att göra SHL bättre, sen tar jag Karlskoga för att resten av SHL ska få känna på misären som är Nobelhallen en tisdagkväll. Sen skulle ett Värmlandsderby vara kul att se.
Citera
2015-02-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Tycker synd om Modo att denna säsong inte fungerat som det skulle. Vore tråkigt för ligan om de åkte ner mot och ett pisslag från HA. Hoppas verkligen dem steppar upp sitt spel och lyckas hålla sig kvar i SHL. Allt annat vore deprimerat.

Bra för Norrland allmänt om dom håller sig kvar.
Citera
2015-02-21, 22:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Djurgården vore jävligt surt om dom åkte ut.

Dels för att det har blivit lite av en rivalitet mellan Luleå och DIF sen slutspelet 2011.
Helt klart, dom ska vara kvar och dom kommer att vara kvar annars så gör man om serien tills dom är med.
Rivaliteten mellan DIF och Luleå har byggts på lite eftersom men har egentligen alltid funnits sedan tidigt 90-tal. I alla fall från Luleås sida, alltid roligt att spöa storstan ju.
Citera
2015-02-21, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Bra för Norrland allmänt om dom håller sig kvar.

Jo, helt klart. Tänk dig björklöven möta Modo och löven vinner, snacka om mycket bättre än modo i denna liga. Då jävlar blir det roliga matcher
Citera
2015-02-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Helt klart, dom ska vara kvar och dom kommer att vara kvar annars så gör man om serien tills dom är med.
Rivaliteten mellan DIF och Luleå har byggts på lite eftersom men har egentligen alltid funnits sedan tidigt 90-tal. I alla fall från Luleås sida, alltid roligt att spöa storstan ju.

Instämmer.
Citera
2015-02-21, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Malmö är väl egentligen det enda lag som skulle höja attraktionsvärdet på SHL. I min bok har samtliga lag i botten av SHL större existensberättigande (nu kan man ju egentligen inte tala om sådant i såna här sammanhang, men ni förstår vad jag menar) än något lag som just nu spelar i HA

Du sa det jag tänkte också. Klart det finns fina klubbar i Ha också som har chans att gå upp, men jag tror inte att Västerås, KHK, rögle, Mora skulle ge något i SHL, tvärt om.
Citera
2015-02-21, 22:46
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag håller inte med, jag tror tvärtom att båda serierna blir sämre i och med utökningen. SHL får nya lag som egentligen inte tillför så mycket, samtidigt som HA urvattnas ganska rejält.

Får jag välja tar jag upp Malmö för att det är ett storstadslag med publikunderlaget för att göra SHL bättre, sen tar jag Karlskoga för att resten av SHL ska få känna på misären som är Nobelhallen en tisdagkväll. Sen skulle ett Värmlandsderby vara kul att se.

Utøkningen är mer tveksam kanske - men nu är det ju som det är (och den diskuteras ju i en annan tråd). Mitt svar var mer om trøskeln skulle højas før att kvala in till høgsta serien och det tycker jag absolut inte. Upp med de som kvalificerar på rent sportsliga meriter, det är ju det som givit oss Växjø, Ørebro och Skellefteå bara de senaste åren, lag som antingen inte varit i närheten på länge eller inte varit i närheten alls och de har ju skämt ut sig.
Citera
2015-02-21, 22:52
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Hur är tänket bland fansen från nuvarande SHL klubbar? För utvecklandet av ligan, vill ni att modo/lif/bif/dif åker ur, eller skall ingen av dessa åka ur medan Malmö+x gå upp för ett bättre liga?

All heder år Karlskrona, men personligen tror jag inte att ett sådant lag höjer attraktionsvärdet i SHL. Men jag kan ha fel.

Ut med Modo och upp med Malmö, Björklöven och något till nytt lag, Västerås kanske? Det var längesen sist. Hade annars gärna sett AIK också men det är ju en omöjlighet. Annars kan någon uppstickare gärna få ta den platsen, t ex Karlskrona. Rögle är ett lag jag inte vill ha upp, samma gäller Mora och Timrå.

Både Brynäs och Leksand höra hemma i SHL, hade varit väldigt tråkigt om något av dessa två åker ur i år.
Citera
2015-02-21, 23:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ut med Modo och upp med Malmö, Björklöven och något till nytt lag, Västerås kanske? Det var längesen sist. Hade annars gärna sett AIK också men det är ju en omöjlighet. Annars kan någon uppstickare gärna få ta den platsen, t ex Karlskrona. Rögle är ett lag jag inte vill ha upp, samma gäller Mora och Timrå.

Både Brynäs och Leksand höra hemma i SHL, hade varit väldigt tråkigt om något av dessa två åker ur i år.
Varför skulle Västerås och Karlskrona vara bättre än Modo och Rögle?
Rögle tillhör svensk hockeys kultur och även om dom aldrig lyckas fullt ut att etablera sig i ES är man ta mig sjutton roligare att ha i högsta serien än Västerås/Örebro/Linköping/Växjö. Hoppas verkligen att både RBK och MIF går upp.
Citera
2015-02-21, 23:16
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Varför skulle Västerås och Karlskrona vara bättre än Modo och Rögle?
Rögle tillhör svensk hockeys kultur och även om dom aldrig lyckas fullt ut att etablera sig i ES är man ta mig sjutton roligare att ha i högsta serien än Västerås/Örebro/Linköping/Växjö. Hoppas verkligen att både RBK och MIF går upp.
Västerås är väl i ännu högre grad en väsentlig del av svensk hockeys historia och kultur. De får gärna gå upp, klassiskt lag med mycket supporterengagemang och centralt och bra läge för bortaresor för lagen från mellansverige.
Citera
2015-02-21, 23:20
Medlem
Embas avatar
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/ishockeyplanen-fick-ta-sangens-plats

Jävligt häftigt. Råder alla till att se detta inslag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in